Totaal aantal pageviews

zaterdag 24 september 2022

Twee verrassingen

 Als we thuiskomen van vakantie, kijk ik altijd als eerste naar de post. Ik selecteer vliegensvlug op dringend of interessant en ga pas daarna echt uitpakken en opruimen. Zo ook gisteren,  toen we terugkwamen van een weekje Groede. 

Twee verrassingen  vond ik,  die ik dus ook meteen openmaakte. Mijn man heeft een app die laat zien wat je kunt verwachten van de post. Alleen de envelop. 
Hij had dus al gezien dat er een brief was van de gemeente Den Haag. 'Tsjonge',  dachten wij nog. 'Tsjonge, wat zou dat nou kunnen zijn'.


En weer dachten we 'Tsjonge', maar dan met een paar buitengewoon lelijke woorden erbij. 
Want we waren die dag inderdaad in Den Haag. Om op te passen bij onze zoon. Als we dan in zijn straat parkeren, stelt hij een soort bezoekersregeling in werking,  zodat we geen parkeergeld hoeven te betalen. Zo te zien heeft hij dat nu ook gedaan, maar misschien niet snel genoeg. Een boete dus van wel 2 euro. Met een naheffing van 66,50!

Enfin, we zullen wel bezwaar maken, maar dat zal niet helpen ben ik bang. Grrrr$!

Gelukkig was er ook een bijzondere en een bijzonder leuke verrassing. Twee kaarten van bloglezer Tineke Dieks. Roodkapjekaarten! 


Tineke schrijft dat ze de kaarten vond in een doosje in een vintagewinkel. Tineke moest aan mij denken en stuurde me vervolgens de kaarten.  Wat geweldig is dat!

De eerste is een absolute favoriet. Het is een kaart getekend door Rie Cramer. Uit de serie 'Onze lievelingen'. Ik had deze kaart al, maar ik laat hem gewoon nog een keer zien, zo mooi vind ik dit Roodkapje. 

De tweede kaart had ik nog niet en ik vind hem bijzonder leuk. 
Omdat het overduidelijk Roodkapje betreft, maar háár zie je niet. 
'Ze staat om de hoek', zegt Tineke. 
Deze kaart werd,  waarschijnlijk,  verstuurd in 1932, aan ene Nelleke van Dooren, in Vlaardingen. Met een postzegel van anderhalve cent. 


Twee verrassingen op een avond. Ik weet zeker dat ik de tweede verrassing het langst (ont)houd.
En Tineke, heel erg bedankt! 



17 opmerkingen:

KnutzEls zei

En nou maar hopen dat Frits geen snelheidsduivel is, zoals Leo. Die kreeg een boete omdat hij te hard had gereden. 84 km ipv waar het 80 mocht. Ook kassa, iets minder dan weer wel, euro 35,==. Maar ook grr$. Die kaartjes verzachten het leed wel weer.

miekequilt zei

Die eerste verrassing is zeker ~?>$<~??>. En zo zonde van het geld.
Gelukkig kreeg je ook een leuke verrassing. Die tweede kaart is een plaatje.

Iris Flavia zei

Glad you got this sweet surprise mail to make up for the bad mail!

Sjoerd zei

Op een bon zit je echt niet op te wachten als je terug komt van vakantie. Dan zijn die kaartjes veel leuker.

Judy zei

Geen leuke verrassing, die eerste. Gelukkig die tweede wel, vooral die Rie Cramer vind ik leuk.

Ellen zei

Oei, die eerste verrassing was minder maar de tweede maakte veel goed denk ik. Bekeuringen ....... ik vind het altijd zonde van het geld maar tja .........

Jolande zei

Grappig dat jij altijd als eerste de post kijkt als je thuis komt van een vakantie, dat doe ik ook en daar lachen ze thuis altijd om.
De boete is vreselijk, wat zonde van het geld.
De kaarten van Roodkapje zijn wel leuke post.

Floor zei

Die tweede verrassing is inderdaad het leukst.
Beeldig die eerste kaart van Rie Kramer. Wat een prachtige tekeningen heeft die vrouw gemaakt, daar word je altijd blij van.

Koffie Digitalix zei

De Gemeente Den Haag weet wel hoe ze mensen naar hun stad moeten lokken. NOT.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wij krijgen nog maar zelden post. Alles is tegenwoordig digitaal (zelfs bekeuringen ;-))

Emie zei

Een roodkapje kaart zonder roodkapje zelf dat is grappig. En over dat eerste heb ik het maar niet.

Ferrara zei

Wel verhaal halen, wie niet waagt ...
De andere post was leuker.

Nietzomaarzooo zei

Die tweede verrassing was aangenamer. Hoop dat aan de eerste nog iets te doen is.

Marthy zei

Wij hebben ook een zoon in Den Haag die zo'n app heeft en dit gebeurt ons ook weleens.

Josephine zei

De eerste is letterlijk Grrrr$, een simpele Bobo heeft fijn zijn werk gedaan.
Misschien dat daar toch nog iets aan te doen is?
Hoop dat de tweede envelop weer een hoop goedmaakt. Die van Rie Cramer is
echt PRACHTIG en die laatste vind ik ook erg grappig.....

Kitty zei

Ze weten wel van wanten daar bij de gemeente Den Haag...!
Die bovenste kaart van Roodkapje is inderdaad heel mooi.

Anoniem zei

Graag gedaan. TinekeD.