Totaal aantal pageviews

zondag 16 augustus 2020

Sukkel

Kijk, schattig hè. Onderaan zie je mijn schattig verkleurde handdoeken. Daarop heb ik even een witte handdoek gelegd. Voor het effect. Zo wit waren ze allemaal. Het lijkt misschien niet zo ernstig, maar ik zeg je: dat is het wel. Het is echt roze-roze. Schattig hè, maar niet heus.

Zorgvuldig spaar ik mijn witte spullen op, want de enige manier om wit wit te houden is een aparte witte was zonder iets gekleurds erbij.
Dat doe ik dus. Ik heb drie wasmanden, een voor gekleurd, een voor wit en een voor kwetsbaar. In de witte mand zaten o.a. veertien witte handdoeken.
Die dus nu niet meer wit zijn.

Ik houd helemaal niet van roze. Heb ik nog mazzel dat het niet de was met de dekbedhoezen en de kussenslopen en de onderlakens was, want als die roze waren geworden, dát had ik nog erger gevonden.
Wat een sukkel ben ik ook. Dit is al de tweede keer in mijn toch al niet zo voorspoedige carrière als huisvrouw,  dat het me gebeurt.

De eerste keer was toen er een rode sok in de luierwas terecht was gekomen.
Luiers... ja.
Onze oudste zoon is bijna veertig en voor hem gebruikten we witte,  katoenen luiers. Met veiligheidsspelden.
En ik vond het heerlijk om die witte luiers aan de waslijn te zien hangen. Helder wit. Spierwit. Enfin, dat zijn ze niet meer geworden. Zo min als de handdoeken het zullen worden.
Die rode sok had trouwens veel erger afgegeven dan het roodgeruite vaatdoekje dat deze keer de boosdoener was.
Tussen toen en nu is al mijn witte spul nog eens zachtgeel geworden, door een stofdoek die was mee gewassen.

Ik was er de hele dag eh...  laten we zeggen  iets minder goed geluimd door, iets maar hoor. Gggrrr&*^%%%$grmmmpf!!!!!
Gelukkig heb ik een zoon die binnenkort gaat verhuizen en geen handdoeken genoeg heeft. Dus dan kan hij die roze krijgen en dan koop ik lekker spiksplinternieuwe witte.
Want ik weet van het bestaan van ontkleurder en mijn man zegt dat een scheutje bleekwater ook wonderen zal doen. Maar ik weet zeker dat het niet mooi meer gaat worden.

26 opmerkingen:

Sami zei

I had to laugh Bertie, it has happened to many of us.
I've given away all my coloured towels to the local "Buy nothing group" and decided to just keep white towels.
Have a lovely Sunday

Emie zei

Klassiek geval van wasmishandeling!

miekequilt zei

Ik moest er wel even om lachen, maar snap dat je het vreselijk vindt. Ik ken zat mensen die alle was bij elkaar doen, maar ik houd wit en bont ook gescheiden. Maar goed, je kunt gelukkig nieuwe kopen en je zoon is er straks blij mee

Judy zei

Ja, dat is erg, ik snap je. Ben ook wel eens met ontkleurder in de weer geweest, maar het blijft behelpen. :)

Floor zei

Nee, bleekwater helpt daar niet voor. Hoewel er wel middelen schijnen te zijn om ze weer wit te krijgen.
Maar echt stralend wit zal het niet meer worden.
Je mag toch verwachten dat een vaatdoekje, en zoals ik laatst had een nieuwe geblokte rode theedoek, bij de witte was kunnen en niet afgeven.
Maar helaas, al mijn witte ondergoed en handdoeken waren roze.
En net zoals jouw handdoeken, niet mooi roze, maar vlekkerig licht roze.
Hoopte dat daarna veel wassen zou helpen, maar nee, het blijft zo.
Nou ja, je zoon is er straks misschien toch blij mee.

Marleen zei

Oeps.

Anoniem zei

Het is mij ook een keer overkomen en nu gebruik ik bij elke was colour catcher doekjes voor de witte en bonte was en dat help
Succes verder
Gr j.s

schrijfselsvanmij zei

Oeps. Gelukkig verkopen ze bij de Hema mooie witte handdoeken 😀

anja zei

Is me gelukkig nog nooit overkomen, maar wel een tip: ik doe bij elke was, dus óók de witte was, een Colour Catcher doekje. Mijn witte was blijft spierwit (gebruik ook speciaal wit-wasmiddel), het doekje is altijd wat smoezelig.
Hopelijk vindt je zoon roze handdoeken geen probleem!

Jolande zei

Oh wat erg.
Ik ben ook zo iemand van 4 verschillende wasmanden en ik heb het nog nooit gehad.
Toen we nog huizen ruilde had ik ook een briefje dat ze mijn handdoeken per kleur moesten wassen, want ik gruw van die vieze grauwe kleuren als je alles bij elkaar wast, dus ik kan me jouw gevoel over je schattige roze handdoeken heel goed voorstellen.

Kitty zei

Ik kan me het gevoel voorstellen, dat wordt nooit meer wat, zelfs niet met ontkleurder...
Ik heb ook ooit een luierwas verpest, met een mini-trainingsjackje van Jasper, een donkerblauwe. Het was nog synthetisch ook en de luiers gingen op z'n heetst he... Dus niet alleen vlekkerige luiers maar ook nog een verprutst jackje.

Griemmank zei

Voor jongens moet je toch eigenlijk iets blauws meewassen :-)
Als je zoon ze niet wil hebben dan kun je ze altijd aan iemand geven, die een hond heeft, want

a. Het is altijd gemakkelijk om met afgedankte handdoeken natte poten te drogen na het uitlaten.
b. Honden zijn zo goed als kleurenblind.

sjannesblog.com zei

Daarom laat ik het wasgoed aan mijn man over!!

KnutzEls zei

Dat sukkelgehalte van jou valt wel mee. 2x in mmeer dan 30 jaar.... Daar zou maar niet te veel over in zitten. 😂😂

biebkriebels zei

O jee, dat was even een nare verrassing! :(

Nietzomaarzooo zei

Ja, snap dat je daar niet blij mee bent. Ik was ook altijd wit en bont apart van elkaar, juist om wit stralend wit te laten blijven.
Een dierenasiel schijnt ook blij te zijn met handdoeken, mocht je zoon niet vrolijk worden van een batch roze handdoeken.

En fijn dat je direct weer nieuwe kan kopen.

Bertiebo zei

Ik zou wel nieuwe kunnen kopen, Cellie. Maar ik doe dat niet. Als mijn zoon ze niet wil hebben, dan gebruik ik ze tot het bittere einde. Die handdoeken daar is verder niks mis mee.

Sjoerd zei

Het gebeurt gewoon iedereen wel eens dat er wat met de was fout gaat. Ik heb vroeger eens een keer wat t-shirts in de biotex gezet... Eh, en een paar dagen vergeten om ze er weer uit te halen. Schoon waren ze wel, al leken ze allemaal op elkaar...

Nietzomaarzooo zei

Noem je ze gewoon Gebatikte handdoeken. (Of je batikt ze inderdaad nog even...) Speciaal voor jou gemaakt. Nergens anders te koop!

Ferrara zei

Balen. Vooral omdat je de boel zorgvuldig sorteert. Ik hou de witte was ook apart. Het is me ooit overkomen met witte uniformen, waren grauw geworden door een vleeskleurige BH. Direct opnieuw gewassen en in de zon gehangen, het hielp wel iets, maar hagelwit zijn ze niet meer geworden.

Marthy zei

Nee, die krijg je nooit meer echt wit, dat klopt. Ja, het zou mij ook knap ergeren maar het gebeurt iedereen wel een paar keer in zijn of haar leven.

Mrs. T. zei

Ik denk dat we allemaal wel 'ns zo'n resultaat uit de wasmachine gehaald hebben. ;-)

Neeltje zei

Ik herken het! Hier zat een spiksplinternieuw rood t-shirtje verstopt tussen de witte was. Hoss heeft heel lang zuurstokroze onderbroeken gedragen.

Marga zei

ik heb ooit een gele stofdoek mee gewassen met de luiers!

Onliemie zei

Bleekwater! De man heeft gelijk. En misschien soda? Toch maar proberen!

Alet Venhuizen zei

Ik snap dat je flink baalde....