Totaal aantal pageviews

woensdag 19 februari 2020

De jongen in de sneeuw

Van Samuel Bjørk las ik eerder Ik reis alleen en De doodsvogel. Spannende thrillers, allebei. goed geschreven en met dezelfde spreurders, Holger Munch en Mia Krüger.
Ik houd er van, ben benieuwd hoe het in een volgend boek met die mensen verder gaat.
Munch en Mia hebben allebei een en ander op hun bordje in hun persoonlijke leven.
En ik vind het leuk, dat ik daar dan ook gewoon over verder kan lezen.
In het voorlaatste boek was er een aanwijzing over het volgende,  nog te verschijnen deel. Iets over een vrouw in een rode jas. 
Toch was ik het een beetje vergeten in de afgelopen vier jaar. Maar toen ik het boek zag staan in de bieb, wist ik het weer en verheugde me op het lezen.
Het is me een beetje tegengevallen, moet ik eerlijk zeggen. Ik vond het allemaal erg ingewikkeld. En had moeite om me op het verhaal te concentreren. Dat had ik bij de vorige boeken niet.
Het was heus wel spannend. Maar die vrouw in het rood gewatteerde jack is me daardoor nauwelijks opgevallen. Bovendien vond ik dat de plot dan wel duidelijk werd op het laatst, maar dat kwam zomaar ineens. Een beetje of de schrijver er genoeg van kreeg.
Het verhaal gaat over een seriemoordenaar, de zoveelste. Eerst wordt er een jonge ballerina vermoord gevonden, met een cijfer bij haar lijk. Munch weet dat dit het soort moord is waar Mia's talenten voor nodig zijn en hij haalt haar over om toch weer in zijn team te komen. Hoewel net afgekickt en kwetsbaar, doet ze het. Dan komt er nog een moord en nog een.
De inleiding van het boek was trouwens ook nogal raadselachtig, een jongen met een hertengewei op in de sneeuw. Enfin, daar hoor je het hele verhaal lang niets meer over. Pas op het laatst wordt dat duidelijk.

7 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Heb ook wel eens iets van hem gelezen. Maar inderdaad; soms kan je boek je gewoon niet pakken.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

nee... ik denk toch niet na jou recensie, dat ik dit boek ga lezen.
Van mijn neef kreeg ik boeken van Bernard Minier. Wel eens van gehoord?
Ik moet er nog aan beginnen, en heb er nu al zin in. Schijnt heel spannend te zijn.
Het eerste boek heet: Een kille rilling...

Dagdag, heb het goed vandaag...
Marlou

Sjoerd zei

Meer een boek voor mijn vrouw, ik zal het haar doorspelen.

Floor zei

Dit is het eerste boek wat ik van deze schrijver las, maar vond het erg goed.
Heb me geen moment verveelt.

Mevrouw W. zei

Ik heb ook Ik reis alleen en de Doodsvogel gelezen, maar deze nog niet.

Marthy zei

De Doodsvogel heb ik gelezen, dus over deze ga ik nu twijfelen.

Anoniem zei

Ik las al twee boeken van hem maar ik weet niet meer welke... zou even moeten herhalen eer ik in een nieuw boek kan beginnen; ben het even kwijt.