Totaal aantal pageviews

zaterdag 16 april 2022

Bankjes

 Dat Zwanenwater waar ik het eerder over had, is ook een gebied met heel veel bankjes. De meeste hebben een tekst op een koperen plaatje en zijn vaak ter nagedachtenis aan iemand. 


Dit bankje maar even iets groter laten zien. Ter nagedachtenis aan vijf omgekomen Engelse piloten van een bommenwerper, die hier in 1941 werd neergeschoten. Een bemanningslid is nooit teruggevonden. 
Ik ben dan toch altijd weer onder de indruk en tegelijkertijd denk ik natuurlijk aan de slachtoffers van de zinloze oorlog die nu plaatsvindt. 




13 opmerkingen:

In de weer zei

Mooi !

Judy zei

Mooi dat die mensen zo herinnerd blijven.

sjannesblog.com zei

Leuke serie.

KnutzEls zei

Goed dat ze herinnerd blijven.

miekequilt zei

Enig hè , maar soms ook ontroerend, die bankjes. Zie ik een nieuwe verzameling ontstaan?

Jolande zei

Mooi zulke herinnering bankjes. Ik zag ze ooit voor het eerst in...London :-)

Sjoerd zei

We hebben er helemaal niets van geleerd...

Marthy zei

Leuk...ons bankie!

Ferrara zei

Mooi die herinneringsbankjes. Eigenlijk leuker dan de slotjes aan bruggen.

Hans zei

De koperen plaatjes op de bankjes hebben zo hun eigen verhaal.
Hopelijk worden ze niet gestolen, koper is nu veel geld waard. Hans

Emie zei

Een bankje met onze namen er op, later als we er niet meer zijn. Ik vind dat zo'n mooi idee.

Nicole Orriëns zei

Ik vind het ook zo vreselijk dat er nu weer zo'n stomme oorlog woedt. Zeker als je naar deze bankjes kijkt...

Prejila zei

very nice