Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 februari 2020

Correct

Wat zijn ze ontzettend politiek correct in het Amsterdam Museum. Ze lopen echt voorop.
Nu weer een genderneutraal toilet. Ze leggen natuurlijk wel even uit wat dat precies is, zo'n toilet hè.
Het is ook het museum dat  de term Gouden Eeuw niet meer wil gebruiken.
Ik heb daar een andere mening over, maar dat maakt natuurlijk helemaal niet uit. Wanthet gaat om het museum en daar was een grappige tentoonstelling getiteld: Opslaan als... Amsterdam in objecten en verhalen.
Ik kom er op weg naar mijn les, nogal vaak langs en de laatste keer ging ik echt naar binnen. Kan het niet vaak genoeg zeggen, leve de Museum Jaarkaart.
Er zijn allerlei voorwerpen uit de collectie van het museum te zien. Ook voorwerpen die eigenlijk niet meer kunnen. Het gaat ze dus om de terminologie. Niet om de spullen. Gelukkig maar. 


Ik heb echt een tijd staan kijken naar dat wat je op de laatste foto ziet.  Mijn grootvader was ladingmeester bij de S.M.N. Misschien zijn deze pakketten wel in zijn blikveld geweest of zelfs door zijn handen gegaan. Hij wóónde ook aan de Javakade.

Deze week nog te zien. Dit was weer zo'n  tentoonstelling waarvan ik vind dat je even naar binnen kunt gaan om te kijken, als je in de buurt bent. Dan is het hartstikke leuk,  maar ik zou er niet speciaal voor naar Amsterdam gaan. Voor meer informatie: klik

12 opmerkingen:

KnutzEls zei

Thuis al jaren een wc voor beiderlei kunne..... Jij toch ook?

Judy zei

Ja, dat is een ding tegenwoordig. Mijn familie heeft roots in Nederlands-Indië, ook niet correct meer. Goed om daar over na te denken.

blauwruitje zei

Inderdaad thuis altijd al een allemanstoilet. Tja die termen, ik vind het maar ingewikkeld worden.

Marjorie zei

Ik ben er onlangs ook geweest. Leuk museum. En wat die toiletten betreft: ze hebben gewoon de simpelste optie genomen en alle toiletten voor iedereen beschikbaar gemaakt. Zouden ze overal moeten doen, ben je gelijk van het gezeur af !

Sjoerd zei

Het is inderdaad niet anders dan thuis. We moeten alleen nog leren dat dan ook iedereen op dezelfde wijze gebruik maakt van het toilet.

Nietzomaarzooo zei

Zag het al een tijdje terug toen ik er was, die toiletten voor iedereen. Goh wat een radicaal idee!

nicole orriens zei

Het lijkt me een mooi museum. Maar je kunt dus als je je vrouw voelt zeg maar, niet meer naar een aparte vrouwen wc? Daar komen ook mensen die zich man voelen?

Ineke zei

Leuk om jou blog te volgen, interessante anekdotes en plaatjes 🤗

Marlou zei

ha Bertiebo,

nou en of: leve de museum-jaarkaart.
Ik haal het abonnement er altijd uit!
Deze ga ik zeker ook even zien, komende vrijdag, als ik toch naar Mokum ga.

Groetjes!
Marlou

Floor zei

Allemaal zo ingewikkeld. Vind dames- en heren toiletten apart beter dan iedereen door elkaar.
Zit niet graag op een natte bril, of je moet steeds met je hand de bril naar beneden doen :-(
Als je je als man vrouw voelt, ga je naar de dames, voel je je als vrouw man, dan ga je naar de heren, heel simpel.
Heb ook nog een Sjors en Jimmy boek thuis, vond het een leuk boek vroeger, heb het helemaal stuk ge lezen.

Anoniem zei

Prachtig boekje; Dagoe de kleine bosneger. Niks mis mee en ik heb er nog nooit negatief naar gekeken of over gedacht en velen met mij ook niet. Maar tegenwoordig wordt alles zo erg uitvergroot.

schrijfselsvanmij zei

Tja, het wc-gebeuren ....