Totaal aantal pageviews

zaterdag 10 juni 2023

Bloempotkapsel

Een bloempotkapsel is een  haarstijl waarbij het haar rondom kortgeknipt wordt, alsof iemand een bloempot op het hoofd heeft gezet en het eronderuitstekende haar heeft weggeknipt of geschoren.
Zo staat het in ieder geval in Wikiperdia.

Ik denk, dat deze kapper in Veere (Z) aan zo'n kapsel heeft gedacht toen hij zijn bloempotten vulde. Maar dan ietsje anders. Ik wéét het niet hoor, maar het zou kunnen toch?


Ik moet zeggen dat ik het erg origineel vind. En heel grappig! 



Mij is trouwens al vaker opgevallen dat kappers vaak creatieve ideeën hebben. Met name wat naamgeving betreft.  Daar had ik er ook een paar van op de foto gezet. Niet in Veere trouwens. 

21 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Ik vind die bloempotten echt heel erg leuk en ook dat ze nog eens bij een kapper voor de deur staan.

izerina zei

Die namen zijn leuk gevonden

Sjoerd zei

Een paar deuren verder ligt hier Jostra's Kapsones... Een dameskapster. en aan de overkant ligt onze eigen kapster "Voor Hem en Haar".

KnutzEls zei

Hhaha

Emie zei

Bij deze kapper kom je vast en zeker met een leuk kapsel weer naar buiten.

Judy zei

Leuk, die potten! Heel creatief, die kappers!

miekequilt zei

Die potten zijn geweldig lekker groot, dus ze vallen ook echt op.

Kitty zei

Leuk die potten, en de andere creatieve namen ook. Ik ga 'gewoon' naar een 'haarstudio', maar ik ben er wel tevreden mee hoor ;)

Iris Flavia zei

Fun indeed! And yes, you are right, we have some creatively named hair saloons, too.

biebkriebels zei

Ze zijn leuk, vooral die bloempotten! Mijn vader knipte mijn haar thuis toen ik klein was. In plaats van een bloempot had ik een mutsje op....

Floor zei

Grappig die hoofden met bloemen er in.
Dat bloempotkapsel is momenteel weer helemaal hot hè.
Bovenop haar, en dan opeens verder de hele onderkant van het hoofd geschoren.
Eerst al die kale hoofden, daarna iedereen een flinke baard, nu weer bloemkoolkapsels.
Daar vallen de dames niet op hoor (ik tenminste niet)

roentare zei

Punk or crew cut for pot heads lol

Nietzomaarzooo zei

Goed gezien!

Mrs. T. zei

die potten zijn leuk!

Marthy zei

Mijn kapster is beslist heel creatief. Ze is naast kapster ook een goede beeldhouwster en haar etalages zijn altijd zo bijzonder.

In de weer zei

Kapper zijn is ook een creatief beroep !

sjannesblog.com zei

Leuke verzameling!

Anoniem zei

Wat grappig die "bloempotkapsels", ofwel bloempotten met planten.
Doet mij denken aan heel vroeger toen ik nog klein was.
Dan kwam er een gezin met volgens mij 11 kinderen de kerk in.
Waarschijnlijk hadden die mensen echt geen geld om met zoveel kinderen naar de kapper te gaan.
Hier werd gezegd ze hebben een pispot ( excuus voor mijn woordgebruik) op hun hoofd gezet.
Het zag er echt niet uit, arme kinderen.
Later leerde ik een van de jongens ( inmiddels man) kennen , hij bleek vrij hard te zijn geworden,
Ik vraag mij nog altijd af of het door de kapsels of het commentaar van de mensen is gekomen.

Mijn oom had overigens 7 kinderen ( zes jongens , een dochter) en zijn vrijgezelle broer besloot geld te investeren in een kapperscursus.
Dank zij hem liepen de jongens er altijd keurig bij, het meisje had lang haar wat alleen af en toe bijgepunt moest worden, en dat kon de oom ook prima.
Petje af voor meelevende ooms!
groetjes, Franca.

Miriam zei

Fantastische potten! De creatieve namen van kappers vind ik soms leuk gevonden, af en toe ook wat flauw. Maar ja,smaken verschillen. Een mooie in mijn ogen is "Haar van boven".

Jolande zei

Echt leuk die bloempotten, ik had er vroeger eentje in het klein en die had dus ook een groen kapsel.
Die namen zijn beter dan wat ik eens zag: Hair Killers...daar zou ik toch niet vlug naar binnen stappen :-)

(Op Terceira heb ik je vorige posten wel gelezen, maar reageren kwam er niet van)

Els04 zei

Geweldig!