Totaal aantal pageviews

zondag 10 april 2022

Boodschappenbriefje

 Daar kan ik nou echt niet aan voorbij hè, aan zo'n briefje. Dan moet ik gewoon zien wat er op staat: 


En dan maar bedenken, fantaseren...
broodboter. Zal hier boter voor op het brood bedoeld worden, in tegenstelling tot boter om te bakken of is het gewoon in de gauwigheid opgeschreven en dient hier brood én boter te worden gehaald?
En broodbeleg voor Sander? Hoezo? Is Sander een lastpak dat niks lust en staat hij op zijn eigen merk hagelslag of grillworst van die ene slager. 
Of vindt de schrijver van het briefje dat Sander extra verwend moet worden met iets.
Dat zou best kunnen, dan zijn die keelsnoepjes natuurlijk ook  voor hem. Sander is misschien wel een klein beetje ziek. 
En vogelvoer? Zit er een kanarie in dat huis te kwinkeleren of een parkiet. Of vond de schrijver dat de vogels in de tuin opnieuw moesten worden bijgevoerd na de winteruitbarsting.

Het was lang geleden dat ik een lijstje vond, maar dit was er weer een hoor. Lekker belangrijk hè. 


23 opmerkingen:

In de weer zei

Tja, wat is belangrijk hè ?
Broodboter, echt een familiewoord.
Nu maar hopen dat het briefje niet is kwijtgeraakt vóór het boodschappen doen.
Want dat is wél belangrijk 😉

Sjoerd zei

Volgens mij hebben ze de vogelgriep en moeten aansterken...

Emie zei

Boodschappenbriefjes zijn een tijdlang als rubriek in de Volkskrant verschenen. Ik ben er ook dol op maar dat verbaast jou niets.l

Bertiebo zei

Emie: Nee dat verbaast me he-le-maal niet!

Nietzomaarzooo zei

Broodboter; smeerbare roomboter of zoiets? Boter die ze kopen speciaal voor op brood, dus niet voor bak- en braadzaken? Vragen vragen vragen!
Een hele wereld in zo'n klein briefje.

miekequilt zei

Wat leuk, zo'n briefje vinden en helemaal determineren. Zou ik nooit aan denken maar wat maak je er weer iets leuks van.

Iris Flavia zei

Always fun to find such shopping lists and make up a story :-)

Kitty zei

Nee niet belangrijk, maar wél lekker, hahaha, ook om te lezen ;)
Misschien wil Sander wel pikkeltjesworst op brood...
Laura en Jeroen hebben het trouwens over smeerboter en bakboter.

mar zei

Ik maak ook altijd boodschappenbriefjes.

Ferrara zei

Voor de maker van het briefje is het wel belangrijk. Leuk onderwerp.

Céline zei

Ik denk dat Sander vegetarisch is of een allergie heeft. Anders zou er alleen broodbeleg staan...

Jolande zei

Misschien niet lekker belangrijk maar wel heel leuk jouw gefantaseer.
Ik zet trouwens ook vaak namen bij producten, want we eten niet allemaal hetzelfde.

Floor zei

Hahahaha! Dat heb ik met kassabonnen die in vind.
Kijk ik wat ze allemaal gekocht hebben en wat het kost.
Dit is ook leuk. Zo grappig dat ik ook altijd keelsnoepjes opschrijf, omdat ik het merk niet kan onthouden.
Maar het is niet mijn briefje, want een Sander ken ik niet :-)

sjannesblog.com zei

Leuk om zo stil te staan bij zo'n doodgewoon boodschappenbriefje in de taal van de gebruiker.

juffrouw Ooievaar zei

Wel grappig :)
Ik heb dat wel met wat mensen op 'de band' in de supermarkt hebben staan.
Dat is gezond, dat is ongezond, oeps daar heb ik helemaal niets mee te maken!
Maar toch betrap ik me daar op :)
Groetjes Anita

nadia zei

Ik heb ook een zwak voor boodschappenbriefjes :) Ik verzamel ze en ooit ga ik er collega's mee maken.....

Marthy zei

Ik lees ze ook altijd, gewoon nieuwsgierigheid.

Hans zei

Inderdaad zijn de kleine briefjes die je nieuwsgierig maken. Hans

Josephine zei

Ik vind dit heerlijk, nieuwsgierig even je fantasie op hol laten slaan.
Het komt bij mij niet zo vaak voor maar als ik een briefje tegenkom
bekijk ik dat ook altijd wat men zo allemaal koopt en omschrijft.

Firma Fluitekruid zei

O, heerlijk dit. Hoe je fantasie dan op hol slaat, haha...

Judy zei

Ja, leuk! En dan maar fantaseren. :)

Els04 zei

oh, hier hou ik ook van!

Nicole Orriëns zei

Prachtig dit lijstje. Vooral dat beleg voor Sander. Je zou er een hele roman op kunnen baseren!