Totaal aantal pageviews

dinsdag 4 augustus 2020

Zo lang het nog gaat...

In deze Corona-periode hebben we iedere dag gewandeld. Meestal minimaal tienduizend stappen, maar vaak nog wel wat meer. We stonden er vroeg voor op. In het begin om mensen te mijden en later ook omdat het gewoon lekker is zo vroeg. Een keer deden we het niet en daar hadden we eigenlijk de hele dag spijt van.

De resultaten:
* We hebben meer oog gekregen voor de natuur.
Vogels, kikkers, planten,  bomen, bloemen, tulpen, koeien.
Dat komt omdat we samen lopen. Voor Corona liep ik ook altijd al, maar vaak met een luisterboek of een podcast op mijn koptelefoon. Dat doe ik natuurlijk niet nu we met zijn tweeën lopen.

* We kenden onze stad Hoorn, dwz.  het oude gedeelte, heus wel. Maar we zijn nu toch op plekken geweest  waar we niet eerder waren. We hebben veel foto's gemaakt, want in het vroege licht en in alle stilte gaat dat heel goed.

*Onze conditie is denk ik wel goed.

*En al met al hebben we 1363,69 km gewandeld  in de eerste zes maanden van dit jaar. 
 Ik ben zeer tevreden over dat aantal kilometers. Zéér.

Toch voelde ik me laatst alsof ik bijna in Het Oude Vrouwen Huys moest worden opgenomen.
Toen ik eventjes op een bankje zat,  kwam er een andere wandelaarster.
Misschien zag ik er uitgeput uit, of zo.Want ze keek me meewarig aan.
'Blijven probéren hoor', zei ze bemoedigend.  'Zo lang het nog gáát...'





25 opmerkingen:

Emie zei

Daar zat je dan met je goede gedrag!Ik vind het echt bewonderenswaardig wat jullie zo op de vroege ochtend hebben weggestapt.

izerina zei

Misschien goed bedoeld,maar niet leuk om te horen

sjannesblog.com zei

Oei en dat bij zo'n knappe prestatie! Wat is Nederland toch mooi. Ik heb me in deze coronatijd ook wel eens afgevraagd, is het een mooier voorjaar of laat ik alles beter op me inwerken.

Sjoerd zei

het zal je maar gezegd worden, heb je zo goed je best gedaan...

Judy zei

Hahaha, wat erg zo'n opmerking. Omdat ik een beetje strompel nu met mijn zere knie, raadde laatst iemand mij een rollator aan. Hetzelfde gevoel.....

miekequilt zei

Wat een prestatie, Bertie. Dat doe ik je niet na. Sowieso vind ik dat vroege opstaan al knap. En dan nog zoveel lopen, super hoor.

Floor zei

Oeps, ze moest eens weten. Maar lief bedoeld natuurlijk. Ik vind dat jullie het heel goed doen hoor, knap!
Ook vroeg opstaan is knap, maar het is dan wel lekker rustig, dat is fijn.
Leuk die beelden op het huis, tja mannen mochten daar niet naar binnen natuurlijk :-)
Zelf vind ik alleen lopen nog het fijnst. Dat hoor en zie je meer van de natuur.

Marlou zei

Heerlijk en inspirerend!

guusje zei

Dat is echt een geweldige prestatie. Die andere wandelaarster heb je toch meteen naar Specsavers gestuurd hoop ik.

nicole orriens zei

LOL. Wel lief en hartelijk van die mevrouw ook al is het misschien niet zo vleiend ; )

Alet Venhuizen zei

Wat goed van jullie.
Wij wandelen ook vaker als voorheen. Een heerlijke ontspanning.
Wel een beetje een rare opmerking van die mevrouw maar ze bedoelde het vast en zeker goed :-)

Kitty zei

Ik vind het wel lief van die mevrouw hoor. Zij kan tenslotte niet aan jouw neus zien hoeveel jullie al gelopen hebben. Ik doe het je niet na hoor!

Jolande zei

Hahaha, dat is er eentje uit de categorie goed bedoeld maar laat u maar.
Ik vind jullie prestatie ook heel knap, maar vooral het tijdstip, dat is voor mij dus echt nog midden in de nacht.

anja zei

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Nietzomaarzooo zei

Daarom hebben ze medailles gemaakt. Kan je opspelden en dan ziet iedereen dat jullie dus zeer sportief zijn. :)

Die mevrouw kon kennelijk niet door de witte haren heen kijken en zag alleen een ouder iemand. Dat jij een keigoede conditie hebt door al dat bewegen, dat zit niet in HAAR denksysteem.

Willy zei

Misschien kom je haar ook nog eens tegen op een bankje.

schrijfselsvanmij zei

Nou zeg ....
jullie zijn goed bezig!

biebkriebels zei

O ha,ha wat een opmerking van die vrouw!

In de weer zei

Als je zoveel kunt lopen zal de conditie wel met sprongen vooruit zijn gegaan. Ik vind het super Bettie. Het is me nogal een afstand zeg, maar wel volhouden hè ( haha ) zolang het kan ;-)

Ferrara zei

Wie weet sprak ze wel voor zichzelf. Ik doe het je niet na, niet qua afstand en niet qua tijdstip.

Matroos Beek zei

Echt knap vind ik dat... ik kom niet aan 10000 stappen iedere dag, dat is best veel. Bewondering!

Marleen zei

Diepe buiging voor zoveel kilometers Bettie.

Rianne zei

Misschien had zij een gevoel van herkenning of sprak zij zichzelf moed in. Wie weet?

Marthy zei

Zo, die komt wel aan zeg. Ja, dan voel je je even heel oud. Complimenten hoor voor jullie wandelprestaties.

Mrs. T. zei

Ja, heerlijk he, wandelen. Ik doe het ook elke dag en haal in de vakantie ook met gemak de 10.000 stappen per dag. Soms wel 25.000 zelfs.