Totaal aantal pageviews

zondag 25 juni 2023

Flesjes

 

Toen ik in december met onze dochter in London was, gingen we de laatste middag nog even naar Tate Modern. Dat is een geweldig museum, maar daar gingen we niet voor. Ik wist dat je daar, in een van de bars,  een fraai uitzicht hebt en dat leek me mooi bij wijze van afscheid. Het is er altijd druk, ook nu, maar we kregen toch een plekje en dronken wat.


Ik heb de gewoonte om soms als ik ergens iets drink het flesje mee te nemen. Als er geen statiegeld op zit. Dit flesje met een etiket van Tate, wilde ik graag meenemen als herinnering. Daarna begon de rugellende en dacht ik er eigenlijk niet meer aan. 
Tot ik bij Iris las dat zij dat ook deed. En aldus geïnspireerd nam ik het Tateflesje in gebruik. 


Het is niet zo dat ik zo'n flesje eindeloos bewaar hoor, na een tijdje gaat het gewoon in de glasbak en is er ruimte voor een nieuwe herinnering.
Het tweede flesje is net nieuw. Ik nam het mee van een rozentuin die we bezochten op Noord-Beveland. We dronken daar iets en ik vond het etiket mooi. Zo zomers!


15 opmerkingen:

izerina zei

Wat een leuke manier van herinneren

Mevrouw W. zei

Leuk idee!

Judy zei

Leuk om ze zo te gebruiken! Ze staan mooi in de vensterbank!

Sjoerd zei

Leuk idee, daar zou ik niet aan gedacht hebben

Anoniem zei

Wij nemen de bierviltjes uit Engeland mee.😄
En hetandere flesje is eigenlijk ook engels. Ons favoriete gingerbeer merk😉
Jenneke

roentare zei

The bottles do make a wonderful vessel for any flowers

Kitty zei

Leuk! Vraag je dat dan of stop je ze gewoon in je tas? Ik heb eigenlijk geen idee of je dat zo mee mag nemen, hihi, ik ben te braaf geloof ik...

Jolande zei

Uitzicht op mijn favoriete brug. Als je dan rechtdoor loopt kom je bij mijn favoriete Starbucks :-)
Leuk idee van die flesjes. Ik haal soms etiketten van flesjes als herinnering.
Weet je dat we bijna nu in London geweest waren omdat de Morph Parade er is, maar we durfden niet te boeken in deze tijd omdat de kans op hele warme dagen te groot is.

Bertiebo zei

Ik vraag het hoor Kitty. Het mag altijd en soms maken ze het zelfs nog even schoon.

miekequilt zei

Leuk! Ik heb hier nooit aan gedacht. Weer een nieuwe hobby voor tijdens de vakantie. Ik houd de flesjes in de gaten!

In de weer zei

Als je wat vraagt kan er meestal veel, er zijn nog best wel aardige mensen ook (gelukkig) !

Marthy zei

Wat Toos daar zegt is helemaal waar. Wij maken dat ook mee, vooral hier in Frankrijk. De meeste mensen zijn aardig, gelukkig wel!

Hans zei

Het zijn zeker leuke herinneringen, daar kun je lang van genieten. Hans

Nietzomaarzooo zei

Wat een schattige flessen. Met een mooie herinnering ook nog eens.

magiceye zei

Memories recycled!