Totaal aantal pageviews

maandag 12 juni 2023

Audrey Hepburn

 


Ik was nog helemaal niet toegekomen aan deze mural. 
De foto maakte ik in London in december en ik vind hem werkelijk ontzettend mooi. Niet de foto, de schildering bedoel ik. 
Die is van Zabou, een Franse kunstenares. En gebaseerd op een foto van Yousuf Karsh uit 1960. 


Ik was zo onder de indruk dat ik geen enkele andere foto maakte. Ik stond gewoon met open mond te kijken. 

Wow, wat ontzettend mooi gedaan: Audrey Hepburn (1929-1993). 
Wat een icoon was zij, wat een vrouw. 
En wat een kunstenares, die Zabou.

Zouden de tulpen op de schildering gemaakt zijn omdat Hepburn een Nederlandse moeder had? Er is ook een witte tulp naar haar genoemd. Ja, dat zal het wel zijn. 

Meer Zabou? klik   Meer Karsh? Klik


21 opmerkingen:

Sjoerd zei

Geweldige mural, voor mij zijn dit de echte kunstenaars. Ik hoef daarvoor niet naar een galerie. Dit is kunst voor iedereen.

KnutzEls zei

Gewoonweg schitterend.

Judy zei

Het is ook wel een prachtige foto, waarnaar de schildering is gemaakt! Mooi!

Emie zei

Wat ontzettend mooi. Die ramen zitten haar zelfs niet in de weg.

Kitty zei

Prachtig! Heet de brasserie toevallig Tiffany? ;P

Bertiebo zei

Ha ja, dat zou helemaal mooi zijn geweest, Kitty!

Marieke zei

Zeker mooi.

roentare zei

She is just so elegant

Iris Flavia zei

Wow, very, very well done!

Floor zei

Wat prachtig gemaakt! Ze was ook een prachtige vrouw, als kind was ik al onder de indruk van haar.
Heb nog een hele oude foto van haar die op het omslag van een Margriet stond, ik dacht van 1957, ik was toen 9 jaar.

Willy zei

Prachtig gemaakt. Ondanks de vele uitsparingen van de ramen is het goed herkenbaar.

magiceye zei

A stunner for sure!

Sami zei

That's a beautiful mural, it looks identical to the photo.
Audrey Hepburn was such a classic beauty.
Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Bleubeard and Elizabeth zei

Hepburn is a classic and she is a real beauty. The artist did a fabulous job recreating her on that building.

Tom zei

...this is a wonderful mural of a beautiful lady. I've seen Yousuf Karsh's portrait of Hepburn in Ottawa.

Nietzomaarzooo zei

Die is inderdaad heel mooi. Dromerig en dan op dat formaat!

Jolande zei

Een schitterende mural.

miekequilt zei

Wat een mooie mural weer. Het was een mooie vrouw en deze mural doet haar alle eer.

Marthy zei

Geweldig! Audrey Hepburn, ik ben fan van haar, wie niet eigenlijk? Die Zabou, wat een prachtige portretten, een genot om naar te kijken.

In de weer zei

Écht, zó prachtig !

Alet Venhuizen zei

Schitterend!!!!!