Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 augustus 2020

Wat weet U van...

Had ik in ' De Slimste Mens' de vraag gekregen ' Wat weet U van San Marino?', had ik niet gescoord.
Ik weet alleen waar het ligt.  Ongeveer.
En nu kreeg ik zomaar een kaart uit San Marino.


Wat ik dan leuk vind is dat de postzegel een kasteel toont dat ook op de kaart staat. . '
'Warm greetings from the smallest republic in the world', schrijft Erika.
Een kaart via Postcrossing. Na tien jaar heb ik kaarten uit veel verschillende landen. Nog lang niet alle landen trouwens. Dit is mijn eerste uit San Marino

En nu kan ik meedoen hoor. Aan de slimste. San Marino, republiek, dwergstaatje, Italië, kasteel.

Jarenlang vond ik er niks aan. Maar dit jaar ineens wel. En vanavond de finale: ik heb zelfs twee favorieten, Astrid en Francis.

15 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Hmmm, maybe I should go back to postcrossing.
Opening the mailbox might become fun again. And you learn a few things, too!

miekequilt zei

Wij zitten er vanavond ook klaar voor! Ik lach me rot als er een vraag over San Marino komt. Dan weten al jouw lezers het goede antwoord.

Judy zei

Ben er wel eens geweest. Leuk, postcrossing, zo leer je nog eens wat.
Ik ben ook voor Astrid en/of Francis!

Emie zei

Zelf volg ik het niet maar mijn 98 jarige moeder wel. Zij gaat voor Astrid .

nicole orriens zei

Ik vind het een hele mooie kaart! San Marino kende ik inderdaad ook niet.

Onliemie zei

Weet je wie ik zo leuk vind in de slimste mens bij ons? Marc-Marie Huijbregts. Die zit bij ons in de jury. De echtgenoot vindt hem maar niks maar ik lig in een deuk door die man. Hilarisch vind ik hem.

Lot zei

Ik ben er zelfs geweest in 1967, excursie vanuit Rimini.
Kan me er weinig van herinneren wel dat het erg regende die dag

Jolande zei

Nog nooit een aflevering van de slimste mens gezien, maar over San Marino wist ik al wel het een en ander.
Ik ben gek op dwergstaatjes en vorig jaar hebben we serieus overwogen om een tour door wat Italiaanse steden én San Marino te maken, maar het is toch São Miguel geworden :-)

Griemmank zei

Ik vind ze allebei heel slim, maar ik ga toch voor Francis, want ze trekt zich nergens wat van aan en heeft zo'n lekker Rotterdams accent. Dat hoor ik hier niet veel. Dat er geen publiek meer bij is, vind ik echt fijn, want dat stomme geklap na ieder goed antwoord: bah.

biebkriebels zei

We keken altijd naar de Belgische slimste mens omdat die veel humoristischer was dan die harkerige Philip Freriks. Elke opmerking valt bij hem altijd als een steen in het water, met zijn "juist ja". Gelukkig zit er dit jaar wat meer vaart en humor in. Francis is leuk en weet veel, maar Astrid heeft haar kennis van de journaals mee. Het zal er om spannen.
San Marino ken ik niet.

Nietzomaarzooo zei

Mocht jouw blog nog niet lezen, want de aflevering van gisteren nog niet gezien. En ja, jouw weetjes over San Marino zouden niet misstaan in De Slimste Mens.
Denk overigens dat Jeroen gaat winnen. Maar hoop Astrid.

Marthy zei

De Slimste Mens kijken wij niet en mijn kennis van San Marino was zeer beperkt. Nu weet ik wat meer.

In de weer zei

Wij zijn fan, al jaren. Een leuk onderdeel vind ik de puzzel, doe er altijd fanatiek aan mee.

Sjoerd zei

Hele mooie kaart, met die postzegel erbij. Leuke hobby ook.

Marleen zei

Ik heb het nog nooit gezien. Maar als jij als deelnemer wordt uitgenodigd zal ik kijken hoor 😏