Totaal aantal pageviews

maandag 19 juni 2023

Zeeuwse Vlag

 

Dit is de Zeeuwse vlag. 
Het is gek, maar ik zou niet weten hoe de vlaggen van onze andere provincies er uit zien.
De vlag van Zuid-Holland, waar ik geboren ben? Geen idee. 
De vlag van Noord-Holland, waar ik woon? Geen idee. 

Maar de Zeeuwse vlag? Ja hoor, die wel natuurlijk. 
Een leeuw in de golven. Vechtend tegen de golven misschien wel. 
Luctor et  Emergo

Enfin, ik zag deze mural, want dat is het, op Noord-Beveland waar we een paar dagen doorbrachten, in Kortgene.

Het is een bushalte. Met een grappige naam: 't Ouwe Man Uus.

Zal er in het verleden een oude mannenhuis hebben gestaan in deze buurt? 

Ik kon er zo gauw geen spoor van ontdekken. Ik dacht ook nog even dat het hier een soort huisje was, waar oude mannen op een leugenbank gezellig met elkaar kunnen zitten leuteren. Maar nee, het was toch echt wel een bushalte en geen praatplek.


En aan de zijkant nog een schildering. Ook passend bij Zeeland, De Kortgene 04. 



19 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Very nice bus-stop. Henry says hi.

Judy zei

Prachtig! Wat een mooi bushokje!

KnutzEls zei

Mooi en het past er goed.

izerina zei

Je zou te vroeg naar de bus gaan,om daar te wachten

Sjoerd zei

Een bushalte met een naam, vreemd maar wel heel mooi en uniek.

miekequilt zei

Wat een mooie plek. Dat is leuk in- en uitstappen.

Kitty zei

Een hele leuke bushalte :) En als je de vlaggen van Friesland en Brabant ziet denk je vast en zeker: O ja!

Bertiebo zei

Brabant niet, maar Friesland wel inderdaad.

Emie zei

Wat ieuk trouwens dat huis in die rechter spiegel!

Sami zei

Nice find Bertie. Thanks for participating in Monday Murals.

roentare zei

An effective mural

Jolande zei

Ik zou ook niet weten hoe de vlaggen van de provincies waar ik gewoond heb eruit zien.
Ik weet wel hoe die van Capelas eruit ziet, want daar kijk ik in het zomerseizoen elke dag naar :-)
Dat bushokje vind ik hartstikke mooi. Op Terceira waren bijna alle bushokjes beschilderd en dat vind ik toch vrolijk staan.

Mevrouw W. zei

Mijn eerste gedachte was dat het een leugenbankje was, maar dus toch niet...
Het is zo wel een heel erg origineel bushokje.

Bleubeard and Elizabeth zei

What an enjoyable way to wait for the bus. These are lovely!

magiceye zei

Beautifully done, reminds me of the Sri Lankan flag.

N8W8 zei

De vlag van de Provincie Friesland kent iedereen.
Die staat hier ook bij, evenals de vlaggen van onze overzeese gebiedsdelen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vlaggen_van_Nederlandse_deelgebieden

Hans zei

Zeeland, zo mooi en zomers een mooie plek om te zijn. Hans

In de weer zei

Wat is dat leuk !

Ferrara zei

Daar zit je toch met plezier op de bus te wachten, heel wat leuker dan zo'n saai hok of eentje met schreeuwende reclame.