Totaal aantal pageviews

zondag 23 februari 2020

Wat allemaal niet mag

 1.Vliegen
 2. Roken
 3. Auto rijden
 4. Vlees eten
 5. Vis eten.
 6. Plastic tassen
 7. Plastic
 8. De Gouden Eeuw
 9. Netflix
10. De houtkachel
11. Een boeket bloemen op tafel dat niet uit je tuin komt
12. Kranten
13. Folders en tijdschriften op papier
14. Moorkoppen, (Negerzoenen, Jodenkoeken)
15. Negers, Eskimo's, Indianen
16. Slaven

Pfffff....

Met een aanvulling van AnjaM:
17. Nagels bijten
18. Palmolie
19. Onkruidverdelger
20. Niet sporten

En van Kitty:
21: Zout
22. Suiker
23. Vet
24. Zonnen

29 opmerkingen:

KnutzEls zei

Maar wel bomen omhakken voor een nieuwe Tesla fabriek. Pfft, de wereld is gek geworden. Doe lekker watt je zelf goed lijkt. Fijne zondag 😘

izerina zei

Jammer toch al dat "niet mogen". Hoe kan dat mensen motiveren om echt naar eigen gedrag te kijken en ev. zelf te beslissen?

anja zei

17. Nagels bijten
18. Palmolie
19. Onkruidverdelger
20. Niet sporten

Ik houd van ronde getallen. Wie gaat er door?
Of eigenlijk maar niet. Pffffffffffffff

Kitty zei

Zout, vet, suiker...
Zonnen

Bertiebo zei

Dat ik daar nou niet aan dacht, hihi. Ik zet ze erbij

Bertiebo zei

Ik zet ze erbij hoor en er zijn er nog een paar bijgekomen

schrijfselsvanmij zei

Zeuren mag ook niet :-)

Miriam zei

Kijk kritisch en eerlijk naar je eigen gedrag en handel naar je eigen geweten. Echt niet de gemakkelijkste weg, maar m.i. wel de goede. En wijzen naar een ander probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, al lukt me dat niet altijd.

Sjoerd zei

Hard rijden mag ook al niet meer.
Dieleauto's zijn ook al uit de gratie met hun sjoemelsoftware.
Alcohol en drugs zijn ook al niet gezond.
Ouder worden mag ook al niet meer, is te duur voor de samenleving.

Mariimma zei

Dat die slaven niet mogen. Dat is toch te gek voor woorden?!?!

Happy Earl Grey zei

De lijst maken met wat wel mag is moeilijker.

Karien zei

Luisteren naar ongevraagd advies
Je innerlijke stem negeren

Dat zijn zo ongeveer de enige dingen die ik niet mag

Ageeth Mooij zei

Binnen blijven, zitten, oude auto's, onbewust geld uitgeven (en alles wat je onbewust doet ;-)

Lot zei

Wat een leuke blog op zondag morgen.
Zeuren mag niet vond ik de leukste.

Wat wel mag gelukkig is lachen

guusje zei

Tja nu weet ik het ook even niet. Gaan zaterdag een korte vliegreis maken naar een land waar in het noordelijke gedeelte het aantal Coronavirus besmettingen toeneent. Wij gaan naar het Zuiden.
Moet bij zulke dilemma's altijd denken aan mijn leraar Frans op de middelbare school (meneer de Wijs oftewel monsieur le Sage) met zijn quote: wat nu zei Pichegru(?) en stak zijn benen in de jus. Die benen en die jus was zijn eigen variant. NB voor je lijst: jus mag absoluut niet. Benen mag geloof ik wel en benenwagen ook.
Prettige zondag. Mag regen eigenlijk, denk het wel hė als ie maar niet zuur is.

Anoniem zei

🙄 scheten 💨 los laten
kaas eten

Nietzomaarzooo zei

Kinderen krijgen mag ook niet meer. Slecht voor de wereld.

Heerlijke lijst; vooral om smakelijk om te lachen.

Anoniem zei

thuisblijfmoeder zijn/ geen baan hebben (met werkende partner)

Marie-Louise zei

Heerlijk lijstje voor deze druilerige zondag. Ik heb er hartelijk om gelachen. Maar inderdaad, het lijkt wel of er tegenwoordig echt niets meer mag, alles is ongezond of slecht voor het milieu.

Mrs. T. zei

Pfffft ....

Marthy zei

Mag dat nog, je eigen leven leiden?

Judy zei

Ik vind het wel genoeg zo. :)

blauwruitje zei

Oef zeg..!

Emie zei

En toch doen en hebben we sommige dingen. Ieder maakt zijn/haar weloverwogen eigen keuze. Ik zie jouw lijst meer als aanbevelingen waarover je na moet denken. Wat een serieuze reactie, hè?

Ferrara zei

Ha,ha, vanavond heerlijk in de stad gegeten.

Marlou zei

Kannone...

wat mag er eigenlijk wel??

lien zei

Gelukkig mogen we wel nog bloggen :)

Elizabeth zei

Oh... wat een lijst...
Aan de andere kant; we 'moeten' zgn. ook heel veel!
En ik zeg dan altijd 'ik moet helemaal nìks'.
Tjonge, waar is onze vrijheid toch gebleven?

Mirjam Kakelbont zei

- Vloeken.
- Een rotonde linksom nemen.
Juist de dingen die niet mogen, vind ik een uitdaging (-:'
Wat een leuke blog!