Totaal aantal pageviews

woensdag 21 september 2022

Spannend en ontspannend

 

Dit spelletje... ik speel het iedere dag. 
En dat is meteen het beste, het kán ook maar een keer per dag worden gespeeld. 
Dat is fijn, want anders zou ik het veel vaker willen spelen, zo leuk vind ik het. Maar dan zou het me veel te veel tijd kosten. 
Je speelt het in je eentje, dus je hoeft op niemand te wachten. 
Je kunt het op ieder gewenst moment gedurende die 24 uur doen. 
Je kan ook rustig een paar dagen overslaan. 
Dat doe ik dus niet, maar het kán wel. 

Het spel heet Woordle6 en eigenlijk is het gewoon Lingo van vroeger. 
Je moet een woord zien te vinden van zes letters. 
Je begint met een willekeurig woord, ik zal maar zeggen SPROET. Zoveel mogelijk verschillende letters natuurlijk. 

Dan krijg je meteen te zien welke letters van dat woord in het nieuwe woord zitten. De E, de O en de T.  Je krijgt ook te zien welke letters al op de juiste plaats staan. In dit geval stond de E op de juiste plaats. Bovendien weet je dan dat je de S, de P en de R niet meer kunt gebruiken. 
Dat laatste maakt het soms lastig want het kan zijn dat er twee E's in voorkomen of twee T's. 

Je hebt zes beurten om het woord te vinden. En vaak heb je die zes beurten helemaal niet nodig. Maar soms ook wel. 
Er is ook Woordle5. Met vijf letters dus. Die speel ik ook.

Ik laat het hier zien omdat ik het een goede hersentraining vind. Ik had het zelf ook gelezen op een blog, ik denk bij haar. En afgezien van die hersentraining heb ik er echt veel plezier van. Het is tegelijk spannend en ontspannend. Nou, wat wil je nog meer? 


18 opmerkingen:

Judy zei

Ha leuk! Begin corona speelde ik met mijn zoon Wordfeud. Maar we werden zo fanatiek dat we daarmee zijn gestopt. Het ging nachtrust kosten. :) Maar dit lijkt me wel wat.

Kitty zei

Spelen dus! :)

miekequilt zei

Lijkt me leuk. Weet je of het ook op iPhone kan? Ik zie nl alleen een Engelse versie.

Iris Flavia zei

Sadly I can´t find it the way it was, there was a game - years ago "Robinwords", still exists, but is different now.

You got a four-letter-word and had to find as many words with these letters until you win over the computer (or give up). Was fun. Great for little work breaks.

Bertiebo zei

Dat weet ik niet, Mieke. Ik speel het zelf op Android.

mar zei

Leuke tip. Ik doe nu wordfeud en word-on.

Sjoerd zei

Ik speel het iedere dag op NU, de vinden onder sport-spellen, daar heet het gewoon WOORDLE en heeft daar 5 letters.

Elizabeth zei

Ik houd ook van dat soort spelletjes! Dus ik ga eens even kijken...

Janny zei

Ik speel het ook elke dag, inderdaad fijn dat het maar 1x per dag kan, anders werkt het weer verslavend

Lot zei

Leuke tip, ga het opzoeken.
Wordfeut speel ik al heel lang met ene Lois die bijna altijd verliest maar wel fanatiek is, vaak al een nieuw woord na 5 minuten. Op chats reageert ze niet, wilde toch wel eens wat meer weten over haar, of gewoon zeggen dat ik een dag weg was of prettige kerstdagen. Maa sommige mensen willen alleen spelen kennelijk, ook prima en fijne hersengymnastiek

conny's quilts en creaties zei

https://woordle.nl/woordle6/

conny's quilts en creaties zei

https://wordlegame.org/nl/6-letter-words-wordle
Met deze link kun je wel heel veel potjes achter elkaar spelen. Zo nu en dan heel verslavend.

conny's quilts en creaties zei

https://wordlegame.org/nl/6-letter-words-wordle
Here you van play in English too

Marthy zei

Ik hou van spelletjes in gezinsverband maar verder gaat mijn interesse niet. Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk doen met mijn telefoon.

Mrs. T. zei

Ja, ik speel het ook nog steeds. Vind het superleuk.

Mijn langste reeks bij 5 letters is nu 49 en bij 6 letters 68. Ik heb het nu 211 keer gespeeld.

Weet je wat ook leuk is? https://worldle.teuteuf.fr/

Deze drie horen bij mijn dagelijkse routine inmiddels. Tenminste, als ik thuis ben natuurlijk, want ik speel op de vaste pc.

mar zei

Ik snap dat het verslavend werkt.

Josephine zei

Het was onbekend voor mij maar heb het nu al een aantal keren gespeeld.
door de link van Conny kan je lekker doorspelen, maar inderdaad wel
verslavend.

Von zei

Leuk! Bedankt voor de tip! Von.