Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 april 2022

Niemand zeggen

 

Nou zeg, daar had ik even geluk. 

Op de een of andere manier was dit boek eventjes aan mijn aandacht ontsnapt. Ik wist dat er een nieuw deel van deze serie aankomt en ik zat te googelen wanneer dat dan zou zijn, toen ik dit deel zag en dacht: hè, die heb ik niet gelezen. En dat klopte. 
Ik zette hem ter plekke aan als luisterboek en heb het hele boek nu uitgeluisterd.

Ik ben groot fan van deze serie met inspecteur Helen Grace en dat is na dit deel nog erger geworden. Superspannend. 
De plot zit altijd zo goed in elkaar, alles klopt en toch is het niet heel ingewikkeld met allerlei extra verhaaltjes
Bovendien heb ik na tien delen het gevoel dat ik Helen persoonlijk ken, dat ik met haar zou kunnen praten als ik haar tegenkwam. Ja, ik ben ook groot fan van Helen. 

Het verhaal: daar kan ik eigenlijk niet veel over vertellen. Er zijn diverse moorden gepleegd en Helen vermoedt een verband. Maar het duurt een tijdje voor ze dat verband ook echt ziet en haar meerderen in rang worden ongeduldig en Jospeh Hudson, de collega met wie ze een tijdje een relatie had, wordt heel erg lastig. Dan nog problemen met haar vrienden binnen haar afdeling en natuurlijk maakt Emilia Granitia, een valse persmuskiet,  het haar ook moeilijk.

Enfin....het is de zoveelste aanrader van M.J. Arlidge. (maar wel in de juiste volgorde lezen)

12 opmerkingen:

izerina zei

Door jou heb ik deze boeken leren kennen. Zaterdag kan ik "twee kleine visjes"ophalen bij de bieb

mar zei

Heerlijke boeken.

Sjoerd zei

Toch eens aan mijn vrouw vertellen. Die leest veel van dit soort boeken.

Emie zei

Lekkere titel maar niet echt mijn genre

miekequilt zei

Wat heb jij geboft. Een serie moet je volgen en als je dit boek had gemist was dat natuurlijk vervelend. Ik vrees dat ik dit iets te spannend vind. Een paar jaar terug was ik gek op Karen Slaughter, maar dat kan ik ook niet meer lezen.

elly zei

O jee moet ik wel weten wat de eerste is.

Bertiebo zei

@Elly:
Helen Grace
Iene miene mutte - Eeny meeny
Piep zei de muis - Pop goes the weasel
Pluk een roos - The doll's house
Klikspaan - Liar liar
Naar bed, naar bed - Little boy blue
Wie niet weg is - Hide and seek
Klein klein kleutertje - Love me not
In de maneschijn - Down to the woods
Nog lange niet - All fall down
Niemand zeggen - Truth or dare
Kom eens gauw - Cat and mouse

Neeltje zei

Bedankt voor de tip, ik ga ook eens op zoek.

Nancy Chan zei

Sounds like a good book to read. Thank you for sharing.

Marthy zei

Ik ben een beetje kwijt welke ik nou wel of niet gelzen heb, stom.

schrijfsels zei

Ik heb ze en heb ze gelezen :-)

Céline zei

Ik ben net begonnen in het eerste deel.
Ben benieuwd.