Totaal aantal pageviews

woensdag 15 juni 2022

Zo jammer

 

Mijn schoen. 

Een van de twee die mij jarenlang trouw heeft gediend. Minstens vier jaar. 

De meeste van mijn jaarlijkse 2500 km, wandelde ik op deze schoenen. 

Ze waren poepduur, maar als ik terugreken, vier jaar lang, bijna iedere dag minimaal 10.000 stappen is het een koopje geweest, toch?

De opvolgers, van hetzelfde merk, zijn ingelopen inmiddels. Dat duurt bij mij altijd erg lang. En dan heb ik nog een paar zwarte, passend in het museum, waar we in het zwart dienen te verschijnen. 
Die zijn inmiddels ook wel enigszins ingelopen, maar een écht lange wandeling zou ik er nog niet op durven doen.

Deze gaan nog een tijdje mee in  mijn rugtas als reserve op een lange wandeling en dan is het klaar. Want dat gat... ik ben bang dat daar niet veel meer aan te doen is, zelfs niet door:


Het is toch te toevallig dat ik dat gat 's morgens had ontdekt en dat ik vlak daarna in Groede, op dit bord stuitte, vind je niet? Toevallig en echt waar!

18 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Shoes, yes. I wondered why it was so slippery. Like you I walk a lot - there was near to no profile left - and we talk NIKE here...
To being (maybe a tad too) active :-)

Mevrouw W. zei

Jammer van de schoenen. Ik heb ook altijd reserveschoenen mee als ik nieuwe schoenen moet inlopen.

Ik had nog iets geks: ik kwam maandag eind van de middag van mijn werk en kwam een paar fietsers tegen. En over die vrouw dacht ik toen nog dat ze dezelfde fietshelm droeg als jij hebt. Nu las ik later dat jullie in Groede waren maar maandag alweer naar huis gingen. Ik wist niet dat jullie hier waren en het is gewoon stom toeval, maar ik heb dus wel aan je gedacht ;)

Sjoerd zei

Dat is zeker toevallig, maar je was wel getriggerd natuurlijk.

izerina zei

Fijn dat je goede opvolgers hebt

Judy zei

Leuk toeval! Erg is dat: afscheid nemen van lekkere schoenen.

Emie zei

Het zijn gewoon een paar trouwe kameraden van je geweest.

miekequilt zei

Zulke trouwe vrienden die je zeker niet zomaar weg. Veel loopplezier met je nieuwe schoenen.

Lot zei

Mijn vader had ook zo'n bordje. Tot mijn 15e heb ik maatschoenen gedragen. Niet dat het echt geholpen heeft want nu zijn mijn voeten zo slecht dat ik weer orthopedische maatschoenen moet hebben

klaproos zei

heerlijk als je schoenen hebt die écht lekker lopen hé,
ik heb erg lastige voeten ( breed) en weinige zitten echt super..

biebkriebels zei

Ja jammer he, nieuwe schoenen moet je weer een poosje aan wennen.

sjannesblog.com zei

Heel jammer, want ik weet hoe belangrijk het is, dat schoenen echt goed zitten. Maar ja.

Petra1945 zei

Vroeger was dat onbelangrijk, weet je nog? De maat, die werd netjes bekeken. (Lengte en breedte van de voet). Maar verder moest je een nieuw paar maar gewoon inlopen, dat het aanvankelijk pijn deed hoorde erbij.

Els04 zei

Heel belangrijk hé, goede schoenen! En al die herinneringen die er aan kleven...

Neeltje zei

Ja, neem nog maar ff mee, voor alle zekerheid! Dat redden ze nog wel.

KnutzEls zei

De schoenen waar ik de laatste tijd op wandel, daarvan heb ik nog zo'n paar besteld. Als reserve.

Marthy Berends zei

Mijn wandelschoenen zijn niet goedkoop maar dat mag, het zijn mijn belangrijkste schoenen.

Ferrara zei

Altijd erg als je afscheid moet nemen van schoenen die lekker zitten.

Mrs. T. zei

Oh, dat is balen.
Ik wandel zoveel dat ik meestal wel aan drie paar per jaar zit. Maar ja, goede schoenen zijn belangrijk.