Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 april 2022

De week van de eerste keer weer

 Het was voor mij de week van 'de eerste keer weer'. 

We vierden eindelijk de verjaardag van de kleindochters, waardoor ons hele gezin weer eens bij elkaar was, na twee jaar. 
Ik gaf iemand een hand, schrok er zelf van. Ook voor het eerst in twee jaar. 
En... ik ging voor het eerst weer naar de Cinema. 
Natuurlijk voor de film Elizabeth in parts. 
Ja, je bent fan van de Queen of niet en ik ben het zonder enige twijfel. 

Het was niet druk, er zaten vier mensen in de zaal. Dus nu weet ik nog niet hoe het is om weer in een vólle zaal te zitten. Maar ik weet wél hoe ik deze film vond. 

Het is eigenlijk een documentaire. Samengesteld uit archiefmateriaal, beelden gemaakt door publiek enzovoorts enzovoorts. 
Er was in 90 minuten Elizabeth veel te zien, heel veel. 
Beelden uit haar kindertijd, beelden van later, van haar gezin, officiële gelegenheden, van alles en nog wat in onderwerpen. Dus niet chronologisch. 

Voor mij was het puur genieten; ik vond het bovendien goed gemaakt. Heel erg leuk met per onderwerp bijpassende liedjes. Grappig gedaan. Sowieso zat ik regelmatig te lachen, het was natuurlijk ook ontzettend Engels!!
Mijn bewondering voor de Queen is nog groter geworden. 
Ik zag de film donderdagmiddag en dat was precies op haar 96e verjaardag. Zeventig jaar koningin. Tsjonge, wat een vrouw en wat een leven. 

Nou weet je wat, ik laat de trailer zien. Net als vroeger doe ik dat alleen als ik de film waardeerde en dat deed ik dus.

18 opmerkingen:

izerina zei

En nog zo vitaal voor haar leeftijd. Mijn tante is van dezelfde geboortedag,maar heeft niet die gezondheid

Judy zei

Ja ongelooflijk, zo vitaal!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Leuk jouw adoration for the queen. Moet ver van altijd leuk zijn om koningin te zijn. God save the queen

nicole orriens zei

Wat een fijne week vol van eerste keren weer : )

Het is inderdaad best even apart om weer handen te geven.

Kitty zei

Heerlijk dat er weer zo veel meer kan he? Prachtige beelden van The Queen!

Floor zei

Mooie trailer. Wat een prachtige vrouw was het, en dat is ze nog.
Maar ik heb wel medelijden met haar dan ze niet het stokje doorgeeft, maar goed, dat is blijkbaar haar keuze.
Heerlijk om weer ergens naar toe te gaan hè?
Laatst gaf iemand mij een knuffel, heel bijzonder om dat na 2 jaar mee te maken.

Sjoerd zei

Ik ben in dat opzicht niet zo voor het Brits Koningshuis, Maar als je ervan geniet, waarom niet. Lekker samen weer eens wat doen waren we gewoon aan toe, vooral in de familie.

biebkriebels zei

Ja heerlijk om te zien, houd ik ook van!

Jolande zei

Tja The Queen...ik zeg maar zo, ik zeg maar niets :-)
Dit weekend worden hier de mondmaskers afgeschaft en weet je dat ik dat gewoon eng vind.

Lot zei

als jonge vrouw was ze best mooi, met middelbare leeftijd erg saai en onbeduidend van uiterlijk, daarna is ze er steeds mooier op geworden.
ik zat eens Trooping the Colour te kijken en toen zat ze met een voet de marsmuziek mee te tappen, was grappig om te zien

sjannesblog.com zei

Leuk, ik krijg ook zin in een film!

guusje zei

Ik vind haar geweldig. What a willpower. Zo'n veelbewogen leven met privë ook nogal wat narigheid.
Haar gezondheid laat nu toch wel wat te wensen over; ze oogt nogal broos. Maar ja haar moedet werd 101 en een half, dus goede genen. Sandringham waarze nu is, kennen wij goed.
En o ja, nog gefeliciteerd met de moestuin, wat leuk!!!

Nietzomaarzooo zei

Allemaal fijne eerste keren. En die film klinkt interessant.

Emie zei

Lijkt me een boeiende film. Ik ben nog niet in bioscoop geweest maar heb ik wel weer zin in.

Ferrara zei

Misschien gek, maar ik ben altijd weer gefascineerd door de manier waarop ze haar broches draagt, soms is het net teveel bij de rest van de juwelen, maar altijd op een mooie plek. Links en niet te laag.

schrijfselsvanmij zei

De Netflix serie vind ik fantastisch, maar ik weet niet of ik naar deze film zou gaan. Maar zeg nooit nooit. Ik dacht ook nooit meer handen te schudden en heb dat inmiddels ook alweer 4 (!) keer gedaan.

Marthy zei

Inmiddels ook weer handen geschud maar soms weet ik niet wat ik moet doen, zal ik wel of zal ik niet.

miekequilt zei

Tja, handen schudden… op mijn verjaardag vonden vrienden dat ze wel weer konden omhelzen met drie zoenen. Ik ben er niet ( meer) zo van.
Wat heerlijk dat je weer naar de film kon. En dan nog wel van je favoriete vorstin.