Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 juni 2022

Kwaliteit

 


Zeg eens... als je dit randje ziet, het is een stukje van een verpakking, weet je dan meteen om welk produkt het hier gaat?
Ik zal een stukje naar beneden scrollen voor ik verder schrijf, dan kun je eventjes nadenken.
Dus om verder te kijken, even verder scrollen.























Ik weet bijna zeker dat veel mensen weten waar het van is en dat zegt toch wel wat over het produkt, dit produkt:


King pepermunt. Dat is het. Ik denk dat ik in geen jaren een pepermuntje had gesnoept, ik geloof niet dat ik ooit een rolletje kocht en nu zo maar op niks af kocht ik zo'n pakje met vijf rolletjes er in. 
En nu ben ik ineens een beetje pepermuntverslaafd. Ik vind het heerlijk en verfrissend. 
Ik werd ook heel nieuwsgierig naar het merk, want ik gokte dat het al heel oud is. En dat klopt!

Eerst maar eens  deze reclame uit 1936. Zo leuk, echt even kijken:

   

 Enfin, King pepermunt blijkt dus al te bestaan sinds 1902. Toen werd er in Sneek een suikerwerkbedrijf opgericht en daar werden verschillende pepermuntjes gemaakt. Maar vanaf 1922 richtte men zich vooral op déze soort en werd het merk gedeponeerd: King. 
Het staat voor Kwaliteit In Niets Geëvenaard. Dat vind ik nog het leukst eraan, die naam. De koning van de pepermuntjes, dat ook! 

Toen ik laatst in een gezelschap was, na een lunch, trok ik mijn rolletje tevoorschijn en vroeg of iemand een pepermuntje wilde. En ja hoor, iedereen wilde! 


26 opmerkingen:

izerina zei

Wij kregen die vroeger in de kerk om wakker te blijven tijdens de preek

KnutzEls zei

Daar heeft mijn moeder heel wat rollen van verbruikt.

Alet Venhuizen zei

Ja, we kregen deze ook altijd in de kerk. Kerkvoer noemden we het altijd toen :-)
Al een hele tijd niet meer gehad maar inderdaad wel lekker!

Judy zei

Ik moet heel ver terug toen ik pepermuntjes at. Ik was er nooit zo dol op. Maar leuk dat het nog bestaat.

Sjoerd zei

Dat kan niet missen, af en toe neem ik wel eens een zakje mee voor in de auto.

Emie zei

Ha, ha, ha, die reclame! Ik heb altijd een pot pepermuntjes in de hal staan voor de gaande man. Wilhelmientjes, het blijft koninklijk!

In de weer zei

Heb ze altijd in mijn tas , jaszak en in de auto, heerlijk verfrissend en de herkenning was er dan ook meteen.
King vinden wij de beste, weleens andere geprobeerd, maar die zijn meestal zachter en vallen snel uit elkaar.
King daar kun je lekker lang op sabbelen.

Nietzomaarzooo zei

Ja, die zaten altijd in de tas van mijn moeder en oma's. Vooral om tijdens de preek in de kerk op zondagen op te sabbelen (NIET kauwen dus) Soms als je mazzel had, haalde oma een Rang uit haar tas. Maar daar zat weer een papiertje omheen, dus minder handig.
Heel lang niet meer gegeten. En inderdaad wat iemand hier al eerder schreef; associeer het met Kerksnoep.

mar zei

Die kreeg ik ook van mijn moeder in de kerk.

Mevrouw W. zei

Ik herkende dat randje gelijk... Mijn moeder heeft daar kilo's van gegeten.
Zelf lust ik wel pepermunt, maar ik eet het zelden.

Els04 zei

Had geen idee dat daar de naam vandaan komt, merci!

nicole orriens zei

Jaaa, ik had het goed : ) Complimenten eigenlijk voor deze pepermunt dat ze zo herkenbaar zijn!

biebkriebels zei

Het is echt iets wat we vroeger kregen inderdaad. Laatst zag ik het in de supermarkt liggen en kreeg er ineens zo'n trek in dat is het gekocht heb en nu neem ik af en toe een verfrissend pepermuntje!

Jolande zei

In Belgie eten we er meestal een na het avondeten en er ligt altijd een zakje in de auto.

s.c zei

Ja ik kan me nog herinneren dat ik vroeger een bij elkaar gespaarde atlas van king pepermunt had. Overigens op jou vraag waar de big shoes mural was die was in Rotterdam en daar zag ik er nog veel meer dus de komende weken kan ik weer even vooruit.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Geen King maar wel altijd Wilhelmina pepermunt hier.

sjannesblog.com zei

Samen met een dropje, niet te versmaden!

Kitty zei

Ik wist het!
We hebben hier bijna altijd pepermunt in huis. Zelf vind ik ze een stuk lekkerder dan Wilhelmina, die vind ik papierachtig smaken (sorry Mormor...) Ik eet ze eigenlijk alleen als we in de auto zitten of aan de wandel zijn, verder niet, maar lekker zijn ze wel!

Anoniem zei

Dit is de allerlekkerste pepermunt die je kan kopen (smaken verschillen). Dat stukje papier herkende ik niet.

Mevrouw Niekje zei

Ik eet sinds kort ook weer pepermunt, kocht onlangs een zakje en vond het heel lekker! Vroeger at ik veel King pepermunt, maar nu vind ik ze te hard. Mijn vader heeft al zo lang als ik weet een rolletje in de auto liggen.

www.hetkeetjevanlien.com zei

Oh ja ik kwam er niet op maar nu zie ik het! Wie is er niet groot mee geworden, haha?

Josephine zei

Schandalig eigenlijk dat ik het randje niet meteen herkende, wat king
pepermunt eet ik regelmatig, inderdaad je kan er lekker lang op sabbelen.
En vanmorgen op weg naar boodschappen halen reed ik er nog langs in Sneek.
Er zijn van die dagen als je daar langs rijd dat je een zweem van pepermunt
kunt opsnuiven. En dat filmpje.......SCHITTEREND!!!

Hans zei

Inderdaad King pepermunt, zondag in de kerk en die van oma smaakte naar 4711.
Heel wat uurtjes met het zilverpapier zitten spelen tijdens de dienst. Hans

Ferrara zei

Altijd een rolletje in de auto. Wel eens een ander merk geprobeerd, maar King is toch de lekkerste.

Iris Flavia zei

Ingo eats a lot of peppermint, too.

Marthy zei

Altijd een blik met muntdrop van Venco en Wilhelminapepermunt in de auto voor lange ritten.