Totaal aantal pageviews

zaterdag 15 augustus 2020

De zon zien zakken


Het was echt te warm vorige week.
Ik kan er behoorlijk goed tegen hoor, mijn man ook.
Maar toch deden we 's middags niks. Ja, hangen.
's Avonds werden we wat actiever en  gingen we fietsen en dat was eigenlijk wel heel erg lekker.
'Zullen we naar het strand fietsen?, zei mijn man.
Meestal zien we 's zomers de zon wel een keer zakken in de zee.
Bijvoorbeeld op de langste dag.
Of als we een paar dagen in Groede waren. Dat vonden we altijd fijn.
Wachten tot je het bijna kon horen sissen.
Op de fiets naar het Egmondse strand, dat is goed te doen. Terug ook.
Maar terug na zonsondergang, voor een groot deel in het donker dus, dát vind ik niet prettig. Ik zie het ook niet zo best dan.
Dus we deden het niet.
Toch hebben we afgelopen week de zon zien zakken. Al was het niet in de zee.
We fietsten naar de Schermer molens.
Een lekker ritje.
Heel dicht bij de molens hadden we niet zo'n mooi uitzicht. Dus we trokken ons een beetje terug in de Eilandspolder om een mooi overzicht te hebben.
Het was er doodstil en bijna net zo mooi als aan het strand. Bijna...
Om 9.11 u was het gebeurd.
Het allerlaatste stuk naar huis fietsten we toch nog in het donker, maar dat was te doen.
En genoten hebben we zeker.


24 opmerkingen:

izerina zei

Prachtig! Ook met een klein koel windje?

Bertiebo zei

Nauwelijks, maar het was toch lekker. Ik had gedacht dat het druk zou zijn, maar er was niemand

Mevrouw W. zei

Een mooi Hollands tafereel zo met die molens.

KnutzEls zei

Mooi!

Emie zei

Alleen het feit al dat je hier de tijd voor neemt, levert magische ogenblikken op.

sjannesblog.com zei

Speciaal zijn die avonden toch! Mooi met de molens op de achtergrond.

Judy zei

Prachtige foto! De lucht lijkt wel roze!

Sjoerd zei

Heerlijk is dat toch, een stuk beter te genieten dan in de gloeiende zon.

Kitty zei

Prachtige plaatjes!

schrijfselsvanmij zei

Mijn schoonzus en zwager kunnen in hun nieuwe huis/tuin genieten van zonsondergang, gewoon vanuit hun luie stoel, dat is zó apart

marga zei

De zon zien zakken altijd geweldig om naar te kijken.
Groeten
Marga

s.c zei

Altijd mooi zo'n zonsondergang en met het bijbehorende decor van molens helemaal.

biebkriebels zei

Mooie zonsondergang, met deze zomerse dagen zien we er veel meer dan anders,

Neeltje zei

Prachtig!

elly zei

Fijn dat je zo toch ook aan genieten toekomt

Marleen zei

Daar kan zo een lijstje omheen. Prachtig.

In de weer zei

Prachtig zijn je foto’s !

Nietzomaarzooo zei

Wat een mooie! En fijn dat je onbeperkt uitzicht had erop.

Marthy zei

Dit is echt genieten, prachtige foto's.

Elizabeth zei

Wow, wat een prachtige foto's!

miekequilt zei

Die eerste foto is werkelijk prachtig.

Floor zei

Mooie foto's. De zon zien ondergaan heb ik vaak meegemaakt, maar de opkomst nog nooit.
Ben nooit zo vroeg uit de veren.

Firma Fluitekruid zei

Ook hele mooie zonsondergangen gezien, tijdens de vakantie. Moet dan altijd denken aan wat mijn vader vroeger zei: 'Ik heb de son om ses voor seven in de suidersee
sien sinke, en hem hore sisse...'

Alet Venhuizen zei

Schitterende foto's maakte je!