Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 april 2022

Fuckin' good

 

Dat was inderdaad mijn dag, afgelopen woensdag. En de dag van onze dochter. 
Wij gingen, voor het eerst in twee jaar,  samen een dagje weg en ik merkte nu pas echt hoe ik dat gemist had. 
Zo'n dag verloopt meestal als volgt: we reizen samen of apart per trein naar Haarlem, meestal naar Haarlem. 
Mijn man haalt de kinderen uit school en past op tot we terug zijn. 
We winkelen, drinken ergens iets, kletsen, winkelen verder. Lunchen, kletsen en winkelen nog een beetje en dan gaan we naar huis. 
Dat is het. 
Zij koopt meestal een en ander, ik een enkele keer ook en na afloop zijn we buitengewoon tevreden. 
Woensdag ook. 
Bovendien hadden we het weer mee, het is vanaf dat we aankwamen droog gebleven en dat was de dagen ervóór en erna toch echt heel anders. 
Meestal drinken we eerst koffie en lunchen soms in dezelfde zaak.  Maar nu was daar de koffie lauw en het toilet niet schoon. Dus dat was de laatste keer. 
Waar dan lunchen? 
Onze dochter heeft een netwerk en informeerde even en dankzij dat netwerk kwamen we terecht in een superleuke zaak. Genaamd De Dak-kas. 
Hoog gelegen, hoog boven een parkeergarage en met een prachtig uitzicht over Haarlem. Dat zie je helaas niet op mijn foto, daarom laat ik ook maar even de tekening zien die in de menukaart stond. 
Het was er groot ruim, schoon en heel erg lekker. Ik vind met de prijzen van vandaag mag je best kritisch zijn, maar hier was het super. Mochten we weer een dagje Haarlem doen gaan we daar zeker weer heen. Er is ook een groot terras bij, met ook dat mooie uitzicht


Ik nam een glas wijn bij de lunch. En toen ik vroeg waar ik uit kon kiezen,  noemde de serveerster een hele riedel van Merlot enzo en tenslotte noemde ze 'Fuckin good wine'. Dat verstond ik eerst niet, dus ze moest het herhalen. Aangezien ik er toch geen verstand van heb en het grappig vond, nam ik dat. 
Onze dochter vertelde later dat het meisje ervan moest blozen en het eigenlijk niet erg goed durfde te zeggen.  
Je snapt natuurlijk wel dat ik juist díe wijn koos. En die was inderdaad Fuckin good. 
Net als de hele dag!



30 opmerkingen:

Petra1945 zei

Dank je wel Bettie... goeie start van de dag, ik zit hier te gniffelen.

Judy zei

Kostelijk! Tussen al die Franse wijnnamen zou je het inderdaad niet goed verstaan.

Mevrouw W. zei

Dat was een naam die er dus echt uitsprong!
Fijn dat jullie eindelijk weer eens samen op stap konden.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heerlijk dagje uit met je dochter. Dan is het altijd jouw dag. Een goede dag .

Jeanne zei

Wat klinkt dat gezellig allemaal
Fijn dat het eindelijk weer kon

izerina zei

Wordt dat een blijvende benaming bij jullie?

Sjoerd zei

Dat zijn toch dagen met een gouden randje...

In de weer zei

Héérlijk zo’n dag !

Anoniem zei

Aparte naam voor de wijn en dat je het ook echt een goede wijn vond. Gezellig zo dagje uit met je dochter.

Nicole Orriëns zei

Wat heerlijk zo'n dagje uit. Soms merk je inderdaad pas hoe je iets hebt gemist als je het weer krijgt.

mar zei

Heerlijk genieten.

Marion van de Sande zei

Leuk zo'n dag!

Ik woon in Limburg maar zit al ruim 20 jaar in een soort netwerkclubje wat uitgegroeid is tot veel meer dan netwerken. Mijn vriendinnen komen vanuit alle delen van Nederland en eens per jaar ongeveer zien we elkaar in het echt.

Twee jaar geleden was dat in jouw gelegenheid in Haarlem omdat één van ons in Haarlem woont. Toen ik de auto de parkeergarage inreed waren mijn verwachtingen niet erg hoog, ik vond het een grauw en somber stukje. Maar toen eenmaal boven de lift stopte was dat meteen verdwenen. Inderdaad een heel erg gezellige grote ruimte met heerlijk veel glas en een mooi uitzicht over Haarlem. We hebben er met 9 vrouwen een hele zondagmiddag zitten koffiedrinken, borrelen en gegeten. Absoluut een aanrader.

Elizabeth zei

Ik moet echt lachen om dit verhaal... Heerlijk... Maar jullie dag kon niet stuk en dat is het belangrijkste!

Floor zei

Lachen hoor een wijn met zo'n naam. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daarom juist deze koos, daar verwacht je dan ook wat van :-)
Gelukkig was het ook heel lekker.

Iris Flavia zei

Very fu... nny post :-)
We once went to a Grill´d where the toilets were icky - never returned!
Luckily it´s a big chain so we could still enjoy their food in other suburbs!

Els04 zei

Zalig!

Catherine Boone zei

Leuk geschreven om jouw heel goede dag te delen met ieder van ons.

schrijfselsvanmij zei

Wat een fu….. fijne dag!

Ferrara zei

Een blije dag, wat wil een mens nog meer.

sjannesblog.com zei

Lekker genieten zo. Kun je niet genoeg doen!

Jolande zei

Klinkt als een heerlijke dag.
Ik lust geen rode wijn, maar anders zou ik ook die met die naam gekozen hebben: zo grappig.

miekequilt zei

Wat een superleuke dag. Die nare start vergeet je natuurlijk snel als de rest zo leuk is. Bedankt voor de tip, ik ga binnenkort naar Haarlem en wie weet ga ik dan ook daarheen. Altijd fijn om tips over leuke uitjes te krijgen.

Nietzomaarzooo zei

Leuke plek hoor ik van veel mensen die daar zijn geweest. En leuke stad! Goede keus dus die wijn, want ook nog eens te drinken :)

Mrs. T. zei

Wat een fijne dag!

Marthy zei

Voor een wijntje met zo'n naam was ik ook gegaan, ik blijf nieuwsgierig. Ik hou van een goed glas wijn.

Josephine zei

Wat een heerlijk verhaal en inderdaad een Fuckin good day in alle opzichten
Heerlijk hé dat dat na zo'n lange tijd weer eens op een normale
manier een dag met een gouden randje kan beleven met je dochter.

klaproos zei

:-) met zo'n naam heb je heel wat hoog te houden dus dat klopte,
fijn dat jullie zo genoten hebben

Binnenkant - Jacquelien Koopman zei

Ja, die wijn is biologisch, wordt is Spanje gemaakt en de eigenaar van de zaak Neleman die het maakt heeft hier een zaak op de markt in Zutphen. Ik vind het ook leuk om zo'n flesje mee te nemen als ik ergens op bezoek ga. Gewoon vanwege de leuke titel. En omdat het echt lekkere wijn is. groet uit Zutphen, Jacquelien

juffrouw Ooievaar zei

Heerlijk dat jullie weer samen kunnen gaan shoppen/dagje uit kunnen.
Ik kan me het voorstellen, dat de serveerster het moeilijk vind om steeds deze wijn op te noemen :) dan zeg je Merlot toch makkelijker ;) Fijn dat hij lekker smaakte.
Groetjes Anita

Sami zei

A beautiful place with a great view, glad you enjoyed your lunch there.
I had to laugh at the wine's name. I would have been embarrassed to say it too, lol