Totaal aantal pageviews

donderdag 28 april 2022

Gezichtjes

 


Josephine, een mij tot nu toe onbekende blogger stuurde me twee gezichtjes. Ze schrijft: Van de week stond ik aardappelen te schillen, een soort met rode schil en heel veel pitten erin, en opeens zag ik een gezichtje.
Wat een monster hé, de foto nam ik bij kunstlicht vandaar de glinstering van de rode schil,
deze aardappelkop heeft ook een erg zuinig bekkie. Geloof dat dit het begin van een soort
verslaving aan het worden is, want nu tijdens het schillen zie  ik continu gezichtjes.

Ook terwijl ik dit schrijf zie  ik in mijn linkerooghoek mijn tasje dat ik gemaakt heb om al
mijn soorten pennen en potloden bij de hand te hebben, mij aanstaren met doordringende ogen,
dus ook maar even een foto van gemaakt.


En dan: een mooitje van Petronella Elema. Zij zegt: 'Vandaag maakte ik een doosje met medicijnen leeg en peuterde het uit elkaar, om plat in de oud-papierdoos te gooien.
Waarop dit gezichtje me aanstaarde... Die had ik niet zien aankomen!'


De volgende werd mij gestuurd door Janneke Wouda. Ze zag (op haar plaatselijke FB-pagina), een foto van een boot in de sluis. Een gezicht! Met toestemming van de maker, Gijs Kalkman,  stuurde ze deze foto!


En de laatste voor deze ronde is van mijn oude maatje Marieke. 


Even heel goed kijken hoor, dan zie je het. 
Dank allemaal en ... blijf speuren, mensen! bettievgriend@hotmail.com






12 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Cute ones again, argh, totally forgot to send you the one I found. Am at it.
It´s fun to look for faces, thank you :-)

Judy zei

Zo leuk weer!

Sjoerd zei

Dat is alweer een mooie aanvulling...

Emie zei

Een heerlijk onuitputtelijk thema

Anoniem zei

Hè verdorie. Ik kan maar niet met mijn naam reageren als ik via mijn telefoon reageer.
Ik vind de boot het leukst. Als je daar achter vaart is dat toch leuk?! Bij De laatste foto zie ik geen gezicht.
Groet, miekequilt

Kitty zei

Nog steeds leuk om te zien :)

mar zei

Leuk weer.

Jolande zei

Wat een leuke gezichtjes zijn het weer.
De boot vind ik wel heel erg leuk.
Naar de laatste heb ik lang zitten turen, maar het gezichtje kan ik niet ontdekken.

Josephine zei

Wat een leuke serie weer, vind die boot ook helemaal TOP,
maar ook het medicijndoosje is erg leuk.
Het gezichtje in de boom lijkt wel een grappige kikker, leuk.

Groetjes,
Josephine

Hans zei

Soms geen gezicht, soms een grappiger. Hans

klaproos zei

:-) leuke serie weer bettie
fijn weekend gewenst

Ferrara zei

Leuke vondsten weer. Ik heb er gisteren eentje gespot in het gevangenismuseum in Veenhuizen, ik stuur hem op als ik weer betere faciliteiten heb.