Totaal aantal pageviews

woensdag 7 september 2022

Boekenmarkt

 

Van een kerk met boeken naar een ander soort boekenmarkt. Het is al een hele tijd geleden dat we in Dordrecht waren. Begin juli was dat en we gingen voor de boekenmarkt. 
Ik vind het altijd een genoegen om in Dordrecht te zijn en te lopen waar ik als kind liep. 
Bovendien vind ik Dordt ook echt mooi én er is een fijn museum.

Die boekenmarkt, die bezoeken we vaker daar, maar nu was dat natuurlijk al erg lang geleden. 
We gingen ook voor het eerst weer eens een langer stuk met de trein en constateerden opnieuw dat de trein toch echt makkelijk is en voor ons meer ontspannen.  
Als het niet druk is natuurlijk en dat was het niet.  Er werd ook gewoon op tijd gereden.

De boekenmarkt... het was hartstikke rustig die dag,  in vergelijking met andere jaren. 


Verder leek het wel of er een soort Alice in Wonderlandrevival gaande was. Echt overal dook Alice op. 

Best jammer dat ik haar niet verzamel, maar ik hou gewoon niet van het verhaal. Wel vaak van de illustraties, maar niet genoeg. 

Ik kocht slechts een boek die dag. En niet eens op de boekenmarkt zelf, maar in een winkeltje langs de route. 
Ik was er erg blij mee,  want het stond al heel lang op mijn lijst. 
Een zeer fraai Hans Borrebachboek is het. En Borrebach, die verzamel ik wél. Alleen vanwege de illustraties.  



Dit boek heeft een  geweldige titel: Babs bootje krijgt een stuurman. 
Inmiddels heb ik het nog gelezen ook. Heel vreselijk natuurlijk, dat snap je. Maar de eerste eigenares, Ineke, zal er in 1939 vast net zo blij mee zijn geweest als ik nu. 

Hoe dan ook, op een gegeven moment werd het ons te warm en gingen we bijna het museum in. Eerst  een heerlijk schaduwrijk terras, oude bomen en er was ook nog muziek. 

9 opmerkingen:

Judy zei

Wat een prachtige foto, die bovenste, met die mevrouw in het midden! Ja, Hans Borrebach, leuk! "Voor oudere meisjes" staat erboven. Nou dat zijn we toch?

KnutzEls zei

Hihi, voor oudere meisjes. Nieuwe doelgroep...

Emie zei

De foto van de vrouw achter het hek is meesterlijk..Waar zit ze op te wachten?

miekequilt zei

Wat heb jij toch leuke verzamelingen. En het is toch geweldig dat je steeds weer iets nieuws vindt. Ik vind de naam van de schrijfster ook zo leuk. Dat soort namen kom je nu toch niet meer tegen.

Iris Flavia zei

I haven´t seen a book market in 3 years, I think.
But I found so many books last week on the street again!
Think you might like them, old fairy tales and such, I took them home, now all I need is time...

Sjoerd zei

Een mooie titel heeft dat boek zeker.

izerina zei

Op een boekenmarkt zo weinig kopen? Echt goed

Mormorsweb.blogspot.com zei

Volgens mij heb ik dat vroeger ooit gelezen...Oh die heerlijke boekenmarkt en dwalen door Dordt

Ferrara zei

Was Hyacinth Bucket ook op die markt? Toen wij jonger en dynamischer waren ( lees zonder belemmerende kwalen) sloegen we geen boekenmarkt over. Dordtrecht was een fijne markt, we vonden er vaak wat we zochten.