Totaal aantal pageviews

dinsdag 11 augustus 2020

Dichte brievenbus voor speurneuzen

Vlnr: Den Haag, Marokko, London, Berlijn, Amsterdam, Portugal, Sri Lanka, Veere
Fotoverzamelingen... ik heb er een paar.  O.a. eentje van brievenbussen.
In dat mapje zitten er 141.
Waarom ben je daar aan begonnen dan, Bettie?
Geen idee, ik zag er een die ik mooi vond en dat was het begin.
Mijn verzameling staat gewoon op Pinterest.
Maar mijn vriendin Marion 'zit ' niet op Pinterest. En ik heb het nooit over deze verzameling gehad. 
Groot was dus mijn verbazing toen ze me een tijdje geleden  deze foto stuurde. Je moet goed kijken, dan zie je een dichtgemetselde brievenbus.


De conversátie bij de foto ging als volgt:
- Deze foto heb je nog niet
- Nee, dat klopt
- Het is in Hoorn, heb je enig idee waar?
- Nee. Geef een tip, geen  oplossing, dan ga ik zoeken
- Centrum, is dat genoeg?
- Hint: vind de brievenbus in de driehoek: huis van J. en L. , mijn geboortehuis en de vroegere Ankerschool

Dat vind ik leuk, zoiets en we gingen op zoek. Twee keer liepen we die hele driehoek. Natuurlijk 's morgens vroeg en met medeneming van alle straatjes en steegjes. En we zagen heel wat. Oa. dat Buismangebouw, waar ik het eerder over had.
Maar die brievenbus, die vonden we maar niet.

Op mijn verjaardag kreeg ik nog een tip.
- De kinderen zonder ouders staan met hun rug tegen de muur
- Ja hoor, daar hebben we gekeken, ik pak nu mijn fiets.



Wat ik deed, want die hint was duidelijk.  En inderdaad, daar was de brievenbus.
Onbegrijpelijk dat we hem niet gezien hebben. Ik denk altijd dat ik vrij goed ben in details.
Nou mooi niet dus.

21 opmerkingen:

KnutzEls zei

Dat is wel een goed verstopte brievenbus, voor geheime brieven.

Mevrouw W. zei

Leuk zo'n zoekopdracht.

miekequilt zei

Wat een leuke speurtocht.

Sjoerd zei

Daar kijk je gewoon overheen...

Judy zei

Zit ook wel erg verborgen, maar wat leuk om zo op speurtocht te gaan!

sjannesblog.com zei

Voor zo'n speurtocht zou ik ook te porren zijn. Toch gevonden!!

Willy zei

Leuk zo'n speurtocht.
Toch vind ik de brievenbussen in de collage mooier dan de dichtgemetselde.

Emie zei

Leuk gevonden van je vriendin. Goed gevonden door jou.

Iris Flavia zei

We call this "Schnitzeljagd" - fun! :-)

Nietzomaarzooo zei

Nu zou ik willen weten waarom de brievenbus dichtgemetseld is! Leuk zo'n speurtocht.

Jolande zei

Wat leuk zo'n speurtocht.
141 foto's van brievenbussen, dat is best veel.

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat een enig idee: een speurtocht naar een dichtgemetselde brievenbus.
Echt leuk!!

groetjes van Marlou

Ferrara zei

Leuk zo'n speurtocht. Het blijkt maar weer de eigen woonplaats zit nog vol verrassingen. Ik zit niet op pinterest, maar heb wel brievenbussen in het archief. Gevolg van Op en Rond de Deur.

Kitty zei

Die is netjes dichtgemetseld!

Rianne zei

Daar was iemand echt bang voor wat er per post gebracht ging worden.

Marleen zei

Als iets er niet meer is is het geen wonder dat je er overheen kijkt.
De Marokkaanse met de hand vind ik ook een mooie!

In de weer zei

Subliem !

Ageeth Mooij zei

Leuk verhaal! En jammer dat de brievenbus dicht zit.

Marthy zei

Begrijpelijk dat je die niet vond.

Anoniem zei

Heel leuk. En ook mooi om te zien!`

Els04 zei

oh zo tof!