Totaal aantal pageviews

maandag 5 juni 2023

Monday

 

Dit deed me in eerste instantie denken aan een ouderwetsch schoolbord. Aan een krijttekening die je op zo'n bord moest maken. Ik moest dat. Een vrije tekening om de kinderen te vermaken of een educatieve tekenening. Ik zal nooit vergeten dat ik de ontwikkeling van de kikker moest tekenen op het bord. En ik kon dat niet. Kikkerdril zal me nog wel gelukt zijn, maar daarna werd het echt een probleem. Ik heb in mijn carrière als juf dan ook weinig bordtekeningen gemaakt... 
Maar dit terzijde. 

Dit was geen bord, maar gewoon een deur in Amsterdam. Een deur met daarnaast een utilitybox. 


En aan de overkant ook nog wat. Voor de eenheid van de straat denk ik. Ik vond het grappig, niet meer en niet minder!


20 opmerkingen:

Sjoerd zei

Soms vrolijkt ook dat zelfs de buurt op... Niet minder mooi, maar anders.

Judy zei

Ja, bordtekeningen, dat is toch wel echt uit de oude doos. Je kijkt nu gewoon op internet voor plaatjes.

Marieke zei

Bordtekeningen. Ik maakte er veel. Bij elk nieuw aan te leren woord: boom, roos, vis enz..

Emie zei

Het brengt direct herinneringen naar boven. Dat je het bord mocht uitvegen en de borstel moest uitkloppen. Als je geluk had mocht het met een natte spons nog nagedaan worden.

Tine de Jong zei

Het gaf mij een druk gevoel toen ik het zag maar wel mooi dat ze iets opfleuren wat lelijk was.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Het is weer eens wat anders. Gelukkig hoef ik niet overal een mening over te hebben ;.)

Iris Flavia zei

I love it!
Our sink has such a board.

Sami zei

Yes, it does remind me of writing and drawing on blackboards. What a fun door and electric box mural. Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

Irene zei

Mijn zoon, leraar geschiedenis op de middelbare vrije school, maakt de meest fantastische bord tekeningen, bij het onderwerp, dus het is er nog wel, jammer dat ik het niet kan laten zien.

Bertiebo zei

Dat is leuk, Irene. Ik zou het wel eens willen zien. Op de school waar ik werkte was niet eens meer een echt schoolbord. Alleen een digi-bord. Zelfs als ik het had gekund, had ik dus niet meer kunnen tekenen of schrijven op een bord.

roentare zei

Quite interesting murals on utility boxes

magiceye zei

Very beautiful!

Mae Travels zei

Nice combination of images — I like the use of black and white and. just a bit of color
best, mae at maefood.blogspot.com

Tom zei

...I remember blackboards when I was in school, it was a special treat if the teacher picked you to wash the board!

Nietzomaarzooo zei

Inderdaad; moest direct denken aan het schoolbord en hoe sommige juffen altijd iets leuks maakten. En dat je dat inderdaad dan weer weghaalde met die stoffige veger. Als je mazzel had dat je dat mocht.

Miriam zei

Bordtekeningen waren ook niet mijn cup of tea. Ik zal nooit vergeten hoe een zesjarige zei: "Zal ik die viool even voor u tekenen?" nadat ik een viool had getekend die veel van een gitaar weg had. Ik heb het dat kind trouwens laten doen en het resultaat was véél beter dan bij mij.

miekequilt zei

Ik vind dit wel mooi. Niet zo kleurig en dat spreekt me wel aan. Ook ik was een juf die niet kon tekenen. En niet kon zingen. Hoe is het mogelijk hè. Gelukkig had ik nooit een full time baan en had ik collega's die hier wel goed in waren.

Marthy zei

Ik moest ook direct aan een schoolbord denken maar echt geweldig is het niet.

In de weer zei

Ik herinner me nog de kleuterjuf van onze dochter, zij maakte schitterende tekeningen op het schoolbord, échte kunstwerken !

Ferrara zei

Grappig, er is van alles op te zien en te lezen.