Totaal aantal pageviews

dinsdag 12 april 2022

't Is net als bij mensen...

 



De eerste foto maakte ik half maart, 11 maart om precies te zijn. De volgende foto is van afgelopen zondag:


En zo te zien was het nog niet heel erg opgeschoten met de tulpen op het Klompenmaeckerspad.
Ik heb al wel tulpen in bloei gezien hoor, onderweg. Die zijn dan bedekt geweest met plastic. 
Hier niet en dus nog geen bloeiende tulpen. Dit veld is aan de andere kant van de sloot en aangezien ik het niet zo scherp zie, ging helemaal twijfelen of het toch wel tulpen waren. Mijn man was mijn gezeur misschien zat en klom over het hek op het hoekje om de zaak even van dichtbij te observeren:

Ondertussen fietste er een man langs. Hij stopte even,  zag mijn man klimmen en mij kijken en ik vertelde hem over mijn twijfels.
'Nou wees maar gerust hoor mevrouw', zei hij. 't Is bij tulpen eigenlijk net als bij mensen. Je hebt vroegbloeiers en laatbloeiers. En dit zijn lage tulpen, die bloeien altijd wat later, maar het zijn echt tulpen hoor'. 
Tot die conclusie was mijn man inmiddels ook gekomen en hij maakte deze duidelijke foto's.



 
Gewoon nog even geduld hebben dus. Al kan ik de kleur van déze rij al zien.
Geduld hebben: de tweede les van de middag!

22 opmerkingen:

mar zei

Mooi verhaal weer.

Judy zei

Dat hebben jullie goed uitgezocht!

izerina zei

Ik zag al kleurige tulpenfoto's uit Zeeuws Vlaanderen. Vroege dus.

sjannesblog.com zei

Verschil moet er wezen!

Elizabeth zei

Wijze woorden... De late laagbloeiers zie je volgens mij minder vaak!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Pfft, even een opluchting. De natuur in Nederland is ook nog niet zover. Ik dacht dat wij veel meer achterliepen. Nu wacht ik op een foto van de tulpen als ze bloeien.

Emie zei

Het komt altijd weer goed in de natuur, dat geldt niet altijd voor ons ongeduld.

Miriam zei

Toevallig was ik afgelopen weekend in de buurt van Enkhuizen. Ik verwachtte ook al wat bloeiende tulpenvelden, maar noppes! Nog even geduld hebben ...

Sjoerd zei

Haha, ik was er ook overheen geklommen om te gaan kijken.

Els04 zei

Komt goed.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

nu begrijp ik, waarom ze in mijn tuin nog steeds niet volop bloeien.
Dat heb ik nog te goed!

groetjes!

Kitty zei

Ahh, die lage tulpjes zijn superleuk in de tuin!

biebkriebels zei

Wist niet eens dat er van die korte tulpjes zijn!

Ferrara zei

Alles op zijn tijd, moet je maar denken.

schrijfselsvanmij zei

Da’s lief van je man :-)

nicole orriens zei

Veel kleur is er inderdaad nog niet te zien.

KnutzEls zei

Vorig jaar om deze tijd stonden de tulpen al volop in bloei op Goeree. Hoe het nu is, weet ik niet. Maar ik denk dat alles toch een beetje later is

miekequilt zei

Wat leuk dat je weer bent gaan kijken. Dankzij de twee mannen heb je zekerheid: de tulpen komen eraan !

Floor zei

Geduld hebben.... ook zeker niet mijn sterkste kant.
Ook lage tulpen bloeien straks heel mooi, dan nog maar eens een keertje gaan kijken.

Marthy zei

Je hebt ook vroege en late aardappelen, hihi. We hebben verleden week de vroege gepoot maar zullen nog even geduld moeten hebben voordat we wat zien.

Hans zei

Toch is de tulp een mooie bloem, een lat bloeier zorgt voor een tweede keer genieten. Hans

Iris Flavia zei

Love the man´s explanation :-)