Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 september 2022

Film

 
Als je in zo'n huisje zit, zoals Veldzicht, in Groede, is er in deze tijd 's avonds niet veel te doen. 
We waren laat, dwz. half acht, op het strand om de zonsondergang te aanschouwen, die nergens mooier is dan daar.  Maar we hadden pech, de zon ging wel onder,  maar niet zichtbaar voor ons. 

Terug naar het huisje en daar keken we op Netflix een lekkere film getiteld Yesterday. 

Niks moeilijks en zelfs nog te volgen nadat ik eventjes in slaap was gevallen. Niet van verveling in slaap gevallen trouwens. 

Een gek verhaal. 
Overal op de wereld, echt overal, valt het licht uit gedurende 12 seconden. Precies in die tijd krijgt Jack Malik een ongeluk en als hij bij komt is er niet zo heel veel veranderd.  
Er is wel iets raars. Niemand op de wereld weet nog van de Beatles, niemand heeft ooit van ze gehoord. 
Alleen Jack weet nog wie de Beatles waren en kent hun liedjes. Jack is een zanger, hij schrijft liedjes, maar niet erg succesvol. En dan gaat hij gebruik maken van zijn kennis van de Beatles. Veel verwikkelingen en bovendien een liefdesprobleem, met Ellie die je op de foto ziet. 

Mooie hoofdrollen van Hamish Patel en Lily James. (Laatstgenoemde speelde in Downton Abbey)
Zo'n film waarvan je de hele tijd denkt hoe moet dit aflopen. En dan is het einde toch nog onverwacht. 

Genoeg ingrediënten voor een leuke avond. 

14 opmerkingen:

izerina zei

Zo'n plot,daar houd ik van. Vroeger was er een detective serie op tv,waarbij de hoofdpersoon in coma lag in het heden en tot zijn verbazing moest werken in de jaren '50

Iris Flavia zei

You are "mean"!
How does it end, is he successful or does memory come back to the people?
We don´t have Netflix! (as we likely would get it in German and Ingo isn´t interested in movies atm).
Just imagine! Even worse if it was Queen/Freddie Mercury.

Sjoerd zei

Ik had er al eens eerder wat over gehoord. Lijkt me voor de afwisseling wel eens leuk om naar te kijken.

Judy zei

Ik heb hem gezien, een tijdje geleden, geen idee meer op welke zender. Heel leuke film! En ja, ik weet het einde nog... :)

In de weer zei

Heb hem ook gezien, maar ik weet het einde niet meer :-(

Lot zei

We hebben het ook gezien maar weten het einde ook niet precies meer. Was wel aardige film en verbazingwekkend hoeveel teksten je uit je hoofd kent.

Emie zei

Gaat op mijn lijstje, lijkt me een leuke film.

nicole orriens zei

Deze film heb ik samen met mijn man in de bioscoop gezien. Ik heb daar mooie herinneringen aan.

Jolande zei

Ik zag hem een tijd geleden en vond het een leuke film.

miekequilt zei

Heerlijk om zomaar een film te bekijken. Ik vind Netflix erg handig. En dit schijnt een leuke film te zijn.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik heb hem genoteerd ;-)

Marthy zei

Ga ik ook eens kijken!

Kitty zei

Dat lijkt me een leuke film, bedankt voor de tip!

Sami zei

I've seen this movie in a cinema and recently on TV. I enjoyed the quirky story mainly because of all the Beatles music :)