Totaal aantal pageviews

donderdag 13 augustus 2020

Jarig

Mijn verjaardag heb ik op veel verschillende plaatsen gevierd.
In andere landen, andere werelddelen zelfs.
En voor mijn man, die een week eerder jarig is,  geldt eigenlijk hetzelfde.
Aan sommige verjaardagen heb ik herinneringen, aan andere helemaal niet. Gek is dat.
Ik denk dat het wel altijd gevierd is, behalve misschien het jaar dat mijn vader overleed.
Maar meestal was het fijn. Ik herinner me de dag dat ik elf werd en de dag dat ik veertig werd het best.  Die twee schieten me als eerste te binnen als ik aan mijn verjaardagen denk. Vijfenzestig is uitgebreid gevierd en zestig ook trouwens. Oh en die keer in London, met een high tea. De vakantie in Oostenrijk, met de ANWB, toen onze caravan versierd was door de medereizigers.
Ik zou er best een blog over kunnen maken en wie weet doe ik dat nog wel eens.
Vaak hebben mijn man en ik het op één dag gevierd, ja we hebben natuurlijk dezelfde familie en vrienden. En twee keer in een week leek ons vaak wel wat teveel van het goede.




Dit jaar hebben we (verdeeld over onze verjaardagen) alle kinderen en kleinkinderen op bezoek gehad.
Niet allemaal tegelijk, want dat zou nauwelijks passen in onze tuin.
Het zou ook te warm geweest zijn.
Het was fijn dat ze er waren. Met tekeningen en cadeautjes en briefjes. Heel erg lief.
Ik ben erg blij met de schelpendoos die Anna heeft gemaakt. De briefjes van de kinderen passen er precies in.
We hadden nog wel wát bezoek verder hoor, maar het was toch anders dan anders.


Er waren appjes en telefoontjes en ik heb opvallend veel post gekregen. Ook van verschillende blogmaatjes. Mooie post, zelfgemaakt ook.  Dankjulliewel dames, ik stel het zeer op prijs. 
En dan noem ik toch nog even speciaal het pakje dat al een paar dagen eerder kwam,  van Jeanette. Ik heb het echt eerlijk pas op de dag zelf verder opengemaakt.
Zo leuk, dat kleine gehaakte slingertje. Er zat nog meer in dat pakje, daar heb ik gisteren van genoten, maar dat slingertje spande de kroon. 

Ik hoop maar dat de  ellende  volgend jaar voorbij  is. Dan is het weer een kroonjaar en  wil ik een groot feest.  Ik hang het slingertje op en ga het uitbundig vieren!

24 opmerkingen:

Judy zei

Nog gefeliciteerd, Bettie! Je bent verwend met die mooie maaksels!

izerina zei

Dat zijn toch de mooiste cadeautjes met al die liefde er achter

Emie zei

Het gevoel dat je als kind had bij je verjaardag was eigenlijk het allermooiste en spannendst. De intentie waarmee jullie kleinkinderen weer voor jou aan de slag gingen is daarom het mooiste cadeau.

Floor zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop met je mee dat je volgend jaar je verjaardag weer gewoon kunt vieren.
Leuk dat slingertje dat je hebt gekregen, maar de tekeningen en het schelpendoosje zijn je natuurlijk het liefst :-)

miekequilt zei

Gefeliciteerd. En wat leuk dat jij ook zo'n enig slingertje kreeg. De mijn hangt er al vier maanden en ik word nog steeds blij als ik het zien. Wat is Noor toch een knapperd met haar mooie brief. En wat ben je door de andere meisjes toch heerlijk verwend. Hopelijk gaat alles volgend jaar weer " normaal".

Mevrouw W. zei

Alsnog van harte gefeliciteerd voor jou en je man. Fijn dat er zo goed aan je gedacht is.

Nietzomaarzooo zei

Wat fijn dat je zo verwend bent op je verjaardag. Zo'n doosje van "ik zou je het liefste in een doosje willen doen". Prachtig allemaal. Maar vooral alle aandacht. Nog gefeliciteerde allebei.

Willy zei

Van harte gefeliciteerd! Dat zijn mooie herinneringen en lieve cadeautjes.

guusje zei

Van harte gefeliciteerd Bertie. Nog heel veel gelukkige jaren. Man en jij dus hetzelfde sterrenbeeld.

Ferrara zei

Van Harte Gefeliciteerd voor jou en je man. Cadeautjes om te koesteren.

Jeanette Renting zei

De kadootjes van je kleinkinderen spannen de kroon, ik ben blij dat je het slingertje ook leuk vindt. Ik hoop dat het volgend jaar weer mag stralen op een super-grote-verjaardagsparty!!

Jolande zei

Gefeliciteerd Bertie en Frits.
Wat fijn dat jullie het toch enigszins konden vieren in de tuin en wat heb je lieve cadeautjes gekregen.
Ik hoop van harte met je mee dat je het volgend jaar weer op een normale manier zult kunnen vieren.

Koffie Digitalix zei

Alsnog van harte...

Mormorsweb.blogspot.com zei

Alsnog van harte gefeliciteerd.

Sjoerd zei

Mooi da je het nog kunnen vieren ondanks alle perikelen met het C-virus. Ik wens je nog heel veel verjaardagen erbij.

biebkriebels zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mijn man is ook in augustus jarig en dat hebben we inderdaad vaak in allerlei vakantieoorden gevierd. Dit jaar hebben we de viering maar gecancelled, willen niet dat iedereen met die hitte het hele land door reist om hier te komen. Maar vanavond heeft zijn broer een verrassing voor ons...

schrijfselsvanmij zei

Ik werd 11 in Zwitserland en 40 in Italië, verder was ik een aantal keren jarig in Oostenrijk. Dit jaar ben ik gewoon thuis, en vier ik mijn verjaardag in heel klein kringetje omdat 2/3 van mijn zonen op vakantie is.

Kitty zei

Wij hebben in het verleden nog wel eens een verjaardag overgeslagen. Maar eigenlijk zou je elk jaar moeten vieren als een kroonjaar.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

ja... heerlijk was dat: toen we onze verjaardagen volop konden vieren.
Nu was anders, maar zoals jij het gevierd hebt: toch heel feestelijk...
Wat een lieve briefjes en kadootjes...

X, Marlou

Marthy zei

Gefeliciteerd had ik je al en die kaart van mij moet nog steeds gemaakt worden, erg vind ik.

Matroos Beek zei

Nog van harte gefeliciteerd Bettie. Ik hoop dat het volgend jaar onbezorgd gevierd kan worden!

Happy Earl Grey zei

Van harte gefeliciteerd Bettie. Het zijn voor ons allemaal bijzondere verjaardagen die we niet snel zullen vergeten

Marleen zei

Nog van harte Bettie, en je man ook natuurlijk. Wat een fijne verwennerij die zelfgemaakte cadeautjes.

In de weer zei

Hartelijk gefeliciteerd Bettie voor jullie alletwee. Hartverwarmende cadeautjes kreeg je, heerlijk !