Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 juni 2022

Milde Klachten

Wat een term... Milde Klachten. 
Ik dénk dat 'mijn' Corona bij mij milde klachten veroorzaakte. Maar zeker weet ik het natuurlijk niet. 

Zijn de klachten mild als je na een dag of vier verbetering merkt? Dat gebeurde bij mij. 
Zijn de klachten mild als je geen koorts hebt maar wel de hele dag door ijskoude rillingen. 
Zijn de klachten mild als je je een hele tijd moet voorbereiden op het slikken van iets, wat dan ook, omdat het erg pijnlijk is? 
Is het mild als je hoofd raar doet, je duizelig bent en misselijk, als het snot met liters uit je neus stroomt? 
Hoesten tot je moet overgeven? Doodmoe zijn? Noem je dat mild? 

Nou het voelde allemaal niet echt mild hoor, ik voelde me meer dan ellendig. Echt heel erg!
Toch denk ik dat ik milde klachten had. Ik ben een dag een beetje benauwd geweest, maar hoefde niet naar het ziekenhuis, niet naar de IC, zelfs niet eens naar de huisarts. 
En ik knap op!

Mijn man is inmiddels ook positief. Dat was te verwachten natuurlijk. Eens kijken hoe mild het bij hem zal zijn. 

'Je bent wel een trendsetter',  zei onze dochter. Want de cijfers lopen weer behoorlijk op. 
Wat ik raar vind is dat ik onze besmetting nergens hoef te melden. Dat wij dus niet meetellen in het geheel. Snap ik niet. Maar onze zoon zei dat ze dan bijvoorbeeld een conclusie trekken en tellen uit die rioolwater meting.

Ps: Toen ik dit blogje schreef knapte ik op. Maar gisteren voelde ik me toch weer hartstikke ziek. Wat nou milde klachten, ik kan de term niet meer horen

33 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ja, echt mild kun je dat wat mij betreft niet noemen. Ik wens jullie allebei beterschap!!!

Judy zei

Nou, behoorlijk akelig, zeg. Heel veel beterschap!

Sjoerd zei

Ik wens jullie in ieder geval een snel herstel. Je bent zover ik weet de eerste in mijn kring, die Corona heeft. En mild is dit inderdaad niet, hou het maar goed in de gaten.

izerina zei

Ik hoop,dat het opknappen weer terugkot en doorzet

Anoniem zei

Nou, dat noem ik niet mild hoor. Je hoeft dan wel niet naar de huisarts, maar volgens mij ben je echt goed ziek. Doe rustig aan en je kunt het bloggen best even laten zitten hè. Genezen gaat voor alles.
Https://miekequilt.blogspot.com

Emie zei

Wat een narigheid, joh. Sterkte en beterschap.

Anoniem zei

Corona is beslist geen griepje.
Woonde in een hotspot tijdens de eerste golf. Weet niet of het helpt maar we slikken iedere dag extra vitamine D om meer weerstand te hebben. Hoop dat jullie snel weer opknappen en dat er een vaccin op de markt komt dat werkt tegen meerdere varianten en langer bescherming biedt.

nicole orriens zei

Dat klinkt echt wel akelig zeg! Nu hoop ik nog meer dat ik het niet ga krijgen.... Beterschap gewenst!

Anoniem zei

Beterschap. Groet, TinekeD.

Charlie zei

Wat naar toch die Corona en ze kunnen dat dan wel mild noemen, zo voelt het dus helemaal niet! En dan denk je dat je opknapt endan komt weer een opleving. Ik wens je het allerbeste en ook voor je man.

pourquoi pas ??? zei

Hey lieve Bertie ik wens jullie veel beterschap toe met jullie milde klachten. Klinkt allemaal niet prettig. Sterkte allebei.

Marthy zei

Zoon en dochter, zij voor de eerste keer, ook dezelfde klachten als jij, knap beroerd. Knapten na een paar dagen weer op. Sterkte!

mar zei

Beterschap.

Nietzomaarzooo zei

Denk dat men dit nu mild noemt in verhouding tot de eerst gevallen van Corona, waarbij je in het ziekenhuis terecht kwam vanwege benauwdheidsklachten etc. Dan is het al snel 'mild'. Maar ook met griep vergeleken is dit nog mild.
Hoop dat jullie snel opknappen. Beterschap!

KnutzEls zei

Ook schoondochter had milde klachten, maar zoon gelukkig niks last. Sterkte en knappen jullie maar snel op.

Anoniem zei

Beterschap en sterkte, ook voor je man.

Floor zei

Je hebt vast verschillende milde klachten, maar die van jou vind ik niet echt mild.
Wens jullie beterschap!

In de weer zei

Klinkt niet echt prettig, hoop dat jullie snel opknappen en er ook niet te lang naweeën van hebben.
Sterkte ermee.

biebkriebels zei

Wat een nare ziekte is het als ik dit zo lees, hoop dat je weer gauw opknapt, sterkte hoor.

zeeuws knoopje zei

Als ik het vergelijk met mijn schoonouders die beide aan Corona zijn overleden, zijn de klachten mild.
Zij lagen beiden op een bed in de huiskamer en later in jet ziekenhuis met morfine en aan de beademing. Ja, dan zijn de klachten bij jou misschien wel mild te noemen.
Niettemin: van harte beterschap voor jou en je man!


Marga zei

veel sterkte en beterschap!

Bertiebo zei

@Zeeuws Knopje: Dat moet heel erg moeilijk geweest zijn en verdrietig. En ja, ik schreef zelf ook al dat mijn klachten waarschijnlijk wel mild genoemd zullen worden. In vergelijking met jouw schoonouders en vele anderen. Toch blijf ik de term vervelend vinden, want in mijn ogen is er niks milds aan

Elizabeth zei

Tja, wat is mild.. Het is maar een relatief begrip. Akelig dat je er toch zo naar van bent. En dat wisselende herken ik. Dat blijft misschien nog ook wel even zo.
Wij hebben net na Nieuwjaar corona gehad en pas na een week of 6 voelden we ons weer wat fit worden. Niet leuk, maar hopelijk komt het wel weer goed.
Beterschap en sterkte!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Het is net alsof iedereen aan de corona moet. Beterschap!

Josephine zei

Jeetje Bettie, wat je zoal omschrijft is zeker niet echt mild naar mijn idee.
Hoop zo dat na nu weer even ee terugslag dat je je snekl weer wat beter zal voelen.
Veel sterkte,voor jullie beide en beterschap, als het even kan SNEL!!!

Koffie Digitalix zei

Milde klachten is wat snuffelen en een loopneus. Jij hebt klachten. Dat op en afgaan van de klachten hoort er ook bij. Het is allemaal zo %&%&*.
Beterschap.

Kitty zei

Niks milds aan, getver... Beterschap voor allebei!

schrijfsels zei

Hè bah. Beterschap!

Ineke zei

Heel veel sterkte en beterschap!

Mrs. T. zei

Volgens mij ging het bij jou niet echt om milde klachten. Ik had die wel: wat hoofdpijn, keelpijn dat was het.
Hopelijk knap je snel op en krijgt manlief te maken met echt milde klachten (of liever nog minder).

Anoniem zei

Ik ook de laatste variant en vond het helemaal niet meevallen. Zeker drie weken erg ziek geweest, mijn man ook.

Ferrara zei

Het is dat ik positief testte, meneer F. had het opgelopen, maar anders zou ik het niet hebben geloofd. Dagje milde keelpijn en dat was het. Zo raar om dan toch in quarantaine te zitten uiteraard wel keurig gedaan.

Jolande zei

Bloglovin ligt er bij mij soms dagen uit, dus ik loop erg achter, maar hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt.