Totaal aantal pageviews

zondag 16 februari 2020

Little Women

Over Little Women, het boek en over de schrijfster Louisa May Alcott, blogde ik al eens eerder. Hier, klik
Ik heb altijd heel erg van dat boek genoten. Vaak! 
Dus toen ik, een tijd geleden al, las over de film die er aan zat te komen, wist ik dat ik die film absoluut wilde gaan zien.  En ik was oprecht verheugd toen onze dochter meldde dat ze die film ook wilde zien.  Met mij.
Dus gisteren combineerden we een dagje Haarlem (wat we met enige regelmaat doen, maar nu was het al lang geleden), met de film.
In Haarlem dus.

Een heerlijk boek schreef ik in dat oude blogje.
En dan is het altijd maar afwachten of het ook een heerlijke film zal zijn.
Ik kan meteen zeggen dat het dat was. Echt heerlijk.
De film had van mij nog veel langer mogen duren.
Het was romantiek ten top. Er werd in de zaal om mij heen gehuild. (Ook pal naast mij en rechts zat niemand).
Ik vond de hoofdrolspeelsters allemaal geweldig, met extra applaus mijnerzijds voor degene die Jo vertolkte: Saoirse Ronan.
Ze waren ook allemaal zo mooi om naar te kijken. En dan die kleding, want ja het is echt een kostuumfilm. En de jongen die Laurie de buurjongen speelde, Timothee Chalamet...  Meryl Streep als tante March. Wat een cast!
Het verhaal was voor zover ik me herinner hetzelfde als het verhaal in het boek.
Waarbij ik nu toch andere dingen opmerk dan vroeger. Dat het zelfstandige vrouwen betreft, of in ieder geval vrouwen die zelfstandig willen zijn. Dat de familie March onder aanvoering van Marmee (de moeder) een progressieve familie is in de tijd van de Amerikaanse burgeroorlog.
Ik vond het ook zo leuk dat die vier zussen Jo, Amy, Meg en Beth zo echt van die meisjes spelen, door elkaar kletsend, gillend.
Eigenlijk was er maar een klein minpuntje en dat was dat de film niet begon bij het begin, maar op het moment dat Jo bij de uitgever zit om haar boek te verkopen. Daardoor duurde het even voor ik er in kwam. 
Nou ja om de film voor degenen die het boek niet kennen niet helemaal te verklappen, laat ik het hierbij.
Maar wel de trailer natuurlijk:




18 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Staat in de planning!!

KnutzEls zei

Gepland voor woensdag, met schoondochter.

Jolande zei

Het boek vond ik ook mooi en deze film lijkt me dat ook.

blauwruitje zei

Ik zag de trailer laatst al voorbij komen en het leek me meteen een film voor mij. En nu helemaal.

Ineke zei

Ik heb deze film vorige week gezien, ook ik pinkte een traantje weg 😊

Mormorsweb.blogspot.com zei

De film komt pas over een maand hier in de bioscoop, Maar ik ga hem zeker zien!! Heb het boek vroeger stuk gelezen :-)

schrijfselsvanmij zei

Die film wil ik zeker gaan zien!

biebkriebels zei

Ja die ga ik nog zien!

Ageeth Mooij zei

Ik kan me niet herinneren dat ik het boek heb gelezen. De film lijkt me leuk om te zien!

Sami zei

I read the book in my teenage years. It's a film on my list to see too.
I've seen a couple of films with Saoirse Ronan, she is a fantastic actress!

Onliemie zei

Die zou ik ook wel willen zien maar wordt natuurlijk niet gedraaid in België. Dan maar het boek lezen. :-)

Mrs. T. zei

Ik denk dat ik deze dus ook maar 'ns moet gaan zien.

Jolande zei

Onliemie hij draait in verschillende bioscopen van Kinepolis.

Neeltje zei

Heerlijk, zo'n dagje samen!

Rianne zei

Staat al een tijdje op de planning en net maar even een appje naar de film-bezoek-vriendinnen gestuurd.
Dankzij dit blog (want in mijn hoofd ben ik met andere dingen bezig ;-) )..

Marthy zei

Ik weet niet hoe vaak ik het boek wel niet gelezen heb. Film staat in de planning.

Els04 zei

Ik zag hem zaterdag, mét tranen ;)
Super film!

juffrouw Ooievaar zei

Wat gezellig, samen met je dochter :)
Ik ga ook samen met mijn dochter, dus ik kijk nog even niet ;)
Groetjes Anita