Totaal aantal pageviews

maandag 19 september 2022

Monday mussels ..eh murals

 


We gingen mosselen eten in Philippine, Zeeuws-Vlaanderen.  (Zeeland, TheNetherlands, Europe, The World, The MilkyWay).

Philippine, dat is dat mosselstadje in Zeeuws Vlaanderen. 
Het stadje lééft mosselen,  met geloof ik tien mosselrestaurants. 
Mijn grootvader heeft wel eens verteld dat hij daar lag met zijn schip. Vroeger was er een haven, in verbinding met de Westerschelde. 


Dat is al heel lang niet meer zo, maar de mosseltraditie komt daar vandaan.
En wij hebben op dat gebied onze eigen traditie: Als je in Zeeuws Vlaanderen bent, eet je dáár mosselen.


Jet demonstreert dat nog even. Zij, ik vertelde dat al eerder, heeft het in d'r genen. 
Anna houdt er trouwens ook van en onze dochter ook. Noor nam liever een kroketje (met appelmoes) en haar vader koos ook iets anders. De rest smulde zoals gewoonlijk! 
Het is er ook altijd druk, altijd. En geen wonder. Hoewel ik best eens een van de andere restaurants daar zou willen proberen, doe ik het niet en gaan we toch altijd weer terug naar De Oude Haven. 

Nou de mural van deze week is dus te vinden in Philippine! 




18 opmerkingen:

Sjoerd zei

Beide combineren is natuurlijk super, Doe mij ook maar een portie.

KnutzEls zei

Mmm, lekker mosselen. Leerde ik bij mn schoonouders eten.

Iris Flavia zei

I admit, I never had mussels. They freak me out even ;-)
Ingo loves oysters, brrr....
But nice mural, statue... and girl, of course :-)

mar zei

Heerlijk de mosselen.

miekequilt zei

Heerlijk: mosselen eten. En dan ook in goed gezelschap en met een mooi achtergrondverhaal!

Emie zei

De lekkerste mosselen ooit, at ik in Zierkzee. Leuk dat ook de kleindochters ze lusten!

Kitty zei

Lekker hoor! Leuke mural ook :)
We zijn wel een paar keer in Zeeland geweest en toch hebben we daar nooit mosselen gegeten. Als we het in het restaurant roken hadden we al genoeg. Gek hoor, want we lusten het graag.

Elizabeth zei

Da's wel een hele treffende mural! En weet je dat ik nog nooit had gehoord van Philippine als plaats? Ik heb het even bekeken op de kaart...
We zijn alleen maar op de terugreis langs Terneuzen gegaan, maar als we weer eens naar Zeeuws-Vlaanderen gaan, dan moeten we dit leuke plaatsje natuurlijk even aandoen.
Mijn man houdt van mosselen, ik niet. Maar dat komt wel goed!

Ferrara zei

Heerlijk mosselen.

Jolande zei

En na het zien van die foto heb ik het ledje zeg ken jij de mosselman in mijn hoofd :-)
Mooie mural en toepasselijk bij jullie etentje.

In de weer zei

Mmmmmmmmm......lekker mosselen !

Sami zei

I had never heard of Philippine in the Netherlands, just the country Philippines in Asia of course :)
I love mussels too :)
Interesting mural and I like the mussel statue too :)
Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Tom zei

...what a little cutie!

Nietzomaarzooo zei

Leuke mural en leuk kleinkind.

Marthy zei

Ooit mosselen gegeten in Philiphine maar in welk restaurant weet ik niet meer.

sjannesblog.com zei

De Franse mosselen waren een stuk kleiner! Ik weet niet of dat een smaakverschil maakt.

Marga zei

Philippine, we deden daar ooit vakantiewerk in een mosselrestaurant, weet je nog? We verdienden meer aan de fooien van de Belgen dan aan het uurloon!

Bleubeard and Elizabeth zei

What a great take on mussels. I like how you replaced it with murals. Clever. Sorry I'm so late visiting.