Totaal aantal pageviews

woensdag 29 juni 2022

Blogreacties

 

 'Wat vind je nou eigenlijk zo leuk aan al dat bloggen', vroeg iemand me laatst. Ze vroeg het een beetje meewarig en ook wel een beetje neerbuigend: 'dat bloggen'. 

Ik gaf haar een heleboel redenen en ze zei het niet hoor, maar ik kon merken dat ze er nog steeds niks van begreep. 

Soms trouwens,  snap ik het zelf ook niet. Het kost mij best veel tijd en als ik het dan door allerlei oorzaken echt heel druk heb, denk ik er over om maar eens te stoppen. Dat was laatst het geval en nou net die dag kreeg ik leuke post. 
Zomaar een leuke kaart, met een nog leukere kaart er in.  Van een bloglezer die ik niet ken, maar die mij al eerder verraste met Roodkapjekaarten. 

C. heet ze en ze schreef: 
'Bijgesloten kaart vond ik in een leuk winkeltje in Buren (Gld.). Ik weet dat jij geen postzegels verzamelt, maar een mooie, aparte of leerzame wel waardeert. 
Op deze kaart zit geen postzegel meer, maar daardoor is wel zichtbaar wat er onder geschreven werd. 
Ik vind dat leuk, jij wellicht ook'. 

Het toeval wil dat ik laatst in Buren ben geweest. En dat ik dat winkeltje heb gezien.
We waren er 's avonds en het was niet geopend, maar anders zou ik er beslist naar binnen zijn gegaan. Dan had ik die kaart misschien wel gezien en dan had ik hem vast en zeker meegenomen. 

En dan nu de kaart, dat wil zeggen de adreszijde van de kaart. 
Een poststempel uit 1926. Dat alleen al. Over vier jaar is deze kaart echt antiek.
Een adres in Tilburg, een naam en een afzender. Ik heb wel even gegoogeld, maar vond verder niet veel, het adres, ja dat is er nog. En er zijn nog vele van Baesten in de buurt.


Het bijzondere is dat er een postzegel op  heeft gezeten en dat er onder die postzegel iets is geschreven.


Nou daar kun je toch een hele roman bij verzinnen,  nietwaar? En al is het eerste stukje niet helemaal duidelijk, Ph.  blijft wel de allerl....!!!

Ik vond het idee zo grappig. Iets onder een postzegel schrijven. Een geheime boodschap. 
Spannend, ik zie de ontvangster voor me, peuterend aan die postzegel: wat heeft hij geschreven? Of ze heeft nooit geweten dat er iets onder stond en was teleurgesteld. 

Zelf heb ik dit nooit gedaan, maar mijn man vertelde dat hij dat vroeger bij een bepaalde vriendin ook deed en dan een pijltje bij de postzegel zette. Nooit geweten. 

En lieve C., je snapt dat ik dit heel erg leuk vond. Dankjewel! 
En dit is dus een van de redenen dat ik bloggen leuk vind.

36 opmerkingen:

izerina zei

Snap ik helemaal

Coby Breitner zei

Gewoon blijven bloggen hoor. Ik heb zelf geen blog maar lees elke ochtend heel vroeg gezellig blogs (ben nl om 4 uur altijd wakker). Als ik vertel dat ik blogs lees reageren mensen net zo. Maar ook ik heb leuke ervaringen met blogmakers dus laat ons lekker ons ding doen toch.
Groetjes Coby

KnutzEls zei

Dat is toch leuk!

Iris Flavia zei

What a wonderful post!
And mail.
I´m with you. Apart from Ingo no one gets the blogging thing here.
But I do believe this community helped me a lot, and still does! And it´s fun.
Yes, time-consuming, too. So what, it´s as any hobby, right? But here you interact with real people. I do know, I met and even expect one again soon :-)

Judy zei

Leuke kaart, daar kun je van alles bij bedenken!
Ja, wie niet blogt snapt het niet. En er blijft steeds weer iets om over te bloggen. Gek is dat.

conny's quilts en creaties zei

Zijn verrassing is heel erg leuk en zeker zo leuk is dat je ons dan weer mee laat genieten. Dat maakt bloggen altijd zo gezellig, net of je even wat vriendinnen hebt gesproken.

zeeuws knoopje zei

Toen mijn vader in dienst zat stuurde hij kaarten aan mijn moeder met tekst onder de postzegel.
Maar wist je dat de manier waarop de postzegel geplakt was ook nog een betekenis had.
Bijvoorbeeld ondersteboven geplakt .

conny's quilts en creaties zei

Zo'n ipv zijn

Sjoerd zei

Heerlijk zo'n romantische kaart vol geheimen. En dat bijna 100 jaar terug.

Anoniem zei

Nee, dat wist ik niet. Ik ga eens even googelen

Emie zei

Wij, bloggers en lezers van blogs, vormen een gezellige club die ik niet graag zou missen. Dit is weer een fantastisch verhaal trouwens!

Anoniem zei

Ik reageer maar zelden, toch lees ik jouw blog als eerste elke morgen weer.
Dat een ander het niet begrijpt wat er leuk aan is, jammer dan. Ik ben blij met jouw berichtje op de vroege morgen.
Bedankt ervoor.
Groet Merel

Mevrouw W. zei

Bijzonder die kaart!
Bloggen is echt wel een deel van mijn leven. Als ik iets beleef of als ik foto's maak of ergens mee zit... in gedachten ben ik dan alweer een bericht aan het schrijven.

Ximaar zei

Ik heb nog een doos vol oude ansichtkaarten van m'n tante uit de USA. Zij schreef (minstens wekelijks) een kaart naar m'n opa. Op de voorkant een afbeelding uit de omgeving van Los Angeles. Op de achterkant de linkerhelft met kleine letters propvol met belevenissen en om iets van zich te laten horen. Eigenlijk waren dat ook blogberichten. In die tijd had m'n opa geen telefoon. Bellen naar de USA kon wel maar was behoorlijk duur, iets van 8 gulden per minuut. Ik vermoed dat m'n tante meer en vaker kaarten ging schrijven nadat m'n oma in 1965 was overleden, maar dat moet ik nog eens uitzoeken. Misschien schreef ze al sinds 1948 toen m'n ze emigreerde.

Zelf heb ik al m'n hele leven een tic om dingen uit te zoeken. Voorheen kwam dat niet verder dan een kladje en later vanaf 1986 een bestandje op de PC Tegenwoordig prak ik zoiets in een blogbericht en kan een ander het ook lezen. Als ik niet zou bloggen, dan zou ik evengoed m'n tijd kwijtraken door het uitzoeken van van alles en nog wat. ;-)

Lot zei

Ik heb zelf geen blog maar lees er op heel veel mee en reageer ook regelmatig.
Mijn zus vroeg me vorige week toevallig wat ik daar nou zo leuk aan vond. Nou van alles, we gingen naar een lichtshow/tentoonstelling waarover ik las bij een blog, ik wees haar op een bankje dat door een andere blogster was geregeld op een plek die mijn zus goed kent en over paar weken heb ik een afspraak met weer een andere blogster.
Dat dus. dingen die het leven leuker, grappiger en leerzaam maken en soms is er medeleven en zelfs verdriet over een blogster.
Het echte leven eigenlijk.
Ik hoop nog heel lang te mogen blijven lezen

Anoniem zei

Ik geniet iedere dag van je blog. Zelf schrijf ik ook regelmatig en vind het een leuke plek om te laten zien wat me bezig houdt. Leuker dan fb waar ik de reacties vaak te uitgesproken ( negatief) vind. Deze kaart is toch weer een pareltje hè. En dat van die postzegels wist ik dit: een omgekeerde postzegel betekent dat er iets onder geschreven staat.
Miekequilt

ella zei

Grappig, iemand heeft dat ook wel eens tegen mij gezegd, waarom zou je dat doen? Wat heb je aan zo'n blog? Tja dat weet ik ook niet, maar ik vind het leuk , je kunt dingen van je af schrijven en je leert ook nieuwe mensen kennen. Ik lees jouw blog elke dag. Groeten Ella.

Ipie zei

Volgens mij staat er: hè, wat ben ik toch kort, dag schat

Kitty zei

Ik vind het héél leuk dat jij blogt hoor, vooral doorgaan! ;)
Wat leuk die boodschap onder de postzegel, en wat geweldig dat C jou die stuurt!

pourquoi pas ??? zei

Bloggen is zo leuk en brengt zoveel. Ik ben dol op jouw tips bijvoorbeeld van musea en films.

sjannesblog.com zei

Wat een romantiek! Uitleggen kan ik het niet echt, maar het bloggen is gewoon leuk en heeft me zoveel gebracht!! Een wereld erbij!

KnutzEls zei

Even nagevraagd: Leo schreef aan een vroeger vriendinnetje ook onder de postzegel. En dan in de tekst "zop" zie onder postzegel. Nooit aan mij, ik kreeg geen kaarten van hem 😉

nadia zei

Oh wat leuk en spannend! Mijn jongste dochter heeft een jaartje in een studio gewoond in de Molenstraat in Tilburg, op nummer 76
En lekker blijven bloggen hoor, ik vind je verhalen heel leuk!

Ferrara zei

Ha, gelukkig nog iemand die de afkorting "z.o.p" kent. Ik heb hem in mijn vroege jeugd wel eens gebruikt.Zoals altijd leuk blog!!

Jolande zei

Wat leuk dat stukje tekst onder de postzegel. Ik heb nooit tekst eronder geschreven of tekst onder postzegels gevonden.
En bloggen, gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt en als iemand dat niet begrijpt jammer dan.

biebkriebels zei

Ik ben soms ook wel een beetje blog moe doe het al heel lang sinds ik gestopt ben met werken en met pensioen ging. Twijfel soms om er maar mee te stoppen. Een boodschap onder een postzegel heb ik ook nog nooit van gehoord, wie weet wat ik allemaal gemist heb!

Floor zei

Wat leuk die boodschap onder de postzegel.
Haar ouders mochten dat natuurlijk niet lezen en ze wist vast dat er onder de zegel iets stond van haar liefste. Wat romantisch!
Het word je soms te veel dat bloggen, maar jij schrijft ook elke dag wat, je zou kunnen overwegen om dat veel minder te doen, bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week.
Dat scheelt een hoop tijd en je blijft toch contact houden met je lezers.

Nietzomaarzooo zei

Wat een vondst! En zomaar, doordat je blogt. Dat zijn de leuke dingen van bloggen. Je wereld wordt er groter door. En rijker, want soms kom je in aanraking met andere levens, meningen en ideeën.
Blij dat ik jouw blog (en jou een beetje) ken!

Koffie Digitalix zei

Wij zijn een bijzonder volkje, en dat zijn we...
mooi verhaal achter de kaart. Grappig hoe dat gaat.

In de weer zei

Dit is toch hartverwarmend, het bericht onder de postzegel en dat jij de kaart kreeg toegestuurd !

Josephine zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Josephine zei

Hij of zij aan wie het is geschreven is in ieder geval zijn of haar
allerliefste............geweldig zoiets toegestuurd te krijgen,TOP!!!

Mrs. T. zei

Bloggen is gewoon een fijne hobby!

Charlie zei

Bloggen is leuk, leerzaam en brengt mensen met elkaar in contact! Op een “echte” manier! En daar is behoefte aan .
En zo zie je maar : deze bijzondere kaart kwam precies op het juiste moment! Fantastastisch. Ik hoop dat je nog een poosje doorgaat Bertie!

Griemmank zei

Ik heb eens ergens gehoord of gelezen, dat vroeger op ansichtskaarten maar een paar woorden mochten geschreven. Dus iets van: hartelijke groet, Jan. Als het meer woorden waren dan moest je een duurdere postzegel kopen. Dat dát de reden was dat mensen onder de postzegel iets schreven. Maar misschien is dit niet waar, hoor. :-)

Marthy zei

Door soms een reactie uit een onbekende hoek blijf ik bloggen zo leuk vinden. En of mensen mijn hobby nu wel of niet kunnen waarderen zal me worst zijn.