Totaal aantal pageviews

donderdag 9 juni 2022

Postzegels: In volle bloei

 

Postzegels... ik houd er van. 

Ik heb ze niet verzameld en ga dat ook zeker niet doen, maar wel heb ik altijd mooie exemplaren bewaard van postcrossingkaarten die ik kreeg. 

Mijn postcrossingsactiviteiten liggen momenteel een beetje stil, ik vind het eigenlijk te duur worden. Dus er gaat niet veel uit en dus komt er ook niet veel meer binnen. 

Ik heb ook nog een doos postzegels die ik als kind afstoomde van de post van mijn ouders,  boven de fluitketel. 
En zelfs een soort map waar die dan allemaal in gedaan konden worden. 

Wegdoen kan ik ze niet. Ze zijn simpelweg te mooi!

Postzegels met bloemen vind ik ook altijd leuk.


Dus toen ik deze postzegels zag die kortgeleden zijn uitgegeven om tweehonderd jaar Mauritshuis te vieren, was ik zeer enthousiast en kocht ze. Ze zijn echt supermooi en ik heb ze tot nu toe nog niet verstuurd.


En bovendien wilde ik de tentoonstelling 'In volle bloei',  in het Mauritshuis al gaan bekijken en nu helemaal. Daarover morgen meer!

16 opmerkingen:

Sjoerd zei

Nederland liep nooit voorop met echt mooie zegels, maar deze mogen er zijn...

Emie zei

Bestaat het nog, echte filatelisten? Ik kocht bij de tentoonstelling over Artemisia ook postzegels met haar zelfportret maar heb ze gewoon gebruikt. Deze ' in volle bloei' zijn schitterend.

Judy zei

Mijn moeder spaarde bijzondere series, vooral bloemen. Dat kan dus ook: postzegels verzamelen met een thema. Die van het Mauritshuis zou ze prachtig vinden! Ik ook!

Kitty zei

Oooowww, práchtig zeg!

Els04 zei

Heel mooi, ik kreeg vandaag post met dierenpostzegels, ook zo mooi!

Iris Flavia zei

I gave all mine to Sami in Perth. And the most beautiful ones I scanned. Would be great if I knew where I put them! Argh....

Jolande zei

Prachtig die bloemenzegels.
Ik knip postzegels altijd af en als ik er een heel stel heb week ik die af om mee te knutselen.
De mooiste bewaar ik wel in een album
Maar uit Nederland en Belgie zijn het vaak van die saaie zegels met de koningen erop.
Hier op de Azoren hebben ze wel hele mooie zegels en mijn favoriet is die van het observeren van walvissen.

sjannesblog.com zei

Mooi, zo'n postzegels met een thema.

biebkriebels zei

Ja je hebt er soms mooie exemplaren bij, de bloemen zijn er heel geschikt voor!

schrijfsels zei

als kind spaarde ik postzegels

Marthy Berends zei

Mijn vrouwelijke postbode vindt het geweldig als ik weer om mooie postzegels vraag. Ze neemt ze met liefde voor me mee.

Hans zei

Postzegels verzamelen is best leuk, was vroeger best leuk.
Tegenwoordig neemt de interesse af bij jongeren.
Ik zie wel een een postzegel voorbij komen op een veiling site waar je een leuk auto van kunt kopen. Hans

Mrs. T. zei

Sommige postzegels zijn echte kunstwerkjes. Ik realiseerde me nooit dat postzegels ook gewoon geschiedenis vertellen totdat ik dat in een podcast hoorde. Superinteressant.

Josephine zei

Leuk dit te zien, zelf hou ik ook erg van mooie postzegelmeb dat boekje
dat je laat zien heb ik ook nog steeds. Nederland had vroeger ook prachtige
postzegel maar tegenwoordig valt dat best tegen. In ieder geval ook de prijs haha.
De serie die is uitgeven om tweehonderd jaar Mauritshuis te vieren is echt Prachtig!!!
Heb trouwens ook nog een oude schoenendoos van moeder vol met postzegels, die ga ik
maar eens tevoorschjn halen en bekijken.

Tine de Jong zei

Daar zitten best mooie bij en ik had ze vroeger wel gespaard maar alle mappen heb ik toen aan een vriendin gegeven want ik deed er niet meer zoveel mee. En nog stuur ik haar als ik ook mooie heb naar haar op. En schrijfvriendin uit Terscheling doet ook aan postcrossing en ik ontvang van haar er altijd veel. Onlangs had ze ook een mooie dag uit geregeld voor de postcrossers. Welicht ken je haar wel. Ze heet Joke. Ook bedankt voor je reactie op mijnnatuur website. Als je daar een wilt gaan wandelen moet je vanaf Fort Everdingen aanvangen dan kan je ook doorlopen als je wilt. Groetjes, Tine

Alet Venhuizen zei

Ze zijn prachtig, ik zou ze ook zeker gekocht hebben!