Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 juni 2022

Toch leuk

 

Laatst, begin mei, hebben we iets gedaan. Iets waarvan ik niet gedacht had het ooit nog te zullen doen.

Ja, je ziet het goed. We gingen bowlen.  Met een groep vrienden met wie mijn man en ik al in geen jaren meer echt contact hadden. Op een kaartje met de jaarwisseling na. 
We hebben nog meegemaakt dat we allemaal kinderen kregen, maar daarna liep het langzaam af. Zonder ruzie of gedoe hoor, het liep gewoon zo. Misschien is het wel dertig jaar geleden dat we elkaar zagen.

En zo lang zal dat bowlen ook wel geleden zijn
Ik heb een slechte voorgeschiedenis wat bowlen betreft. 
Ik ben een keer vriendelijk doch dringend verzocht de baan te verlaten. Omdat... omdat ik de bal te veel liet stuiteren.
Daar kon ik natuurlijk helemaal niks aan doen. Die bal was gewoon niet goed, dat snap je wel.
Ik weet nog goed hoe ontzettend beledigd ik was. 

Bowlen, ik dacht niet dat ik  het nog leuk zou gaan vinden. 
Maar dat vond ik dus wel. De eerste worpen gingen slecht, omdat een van de vrouwen had gezegd hoe je de bal moest vasthouden. Zij heeft er verstand van, maar voor mij werkte het niet. Maar daarna... jonge, jonge ik was in bloedvorm en ik vond het superleuk. 

Na het bowlen gingen we steengrillen. Ik weet niet meer wanneer dat in de mode kwam, ik weet ook eigenlijk niet of ik het wel eens eerder deed.  Maar zeker is dat ik deze keer heel veel groenten heb gegrilld. En ja, geef mij een stukje stokbrood met een sausje en je hoort me niet meer. 


En kijk ze nou zitten met z'n allen. En maar praten en praten en praten. De vier vrouwen ook hoor, we zaten ernaast, maar de vier mannen, dát waren de oorspronkelijke vrienden. 

Echt leuk zoiets, op zich al verwonderlijk dat wij allemaal nog bij elkaar waren. Dat er geen nare dingen gebeurd zijn met onze kinderen, tien stuks. 
En dat we nu oprecht geïnteresseerd waren in elkaars wedervaren. 

Wie weet doen we het nog een keer, maar een wandeling of fietstocht behoort ook tot de mogelijkheden. 

16 opmerkingen:

izerina zei

Wonderlijk,dat je na al die tijd gewoon verder praat

Judy zei

Hahaha bowlen... ook al eeuwen niet meer gedaan. Ben nooit weggestuurd, maar het zal niet veel gescheeld hebben. Fijn dat jullie na zo veel jaar de draad gewoon weer oppakten!

nicole orriens zei

Wat gezellig zeg! En bijzonder ook om op deze manier elkaar toch weer te ontmoeten.

mar zei

Leuke en gezellige actie.

In de weer zei

Leuk is dat en ook wel herkenbaar.
Jaren alleen een kaartje met kerstmis en dan ineens.......
We zijn ook gewoon verder gegaan met praten, net of dat die jaren ertussen er niet zijn geweest.
Nu is het ‘life’ contact regelmatiger en zó gezellig.
Iedereen heeft nu ook meer tijd daarvoor.

Iris Flavia zei

LOL. I can relate, I hate bowling!
How nice to catch up and have so much fun after all the years :-)
Thank you for the smile.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Dat is toch heerlijk zoiets!

Mevrouw W. zei

Onlangs heb ik twee keer achter elkaar gebowld en de derde keer kon ik niet meespelen omdat ik teveel last van mijn rug had. Ik kan er he-le-maal niks van, maar dat is niet erg. Het gaat om de gezelligheid.
Leuk dat jullie de draad gelijk weer konden oppakken en het zo gezellig hadden.

Marthy zei

Leuk om weer met oude vrienden in contact te komen. Bowlen, ik heb het veel gedaan, groeide op in een plaats waar een bowling was dus deed dat al met vriendinnen. Dikke pret!

Sjoerd zei

Heel verrassend dat het na al die jaren nog steeds klikt...

biebkriebels zei

Oh ja bowlen dat was in onze tijd een uitje he. Je hoort er nu nooit meer wat over, maar ze bestaan dus nog wel zo te zien.

Mrs. T. zei

Ik vind bowlen op z'n tijd ook wel erg leuk. En dan zeker met goed gezelschap.

Ferrara zei

Wat geweldig, na al die jaren de draad weer oppakken.

Koffie Digitalix zei

Steengrillen... Volgens mij begon dat eind jaren 80 op te komen. Sjiek gourmetten buiten de deur...

Jolande zei

Wat bijzonder, zo'n dagje met vrienden die jullie zo lang niet meer gezien hadden.
Fijn dat het een gezellige dag was en voor herhaling vatbaar is.

Kitty zei

Heel speciaal dit, een herinnering om te koesteren en laten we hopen dat er nog meer van deze bijeenkomsten in het verschiet liggen.