Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 december 2021

Herdenkingsplek

 Toen we vorige week aan de wandel waren, het rondje dat we vaak lopen, deden we nog een extraatje: het park in Berkhout. Ik weet eigenlijk niet eens of dat park een naam heeft. 

Hoe dan ook, het is niet zo groot, maar wel erg mooi, met een paar bruggetjes en wat water. Het loopt er prettig en het is er niet vaak druk. Soms iemand met een paard, of met een hond... 

Deze keer zagen we deze steen, met wat zitplaatsen er om heen en een jonge boom. De Zwarte Tupeloboom.  Een plek voor iedereen om te overdenken, te herdenken...

Ik zag zo'n plek nog niet eerder ergens. Ik vond het een mooi idee... Ter nagedachtenis aan dierbaren,  verloren in coronatijd.

En als je er geen behoefte aan zou hebben of niet geconfronteerd zou willen worden, dan is er een andere route mogelijk door het park

19 opmerkingen:

Emie zei

Wat een mooi en zinvol idee.

Judy zei

Ja, wat mooi. En het zijn er al zo veel, de gevallenen.

KnutzEls zei

Mooi om even bij stil te staan. De natuur brengt troost.

Kitty zei

Fijn dat dat er is, het is zo'n bewogen tijd.

Ellen zei

Zoiets ben ik ook nog nooit tegen gekomen. Een prachtig idee.

Iris Flavia zei

Good and sad we get and need such places...

pourquoi pas ??? zei

Ik zag in Limburg tijdens een wandeling een paar bomen waar verschillende dingen hingen zoals briefjes, ketting, kralen. Dat bleken herdenkingsbomen te zijn. Zelf heb ik er natuurlijk ook 1 in de tuin. Een Magnolia geplant op de verjaardag van mijn moeder 7 April en echt ieder jaar bloeit hij op die dag.

conny's quilts en creaties zei

Mooi zo'n gedenkplek

Sjoerd zei

Ik vind het een mooie gedachte...

biebkriebels zei

Dat is mooi zo'n gedenkplek.

izerina zei

Wat mooi zo'n boom.

Anoniem zei

Wat een mooi idee om dit op deze manier de mensen die aan corona zijn overleden te herdenken.

Jeanette Renting zei

MOOI.

Marthy zei

Dat is mooi, zo'n gedenkplek. Eigenlijk zo iedere stad of dorp zo
'n plek moeten hebben. Juist vanmorgen hoorden we weer van een bekende die aan corona is overleden, zo spijtig.

Mrs. T. zei

En zo probeert iedere gemeente op een goede manier mensen de kans te geven dierbaren te herdenken.

Hans zei

Een mooi herinneringsbordje, hier lag er ook een in de omgeving maar die moest weg van de buurt. Hans

schrijfselsvanmij zei

Mooi initiatief

Els04 zei

heel mooi!

Nicole Orriëns zei

Het is mooi, maar ik vind dat er dan ook zoiets zou moeten komen voor bijvoorbeeld mensen die zijn overleden aan kanker.