Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 juni 2022

Iedere dag wat anders

 

In Groede staat op de markt een oude telefooncel die in gebruik is als minibieb. Op onze eerste avond keek ik er even in en zowaar lagen er twee oude meisjesboeken. Ik was zo vrij om ze allebei mee te nemen. Het gaat me om de illustraties in het boek en om het omslag, gemaakt door illustrator Hans Borrebach.

Ik scande de foto's en zette ze in mijn verzameling op Pinterest: klik  , keek nog even naar de rest van de verzameling en toen schoot me te binnen wat mijn man laatst had ontdekt. 

Als je op een foto op je blog klikt, krijg je rechtsboven een klein vierkantje te zien, met een rondje erin. Misschien stelt het een camera voor. Als je daar op klikt krijg je een hele serie vergelijkbare foto's te zien en soms is dat leuk. 


Bij de foto hierboven kreeg ik allerlei foto's te zien van meisjes in schorten. Vond ik erg leuk. Het kan natuurlijk zijn dat jullie het allemaal al lang wisten, maar voor mij was het een leuke ontdekking.
Visueel zoeken heet het.


En op dat boek kom ik nog wel terug denk ik. Om een andere reden, maar dat duurt nog wel even.



19 opmerkingen:

Judy zei

Oei wat lang geleden dat ik zo'n meisjesboek las! Leuke verzameiing.

sjannesblog.com zei

Leuk, dat knopje visueel zoeken. Wist ik ook niet. Weer wat geleerd!

izerina zei

Met koken draag ik nog altijd een schort,omdat ik een knoeipot ben

Mevrouw W. zei

Dat wist ik nog niet. Dank je wel.

Sjoerd zei

Er is steeds nog genoeg om te leren, leuk is het zeker.

Iris Flavia zei

Good idea, I need an apron, too. Always in search for something to wipe my hands when cooking.
We have such phone-booths, too, I love the idea of giving and taking and participate often.

KnutzEls zei

Mij lukt dat trucje niet, misschien ligt dat aan mijn instellingen. Het is wel leuk om zo weer anxere afbeeldingen te zien.

Tine de Jong zei

Wel geprobeerd maar mij is het ook niet gelukt. Straks nog maar eens proberen. Kan zijn dat er een update was. Maar ik houd ook wel van die nostalgische platen en soms neem ik ook wel oude kinderboeken mee om te lezen uit zo een minibieb als ik daar in ziet. Vind het soms ook wel leuk om ze te lezen. Jij nam in elk geval weer een mooi blogje mee. Wens je hierbij ook fijne dagen toe.

Kitty zei

Wat grappig! Maar ehhh, ik kan het niet vinden hoor, dat vierkantje. Misschien eens naar mijn instellingen kijken...

Bertiebo zei

Ai, bij mij lukt het niet op mijn mobiel, wel op de laptop.

schrijfsels zei

kijken of mij dat ook lukt :-)

Anoniem zei

Het lukt mij wel op pinterest maar niet op je blog foto's

Floor zei

Wat een beeldige afbeeldingen, helemaal jaren 50 dus genieten.

Marthy zei

Bij mij lukt het niet.

biebkriebels zei

Ach ja die Hans Borrebach, zijn illustraties zijn me altijd bij gebleven.

Emie zei

En zo rol je van het een in het ander. Ik geloof dat ik het maar niet moet willen, kom ik nog moeilijker van dat internet los. Maar het levert wel leuke vondsten op...

berber zei

bij mij staat het rechts beneden, maar met hetzelfde effect, weer iets geleerd, heel leuk en handig ook

Josephine zei

Wat een voltreffer de twee boekjes die je zag bij de minibieb,
en grappig in een oude telefooncel, dat zal je niet zo vaak tegenkomen.
Wat je man heeft ontdekt werkt bij mij niet op mijn blog, wel als ik op
Pinterest op een foto klik zie ik dat vierkantje met de cirkel rechtsonder
staan. Dus ben ik wel blij met deze ontdekking, erg handig om dan meer
te kunnen bekijken waarna je op zoek bent.

Jolande zei

Bij mij lukt het alleen met de middelste foto op jouw blog, dan krijg ik ook die schorten te zien. Klikken op andere foto's en op andere blogs heeft geen resultaat.