Totaal aantal pageviews

woensdag 6 april 2022

NEEEEEEEJ!

 'Ik noem dit vierluik NEEEEEJ!' appte onze oudste zoon. En ik kan  er niks aan doen, maar ik moest er erg om lachen.


Een betere illustratie van 'Ik ben twee en ik zeg nee', is er misschien wel niet te vinden. 

Overigens denk ik dat bijna iedere ouder dit meegemaakt heeft. 
Ik zeker, met dezelfde oudste zoon. Die heeft een pindakaasfase gekend. Alleen maar brood met pindakaas willen eten. Alleen maar. 
Nou was dat op zich geen ramp, maar ik vond dat er vitamines bij moesten in de vorm van een glaasje vers geperst sinaasappelsap. 
Is niet gelukt. 
En ik weet nog precies hoeveel zorgen ik me toen maakte. Bij de volgende kinderen was ik in dat opzicht al een heel stuk makkelijker. 

Ps: Agnes,  dat was een goeie serie. Dank! 


25 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Yes, I remember that, too - from the view of an Auntie, of course only.
Boy. I was soooo tired being back home after such "sessions"! My respect to parents!
Lucky them for looking cute!

Mevrouw W. zei

Haha geweldig!
En ook herkenbaar, uiteraard...

KnutzEls zei

Heel herkenbaar. Maar na verloop van tijd lost het vanzelf op... 😊

izerina zei

Heerlijk,jij ziet de geschiedenis zich herhalen

Judy zei

Haha, kostelijk!

Jeanne zei

Schitterend!

klaproos zei

en dat gezicht van hem in foto 4 :-)
geweldig

Sjoerd zei

Heel herkenbaar, vooral met eten.

Alet Venhuizen zei

Ik lach met je mee :-)

Kitty zei

Hihihi....
Kleindochter is geen beste eter. Ik heb het pindakaasverhaal wel eens aan haar verteld. :) En dat wij (moeder, oom en tantes) àllemaal slechte eters waren vroeger, dat zou je nu niet meer zeggen ;P

Nietzomaarzooo zei

Heerlijk herkenbaar. Maar ook dat je als Oma je daar niet meer zo druk om maakt. Komt wel goed heeft de ervaring ons geleerd. Zit te glimlachen om de foto's.

Anoniem zei

Heel herkenbaar. met een glimlach. Groet, TinekeD.

Elizabeth zei

Jaaaa, zo gaat dat.. Zo ging dat ook bij ons, en het komt allemaal goed. We maken ons veel te veel zorgen om dit soort dingen.

Ellen zei

Dit is zeker voor ieder ouder heeeeeel herkenbaar.
Ik heb wel eens in de supermarkt gestaan met een schreeuwend kind dat op de grond lag te schreeuwen omdat hij zijn zin niet kreeg. Gelukkig wist ik dat dit erbij hoorde en heb ik hem heerlijk laten gillen totdat het over was. Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

miekequilt zei

Heel herkenbaar. Leuke serie foto's hoor.

Jolande zei

Wat een geweldig leuke serie foto's.
Onze kinderen waren alle drie alleseters, dus geen pindakaasverhalen bij ons.

In de weer zei

Een héél leuke serie, herkenbaar ook.

Ferrara zei

Niets nieuws onder de zon. Hij ziet er gezond genoeg uit, komt vast goed.

Neeltje zei

Heel herkenbaar!

Hans zei

Leuk hé dat je het gedrag van je kinderen ook weer in dat van de kleinkinderen terug ziet.
Van ons zelf zjn we het al vergeten. Hans

Marthy zei

Ik had het geluk dat ik goede eters en goede slapers had maar verder vertoonden ze beslist hetzelfde gedrag als andere kinderen.

Firma Fluitekruid zei

Haha, veelzeggend, die foto's. Kinderen kunnen echt zo vanuit hun tenen iets wel of niet willen. Zeker tijdens de peuterpuberteit.

sjannesblog.com zei

Als oma maak je je niet meer zo druk, dan toen je het zelf mee maakte. Je weet, dat ze groot en sterk geworden zijn, dus ach, het zal goed komen.

Floor zei

Zo gaat dat als je 2 jaar bent, je ontdekt dat je ook nee kunt zeggen :-)
Gewoon later nog eens proberen, op een goede dag lusten ze bepaalde dingen dan opeens wel.
Helpen koken of brood klaar maken wil ook wel eens goed helpen.
Maar.... leuke foto's hoor!

schrijfselsvanmij zei

Ja hoor, herkenbaar :-) Leuke serie!