Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 juni 2023

Een paar dagen Zeeland

Een paar dagen Zeeland. 

Deze keer werd het Noord-Beveland. Je kan natuurlijk prima fietsen van Kamperland waar we logeerden,  over de dam naar Veere op Walcheren.


Maar dat deden we niet. Je kunt namelijk ook  heel goed overváren, van Kamperland naar Veere. Dat had ik nog nooit gedaan. Een leuk vaartochtje waarbij dan het mooie Veere dichter en dichterbij komt.


We gingen eerst lekker een rondje lopen in Veere, waar,  sinds de laatste keer dat we er waren,  niets veranderd was. Alles nog even mooi als altijd.



Daarna fietsten we verder naar Middelburg. En omdat het toen al tegen vijven liep, fietsten we een rondje stad in plaats van wandelen en genoten als altijd. We aten er ook en daarna fietsten we terug. Terugvaren kon niet, want de laatste boot terug was om vijf uur. 

Ja en dan kom je door dorpen als Vrouwenpolder, Gapinge.
In dat laatste dorp stond een leuk beeld vond ik. 
Het heet 'De dans van de Molenaarsdochters' en is gemaakt door Elisabeth Stienstra. 
Gapinge is het kleinste dorp binnen de gemeente Veere en de ong. vijfhonderd dorpsbewoners hebben voor dit beeld gekozen. De opdracht was: een beeld maken voor een vrijgevochten en stoer, klein dorp met een sterke gemeenschapszin.



11 opmerkingen:

Judy zei

Het mooie Veere, prachtig! Veel plezier in Zeeland!

Sjoerd zei

In Veereheb ik ook eens een paar dagen doorgebracht. Lekker om daar langs het water te lopen.

izerina zei

Kwamen er herinneringen boven?

Joanne zei

Zeeland is mooi. Vroeger ging ik er vaak met mijn ouders kamperen. Veere was toen favoriet.
Geniet van je vakantie.

Liefs Joanne

roentare zei

The sculpture dance is quite a happy jovial scene

Bettie zei

Altijd, ik heb vier jaar in Middelburg gewoond en als kin altijd vakanties in Oostkapelle. Van Noord-Beveland herinnerde ik me niks

nicole orriens zei

Ik snap heel goed dat de mensen dat prachtige beeld van de dansende meisjes kozen. Ik vind het echt heel mooi.

schrijfselsvanmij zei

Dit zijn de stukjes Zeeland van mijn jeugd, ik kwam en kom er graag

Floor zei

Wat een prachtig, vrolijk en stoer beeld! Dat zou ik wel in mijn tuin willen hebben.

Emie zei

Leuk, een paar dagen Zeeland. Mooie stadjes, ruimte, water en vis eten. Ik hou er ook van.

Marthy zei

Ik kom helemaal niet meer in Zeeland, zou dat toch weer eens moeten doen. Veere kan ik me nog wel herinneren van een weekend met zussen.