Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 februari 2020

Kunst is overal. Toch?

Mona Lisa, Vincent van Gogh, Picasso en nog een paar grootheden... kunst is overal mensen, overal. Ook op de Albert Cuyp.
Trouwens Albert Cuyp was zelf natuurlijk ook een kunstenaar, laten we dat even niet vergeten hè.

Onder het portret staat dat hij schilderlessen kreeg van zijn vader en vanaf 1650 een eigen stijl ontwikkelde: Hollands maar ook exotisch, op Italië geïnspireerde landschappen. Hij is nooit in Italie geweest, maar zijn schilderijen hebben een zuidelijke sfeer.

Die zuidelijke sfeer zag ik ook bij deze mevrouw. Het was haar kraam, met al die kunst. En toen ze me niks kon verkopen, wilde ze best op de foto. Kleurrijk type! En een aardig mens.
Nog meer kunst: garagedeuren

 De kunst ligt op straat! De Albert Cuypstraat.



14 opmerkingen:

Emie zei

Die kunst op de rolluiken is fantastisch en die kleurrijke handel valt bij mij ook in de smaak. Begrijpelijk toch?

nicole orriens zei

Ik vind die mevrouw zo leuk. Ze ziet er zo kleurrijk uit. Het lijkt me een bijzonder iemand.

Sjoerd zei

Volgens mij zijn het gewoon mooie murals op die poorten. Het brengt kleur in de stad, net zoals die mevrouw.

Onliemie zei

Dat is een kleurrijk stukje Amsterdam. Leuke hoeden had die mevrouw te koop. Dan vind ik het weer zo jammer dat ik totaal niet met een hoed sta. :-(

Nietzomaarzooo zei

Mooie sjaals verkoopt die dame. Kunstig inderdaad.

Judy zei

Kunst is inderdaad overal! En deze kleurrijke dingen kun je bijna niet over het hoofd zien, prachtig!

Floor zei

Wat mooi die rolluiken! Mooi als je zo's kunstwerk kunt maken.

biebkriebels zei

Die garagedeuren zijn fantastisch, nog nooit gezien zoiets. Dat maakt zo iets een stuk mooier dan grijze ribbels.

Marthy zei

Zo moesten ze meer garagedeuren beschilderen, geweldig! Die mevrouw is vast een leuk mens, ze houdt beslist van kleur in haar leven.

sjannesblog.com zei

Leuke verzameling!

Ineke zei

Je wordt er zo vrolijk van, geeft kleur en is mooi om te zien!

blauwruitje zei

Blijft leuk om daar rond te lopen.

KnutzEls zei

Kunst brengt kleur in het leven.

Els04 zei

knap!