Totaal aantal pageviews

maandag 6 juni 2022

Vuurtoren

 Toen we laatst gingen oppassen werden we nogal omgeleid en kwamen daardoor deze vuurtoren tegen, in Scheveningen.


Mijn man is inmiddels zo geconditioneerd dat hij weet dat het stoppen wordt. En dus maakte ik deze foto. 
Ik baalde eerst nog even want ik zag die tram helemaal niet aankomen, maar eigenlijk vind ik deze foto veel leuker dan de foto zonder tram:


Nu heeft Scheveningen ook een echte vuurtoren, dat is deze (foto Wikipedia),


Eigenlijk een beetje jammer dat die echte niet geschilderd is op de muur.  Maar, oké, deze is misschien wel wat vrolijker en uitnodigender voor een badhotel.


Linking to Sami's Colourful World


23 opmerkingen:

Sami zei

Lovely and very unusual mural. I wonder if they painted it in blue instead of the red of the real lighthouse, to go with the blue walls of the hotel?
Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Koffie Digitalix zei

Met tram in inderdaad leuker.

izerina zei

Alsof die vuurtoren echt voor het gebouw staat

Sjoerd zei

Die bus hoort er gewoon bij... Ik vind hem heel leuk.

dee Nambiar zei

That's a superb piece of art! Pretty big, too.

ella zei

Ik kijk altijd naar het perfecte plaatje op rtl 4 en vind de commentaren op de foto's altijd interessant om te horen, je gaat dan toch vaak met andere ogen kijken. Ik vind de foto met de tram ook interessanter.

Anoniem zei

Ja met tram is de leukste. Groeten Ingrid-Katrien

Iris Flavia zei

Trams everywhere, LOL.
Beautiful mural.

Emie zei

De echte Scheveningse vuurtoren was een baken in mijn jeugd. Ik had het leuker gevonden als die in de muurschildering terecht was gekomen.

Judy zei

Grappig inderdaad, want met tram is ie leuker!

Kitty zei

De eerste foto is idd leuker. De vuurtoren op het Badhotel is ook prachtig en past er wat de kleuren betreft beter bij. Je vraagt je dan wel af waar díe dan in het echt staat ;)

Mevrouw W. zei

Mooi geschilderd. Ik vind de kleuren goed bij het hotel passen.

Jolande zei

Ik vind beide vuurtorens mooi.

In de weer zei

Mooi, allebei !

Catherine Boone zei

Heel mooi in beeld en woord.

Ria A.-S. zei

Het rood maakt de foto levendiger.

Ferrara zei

Met tram is leuker. Ik was weer even terug in dat hotel. We logeerden er een nacht om naar de musical De Lion King te gaan.

Bleubeard and Elizabeth zei

What an amazing lighthouse. It looked very 3 dimensional, too.

Hans zei

De echte vuurtoren van Scheveningen ken ik wel, nu de mural ook. Hans

Marthy zei

Ja, ik had hem een paar jaar geleden ook al, hij is leuk. Ik kwam bij Museum aan Zee vandaan op weg naar onze zoon.

Els04 zei

heel mooi!

Nicole Orriëns zei

Ik vind de combinatie van foto's erg mooi. Eentje met en eentje zonder tram.

magiceye zei

The tram adds character to the lovely capture!