Totaal aantal pageviews

zondag 11 september 2022

Een dag met een sterretje

 

Op een van de warmste dagen waren we 's morgens om acht uur al in Egmond. Het was er heerlijk, we wandelden een prettige wandeling, zaten een poosje tegen de duinrand aan naar de zee te kijken en wandelden terug. We hadden willen zwemmen, dan was het nog fijner geweest, maar er waren iets te veel kwallen naar mijn zin. 

Toen we het strand verlieten, was er al geen parkeerplaats meer te vinden en maakten wij iemand heel blij. Zelf werden we ook heel blij. Iemand die net als wij weg ging, zag ons wegrijden, maar dacht dat we juist aankwamen. Hij kwam speciaal zijn auto uit om te zeggen dat hij ging. Zo lief. Maar het hoefde dus niet.

Wij gingen naar Bergen, naar museum Kranenburgh. Daar was een tentoonstelling van Leo Gestel en die wilden we om twee redenen zien. Om Leo Gestel natuurlijk en ook omdat er in die tentoonstelling werk hing van Else Berg. En ook dat wilden we graag zien. Het was heerlijk koel in het museum en er is daar ook nog een heerlijke tuin met een terras. 


En nog een fototentoonstelling van de fotograaf Bastiaan Woudt en met name zijn studio-en reisfotografie. 
Ik vond het zeer verrassend, eigenlijk gewoon een cadeautje omdat we het helemaal niet wisten. Meestal lees ik er wel iets over maar nu niet.


Toen we uitgekeken waren liepen we nog een rondje Bergen en bezochten nog een tweede museum(pje), daarover een andere keer meer.

En om vier uur waren we weer gewoon lekker thuis.  Natuur en cultuur en we hoefden niet eens te kiezen. 
Echt, een dag met een sterretje!

15 opmerkingen:

Judy zei

Dat zijn dagen met een gouden randje!

izerina zei

Heerlijk,ook dat onverwachte

Sjoerd zei

Dat lijkt me een heel mooi en modern museum...

Emie zei

Een dag als een cadeautje. En ik wil ook ineens weer eens naar Bergen.

sjannesblog.com zei

Een dag om in de analen te zetten! Heerlijk!

mar zei

Mooie dag zo.

Nietzomaarzooo zei

Wat een heerlijke dag inderdaad.

Jolande zei

Heerlijk zo'n dagje.
Gisteren waren we weer aan het snorkelen en toen zei ik tegen Paul dat ik hier nog helemaal geen zeepaardjes en zeesterren heb gezien en nu zie ik een foto van een zeester op jouw blog, grappig!
En hoe fijn zwemmen in zee ook is, met kwallen doe ik het ook niet.

miekequilt zei

Superdag! Het strand is zo fijn en voor jullie als extraatje nog wat cultuur. Heerlijk toch!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat fijn dat jij je man meekrijgt naar al die musea. Die van mij vindt het vaak een verzoeking, vooal als het om kunst gaat.

In de weer zei

Dat kun je wel zeggen Bettie , heerlijk zo’n dag !

Ferrara zei

Topdag.

Iris Flavia zei

Very sweet of the driver!
Sounds like a great (hot) day!

Els04 zei

Geweldig! In Zoutelande zag ik ook kei veel kwallen!

Alet Venhuizen zei

Wat een fijne dag zo te lezen!
Mooi die foto's !!!