Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 augustus 2020

Bewegen

Wat een geweldig leuke kaart kreeg ik (via Postcrossing) van Katharina aus Berlin.
'Rooftop Yoga, 1929', staat er op de achterkant. Naar zo'n kaart kan ik echt een hele tijd kijken.
Die schoenen, die toen in de mode waren. Ik heb ook een foto van mijn moeder met zulke schoenen.  En dan een soort schort over de gewone kleding en bewegen maar. Deutschland bewegt.

Nederland beweegt ook. Mijn man en ik hebben allebei meegedaan met Nederland beweegt. Ik denk toch wel een keer of tien. Maar ik vind het zooooo saai. Die stralende koppen van Olga Commandeur en die man waarvan ik nog steeds de naam niet weet . Ik vind het helemaal niet om te stralen. En dan die oefeningen. Nee het is echt niks voor mij. Ik voel na afloop ook niks, geen spierpijn, ook de volgende dagen niet en dat is vast heel goed hoor, maar ik denk dan dat het niet genoeg is geweest. En ik snap ook nooit meteen hoe het nou precies moet. Dan begint het met de benen, maar dan moet je ook iets met je armen doen erbij en eer ik dan door heb hoe precies, is de oefening weer afgelopen.

We hebben wel erg om onszelf gelachen.
Op bepaalde dagen moet je oefeningen doen met een halter.
Die hebben wij toevallig. Hier in huis achter gelaten door een kind dat spieren wilde kweken.
Dus mijn man gebruikt dan die dingen. Ze zijn lila.
En ik moet ook wat, dus ik gebruik twee flessen. Bietensap.
Zie je het voor je, hij met paarse krengen en ik met die flessen. En als ze breken....

Af en toe is er even een opleving, doen we weer twee keer mee of zo. Maar daarna kakt het weer in.
Ik denk trouwens dat we wel genoeg bewegen.

22 opmerkingen:

Judy zei

Leuke kaart! Ja, die schoenen..
Ik heb in het verleden wel eens meegedaan, maar inderdaad, als je doorhebt hoe het moet, is het al weer afgelopen. Wandelen is de fijnste beweging, vind ik.

sjannesblog.com zei

Filmpje..........!!

Bertiebo zei

Gelukkig weet ik niet hoe dat moet

Sjoerd zei

Volgens mij bedoel je Duco Bauwens als de mannelijke instructeur. Ik vind het een beetje kinderlijk overkomen.

nicole orriens zei

Een prachtige foto inderdaad! En wat bijzonder dat ze toen ook al aan yoga deden. Dat wist ik niet. En dan gewoon in een jurk : )

mar zei

Ik denk ook wel dat jullie genoeg bewegen.

KnutzEls zei

Wandelen is prima beweging. Vind gymen en tv kijken te veel tegelijk.

Jolande zei

Volgens mij bewegen jullie meer dan genoeg.

Els04 zei

bietensap is zeer gevaarlijk ;) ik heb er al eens roze muren met gemaakt :)

Firma Fluitekruid zei

Haha, ik zie jullie helemaal voor me. Ik moet ook altijd lachen om die zelfingenomen koppen. Overdreven lachend, vaak jonge mensen waarvan je ziet dat de bewegingen ze geen enkele moeite kosten, dat ziet er echt heel stom uit. Maar bewegen is altijd goed, en bietensap is ook nog eens gezond, dus je hebt dubbel plezier van je flessen.

Die foto vind ik echt geweldig! Ik hou erg van dat soort foto's. Leuk om te zien dat hier al in de jaren 20 ook al aan yoga deden. Je denkt vaak dat zulke dingen in de jaren zestig zijn overgewaaid. Maar ik heb zelfs foto's gezien van deftige Victoriaanse dames die van top tot teen waren getatoeƫrd. Maar daar zag je niks van als ze hun lange jurk met lange mouwen aan hadden. Alles waarvan we denken dat het hip is, bestaat al lang.

miekequilt zei

Wat een enige kaart weer. En wat bewegen betreft, ik denk ook dat jullie genoeg bewegen. Dus laat die halter maar liggen en ga lekker bietensap drinken. Fijn weekend!

Griemmank zei

Wel eens meegedaan, maar op de een of andere manier werkt dat niet voor mij. Ik moet echt in een groepje aan de gang en dan met een juf erbij. Dus ik hou het maar bij Pilates en Tai Chi, dat gaat prima. Ik zie jou wel zwaaien met die flessen bietensap :-)

biebkriebels zei

Ja die kaart is echt leuk, dat je die oefeningen met al die lange kleren aan moest doen! Ach ik beweeg het liefst ook zelf thuis, heb van internet wat basis oefeningen gehaald en als ik zin heb doe ik die even 's ochtends. Maar met die hitte van nu heb ik er geen energie voor. En we fietsen en lopen altijd al veel. Die bietensap maakt het wel komisch, niet te veel schudden hoor!

Emie zei

Ik denk in plaatjes, roepen we hier altijd. Dus weinig verbeeldingskracht nodig om jullie bezig te zien!

Iris Flavia zei

:-) Yes, I can imagine you two, it must be very sweet to watch.
In Perth Ingo wore my pink backpack, real men can take these colors!
Too hot for yoga right now but lovely postcard!

Matroos Beek zei

Wat een leuke kaart! En ja... dat turnen op t.v.... denk je niet dat je daar nog te jong voor bent? Jullie wandelen toch veel?

Marthy zei

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Olga nog nooit gezien heb maar het lijkt me wel lachen. Ik doe iedere ochtend oefeningen en dat is ondanks het wandelen bij mij hard nodig.

Marleen zei

Haha ja volgens mij krijgen jullie inderdaad genoeg beweging. En lopen en fietsen is ook gezond.

Rubato zei

Hoi, de foto is prachtig!
Wij doen sinds anderhalf jaar dagelijks mee met Olga en Duco.
We voelen ons er wel bij.
Zo veel mensen, zoveel zinnen, dat zie je nu wel weer.
Groetjes

mirjam kakelbont zei

Wat een geweldige kaart!
NL in beweging heb ik nog nooit gezien. Ik weet dus ook niet wat ik mis maar ik heb wel beeld bij je verhaal (-:
Ik doe iedere dag plichtsgetrouw opdruk-oefeningen voor/tegen m'n fibromyalgie. Wandel lange stukken met de hond en fiets weer op m'n racefiets. En dat voor iemand met het chronisch vermoeidheidssyndroom, ik mag niet klagen...
Sportieve groet.

Onliemie zei

Ik zie het helemaal voor me. :-))

blauwruitje zei

Haha ik heb er ook een beeld bij. Wij hebben hier in de woonkamer ook via jou tube oefeningen staan doen. Dat hebben we ook niet lang volgehouden.