Totaal aantal pageviews

zondag 30 augustus 2020

Geluk bij een ongeluk

Eigenlijk had ik de pest in, want op het pad waar we wandelden, kwamen ons twee mensen achterop gefietst, die niet aan de kant gingen en breeduit naast elkaar bleven rijden. Wij liepen links en achter elkaar en ze dachten zeker dat dat wel genoeg afstand garandeerde. Niet dus. Wij moesten de berm in.
Toen we daar toch stonden, zakte ik door mijn knieën, als oefening, want best last van mijn been.
Terwijl ik dat deed, keek ik naar de grond en zag... een Klavertje Vier!!!
En nog een. Ik vond er drie. Mijn man ging ook kijken en vond er twee én een klavertje vijf. Dat had ik nog nooit gezien en ik geloof ook niet dat het geluk gaat brengen.
Maar die  vijf  viertjes wel, dat kan niet missen natuurlijk.
Wist je dat die vier blaadjes staan voor Hoop, Vertrouwen, Liefde en Geluk?

Ik besloot één klavertje te geven aan de eerste de beste  voorbijganger.
Twee oudere mannen kwamen er aan, die hun fiets even parkeerden bij een bankje aan de sloot,  om 'naar de vissen te kijken'. Ik denk dat ze moesten plassen.
Maar we maakten een praatje en ik vroeg of ze bijgelovig waren.
 'Ik niet', zei de een en wijzend naar de ander:  'maar hij wel en heel erg ook!'
Die kreeg dus het klavertje. Vond-ie leuk..
Het was nogal in het begin van onze wandeling en toen we thuis waren, waren ze helemaal slap. Ze knapten trouwens snel op in een glaasje water.
Wat zullen wij een geluk hebben, denk je niet? 

33 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Oh! I thought it´s just for luck, thank you for teaching me about hope, trust and love, also!
So nice of you for wanting to pass them on (giving is getting good feelings, right), but, weee. They were to go pee, LOL!
Yes, I kinda a bit believe that when we believe in something it might work.
What a beautiful, "lucky" find! A nice Sunday to you!

Sofie zei

Dat is echt geluk hebben, het gevoel alleen al!
Fijne groetjes Sofie

sjannesblog.com zei

Dat is toch echt bijzonder, dat je er überhaupt één vind. Je kunt je geluk niet op straks, maar het is je gegund hoor!!

izerina zei

Nooit geweten dat er echt klavertjes vier bestonden

Judy zei

Wat bijzonder! Ik herinner me van vroeger als kind, dat als je er één vindt er meestal meer staan. Kennelijk aan dezelfde moederplant, of zoiets. Ik hoop dat het vijfdubbel werkt!!!!

Emie zei

Ik zou er een drogen en inlijsten. Zal je voor altijd doen denken aan deze bijzondere en zorgelijke periode die je uiteindelijk ook veel bracht.

KnutzEls zei

Nooit in het wild gevonden. Maar geluk moet dit zeker brengen. 🍀

miekequilt zei

Wat een geluksvogels!! Leuk om er eentje weg te geven. Ik zou ze allemaal drogen en inlijsten. Dan kun je je kinderen ook wat geluk geven.

Marleen zei

Dat js inderdaad geluk bij een ongeluk. En ook leuk dat je het geluk hebt verspreid door er ook eentje weg te geven.

Ageeth Mooij zei

Dat is een mooi verhaal!
Ik vond tijdens alle drie mijn zwangerschappen een klavertje vier, tijdens de laatste zelfs twee. En ik heb ze gedroogd voor de mannen!

Wieneke zei

Nou, jullie hadden in ieder geval groot geluk dat jullie niet aangereden zijn door de lompe fietsers. Ik heb nog nooit een klavertje vier live gezien. Geinig dat je er eentje hebt weggegeven aan een oprechte bijgelovige. Die meneer zijn dag kon niet meer stuk.
Je moet ze wel drogen, hoor.

pourquoi pas ??? zei

Wat een leuk idee om er een weg te geven. Fijn gevoel moet dat zijn. Ik zou heel blij geweest zijn met zo een geste. Ik wens jullie veel geluk toe.

Lot zei

Mijn moeder vond ze altijd en ik heb er dus 2 een in portefeuille en een in naaidoos

mar zei

Ik kreeg in 1998 van jou een klavertje 4. Zit in mijn afscheidsboek.

Jolande zei

Inderdaad een geluk bij een ongeluk. Ik wist niet dat er ook klavertjes vijf bestaan.
Deze klavertjes zou ik, zoals veel bloglezers hierboven al schreven, inderdaad drogen.

Bertiebo zei

Ja ik had toen een flinke voorraad. Gekweekt uit in zo'n klein potje. Ik heb er ook eens een in Piet K. z'n jaszak gestopt toe hij ging solliciteren. Maar ze echt vinden, buiten, dat is me niet vaak gebeurd

Kitty zei

Mazzelkont!

Sjoerd zei

Af en toe heb je gewoon wat extra geluk nodig...

Miriam zei

Misschien kijk ik niet genoeg naar de grond, want ik heb er nog nooit één gezien hoewel ik vrijwel elke dag wandel.

biebkriebels zei

Nou dat was een goede vondst, was zeker een speciale (geheime) plek waar ze groeien!

Mevrouw W. zei

Dat is leuk: zowel het vinden als het weggeven.

Floor zei

Je kunt ze ook kopen, maar dan brengt het geen geluk natuurlijk, deze wel!

Jeanette Renting zei

Echt geluk hebben! Het is 'mijn' logo en staat voor onze 4 kinderen.

Nietzomaarzooo zei

Mazzelkont!

Matroos Beek zei

Wat een geluk! Ik speur hier regelmatig mijn klaver af tussen het gras... maar neen... geen klavertje vier gevonden tot nu toe.

Marthy zei

Mooi dat je er een weggaf. Ik wens je veel geluk!

In de weer zei

Geluk hoef ik je nu eigenlijk niet meer te wensen, maar ik doe het toch.
Wens je geluk, want daar kun je nooit teveel van hebben :-)

elly zei

Het is een bevestiging volgens mij ben je al een heel gelukkig mens. Mooi toch! Nu kan het helemaal niet meer stuk. Je komt er wel 👍🤗

schrijfselsvanmij zei

🍀

Mrs. T. zei

Bijzonder zeg. Je ziet ze echt zelden.

GA je nu volgend jaar weer op die plek kijken?

Marlou zei

Oh Bertiebo,

wat een geluk, oftewel: mazzel!
Ja... ik geloof daar wel in.
En jullie verdienden het...

Groetjes!

Rianne zei

Dat moet gewoon geluk opleveren. Dat kan niet anders.

Els04 zei

wow! ja!!!