Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 juni 2022

Oogbaard

 Arthur, onze jongste kleinzoon (2), was niet heel snel met praten. Hij keek het eerst allemaal een beetje aan denk ik. Maar nu spreekt hij echt volop en supergoed. En net als zijn ouders en grote broer is hij talig. Behoorlijk talig zelfs. 
Dit appte zijn moeder gisteren: 
'Arthur noemde een wenkbrauw vanmorgen een oogbaard'. 

'We vinden dat veel mooier', appte ze verder. 
En ik appte terug: Wij ook!

Kijk hier zie je het kind in kwestie. En dit, wat hij hier doet,  vind ik zo leuk. En leerzaam. Hoe verzin je het hè:


En het wordt nog mooier: 



26 opmerkingen:

KnutzEls zei

Oh heerlijk, hoe komt ie er op.

Sjoerd zei

Hier loopt er af en toe ene op van twee, die helemaal niets zegt, maar wel alles hoort en verstaat.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Knapperd, en een creatief ventje!

Kitty zei

Cobra 2.0? Leuke prietpraat, hahaha, en wat een mooi jochie is het!

mar zei

Heerlijk zo'n kind.

Emie zei

Geweldig, een oogbaard. Schrap het woord wenkbrouw maar!

Anoniem zei

Plaats maar veel prietpraat, daar geniet ik zo van.
Jaren geleden wilde een neefje het sprookje horen van "belazerde kat". ( i.p.v de gelaarsde kat}

schrijfselsvanmij zei

Zeer creatief èn talig, dat belooft wat :-)

Jolande zei

Wat een geweldige opmerking: oogbaard.
En wat dat creatief zijn betreft, iets van een appel en een boom :-)

biebkriebels zei

Hij is een slim jongetje, heeft de tijd genomen om over de dingen na te denken.

Judy zei

Soms duurt het wat langer, maar als ze dan gaan praten zijn het meteen volzinnen. :) Oogbaard, wat een mooie vondst!

Nietzomaarzooo zei

Oogbaard; dat is heel goed bedacht van hem. Goed gezien en geconcludeerd. Is hij aan het verven op die foto, zie ik dat goed en maakt hij zijn eigen weg?

Iris Flavia zei

Very cute and better late and clever than... ;.)

Ellen zei

O heerlijk kinderen. Ik ben van oorsprong kleuterleidster geweest en kon genieten van dit soort dingen. Zalig!!!

In de weer zei

Genieten Bettie, want het is zo snel voorbij.
Verlang regelmatig terug naar die tijd toen de kleinkinderen ook echt nog klein waren en ook van die leuke woorden maakten.
Nu zijn het allemaal middelbareschoolgangers.
Maar eerlijk is eerlijk, dat heeft ook weer zijn charmes.

Elizabeth zei

De ontwikkeling van een kind is zò iets moois!

Mrs. T. zei

Een oogbaard. Fantastisch!

Wat een creatief manneke ♥

Josephine zei

Met de foto van je kleinzoon hoor ik hem het zeggen, haha oogbaard,
geweldig gevonden en zo is ht eigenlijk ook.
Geweldig hoe met zijn autobandjes en verf een prachtige creatie maakt,
heerlijk om ze zo bezig te zien.

Alet Venhuizen zei

Geweldig is zoiets toch. Heerlijk van genieten!!!!

izerina zei

Heerlijk!.En wat een taal-fantasie

Marthy zei

Heerlijk, zulke uitdrukkingen. Zo'n leuk knulletje.

Ferrara zei

Slim ventje. Met recht een trotse oma

Anna Lines zei

Mijn toenmalig 3 jarige zoon keek me eens ernstig aan en vroeg:" Waar komt mijn praten toch vandaan?"

Bertiebo zei

Dat is ook wel erg schattig

Els04 zei

Dat is poëzie!

nicole orriens zei

Echt wel! Oogbaard dekt de lading ook eigenlijk veel beter.