Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 september 2022

Oud maar niet meer vervallen

 Tja, zo groot is West-Friesland nu ook weer niet. Dus toen we gingen fietsen kwamen we weer door Grosthuizen. 
Ja en dan wil ik natuurlijk meteen kijken hoe het is gesteld met die fraaie boerderij, waar ik al eerder over berichtte. Hier, klik
Oud en vervallen, maar men was er bezig, dus daar zou verandering in komen. 


En kijk, zover is men nu gevorderd. Ik kon er jammer genoeg niet meer om heen lopen maar van de zijkant zag ik wel dat het vierkant weg is. 
En ik zag een bord:



Op dat bord een foto van hoe het worden gaat. En wat het worden gaat: een  Warm Thuis, voor mensen met dementie. Het Grosthuis. In het dorp Grosthuizen
De overbuurvrouw die me zag fotograferen informeerde nog subtiel of we naar onze toekomst aan het kijken waren. 
Ik zei beleefd dat ik van harte hoopte van niet. 
Dement worden is een van de ergste dingen die ik me kan voorstellen. 
Maar goed. Het is wel fijn dat er in zo'n prachtig oud huis, uit 1871,  gezorgd gaat worden voor mensen met dementie. Er zal plaats zijn voor 35 bewoners. 

14 opmerkingen:

Judy zei

Wel heel mooi dat er zo'n huis gecreëerd wordt. Maar je hoopt er inderdaad nooit zelf terecht te komen.

sjannesblog.com zei

Mooi initiatief.

Emie zei

Zo'n mooi huis op zo'n mooie plek is in elk geval te verkiezen boven een modern verpleegtehuis. Maar liever kom je er niet.

Sjoerd zei

Een mooie plaats om dood te gaan...

biebkriebels zei

Mooi dat het opgeknapt wordt en een goede bestemming krijgt.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik vind dat echt zo mooi dat er redelijk kleine eenheiden worden gebouwd voor ouderen, met of zonder dementie. Mijn tante woont ook in zo'n huis en heeft het er fijn!

Jolande zei

Mooi dat ze er zo'n huis van maken.

Iris Flavia zei

Yes, that is my greatest fear, too.
My maternal... or both? Grandmothers had Alzheimer´s.
My parents had to go too early due to cancer, so I have no idea if it really runs in the family.

In de weer zei

Een mooie plek om te verblijven voor mensen met dementie, maar we hopen allemaal dat we er gevrijwaard van blijven.

Wat hebben jullie de afgelopen tijd toch prachtige fietstochten gemaakt Bettie.
Mooie plaatsen bezocht en prachtige natuur gezien.
En af en toe een tocht met een gids maken voegt beslist wat toe.
Misschien was het geen vakantie, maar het leest wel zo.

Bertiebo zei

Toos: Het voelde ook zo hoor.

Neeltje zei

Wat een mooi initiatief!

miekequilt zei

Wat een mooi plan. En een prachtig huis om het te realiseren.

Marthy zei

Kleinschalig, 35 personen, dat is mooi.

Josephine zei

Vind het een heel mooi plan, de buurvrouw stelde de vraag neem ik aan
met een lach op haar gelaat. Dit fraaie pand krijgt een prachtige bestemming!!!