Totaal aantal pageviews

dinsdag 18 februari 2020

Boekenclub

Kijk, hier zie je de leden van onze boekenclub. Een paar weken geleden hadden we weer een bijeenkomst en toen heb ik een foto gemaakt. Niet iedereen was aanwezig en ik sta er ook niet op, maar toch is het onmiskenbaar de boekenclub. Je ziet Anja, Briggus Jacqueline, Marieke en Trudy.
We komen een paar keer per jaar bij elkaar, afwisselend bij een van ons.

Marieke, in het groene vest, heeft mij er ooit bijgevraagd.
Zij en ik hadden samen een klas en alles wat ik geleerd heb in mijn beginperiode op m'n oude school, heb ik van haar geleerd.
Wij gingen nogal eens uit eten met z'n tweetjes en zaten dan samen ook al vaak boeken te bespreken, dus vandaar.
Ik ben blij dat ze me uitnodigde, want het is altijd erg gezellig.

Anja, in de strepentrui, is degene, die alles regelt. Zij houdt bij wie welk boek heeft en of het weer terugkeert bij de eigenaar. We lenen namelijk boeken aan elkaar uit. Ik kom altijd thuis met een stapeltje 'aanraders' die ik dan ook trouw lees. Maar niet altijd lees ik alles uit. Want Anja eindigt haar mails altijd met 'Lezen moet leuk zijn, niets moet, ook het moetje niet'.
Dat moetje, dat is het boek dat we eigenlijk allemaal moeten lezen, om het er de volgende keer over te hebben. Maar ja, omdat niets moet, komt het er vaak niet van.
We hadden het er de laatste keer nog over dat het heel prettig is zo.
Ik hoor wel eens van leesclubs waarbij echt alleen over boeken wordt gesproken, met moeilijke vragen enzo. Zelf zou ik dan al van tevoren zitten stressen.
Daar heeft bij ons niemand echt behoefte aan, dus dat treft. Lezen doen we toch wel.
Verder hebben we het ook vaak over films, over kwalen, vakanties, (klein)kinderen, problemen, pensioenen, lol.  Kortom over het leven. Tussen de bijeenkomsten door, wordt er regelmatig ge-appt.
Dit jaar is een jubileumjaar. De club bestaat 12,5 jaar. Dat gaan we vieren met een foto met ons allen en ??
Als de tijd daar is ga ik het er zeker over hebben.

20 opmerkingen:

izerina zei

Wat leuk zo'n club. Wij delen en lenen aan het begin van de yogales boeken.Dat ontstond spontaan. Laatst ook cd's.

Marlou zei

Ha Bertiebo!

wat heerlijk... een boekclub!
En al 12,5 jaar...
Ja, je schrijft zo nu en dan een recensie, waar ik wat aan heb... via jou heb ik al aardig wat boeken gelezen.
Lekker doorgaan dus!!

Groetjes van Marlou

.

Judy zei

Wat leuk, al 12,5 jaar!

sjannesblog.com zei

Leuk zo'n boekenclub. Ik spreek uit ervaring. Wij werken wel met vragen, maar kletsen er lustig omheen. Geen reden tot stress hoor.

Emie zei

Geweldig, dit soort vriendinnenclubs. Want inmiddels is het natuurlijk veel meer dat jullie bindt dan alleen boeken.

Sjoerd zei

Het valt wel op, geen heren....

Jolande zei

Allemaal gefeliciteerd met dit jubileum.

mar zei

Leuk idee. Weer eens een happie eten.

Neeltje zei

Wat leuk, zo'n boekenclub! Fijn jubileum toegewenst.

biebkriebels zei

Ik ben ooit afgehaakt bij een boekenclub, inderdaad met vragen en altijd van Nederlandse schrijvers. Had op een gegeven moment het gevoel dat ik alleen maar boeken tegen mijn zin zat te lezen, terwijl er zoveel andere op me lagen te wachten waar ik niet aan toe kwam....

klaproos zei

toch leuk dat zo'n club er al 12,5 jaar is, dapper hoor :-)

nicole orriens zei

Wat een boel jaren al. Superleuk zo'n clubje om samen mee te lezen.Ik ben zelf ook heel blij met mijn filosofiegroepje.

Happy Earl Grey zei

Wat een leuke club! Boekenlezen en je ervaring daarna delen is fijn, zeker als het een fijn boek is. Ik lees nu De verloren Familie van Jenna Blum, een prachtig boek en voor hierna ligt deel 5 van De Zeven Zussen, Zon al klaar. Die is nog maar ne uit, ik kan bijna niet wachten. Veel leesplezier met de club en groetjes

schrijfselsvanmij zei

Da’s al een hele tijd! Ik lees te weinig om bij zo’n club te gaan denk ik

blauwruitje zei

Leuk om zo met elkaar een hobby te delen. Ik ben, tot mijn spijt, geen lezer. Wie weet als ik ooit met pensioen ga en ik meer tijd heb...
Gefeliciteerd met jullie jubileum.
Groetjes Sandra

Marthy zei

Fijn zo'n boekenclub. Ik had er jarenlang een, door mezelf opgericht. Maar helaas, door zware ziektegevallen en een sterfgeval is de club uit elkaar gevallen, ik mis het nog steeds.

lien zei

Wat leuk zo'n boekenclubje! Ik vind het ook heerlijk om over boeken te praten en ideetjes uit te wisselen!

Ineke zei

Wat geweldig, zo leuk, lekker vrijblijvend maar dan ook over van alles lekker kletsen. Gefeliciteerd met jullie 12,5 jarig jubileum!!!

Ferrara zei

Voordeel van een leesclub vond ik dat je ook buiten je eigen genre ging. Wij hadden de afspraak dat degene die voor ontvangst aan de beurt was ook de titel bepaalde. De club is ter ziele. Nu gebruik ik soms de adviezen vanuit blogland. Bevalt ook goed.

Onliemie zei

Leuk jouw groep. En zeker als het allemaal wat vrijblijvend is. Anders zou je gehaast gaan zitten lezen en dat kan niet de bedoeling zijn. Gefeliciteerd met jullie jubileum.