Totaal aantal pageviews

vrijdag 16 juni 2023

De duvel en z'n ouwe moer

 

Bergen op Zoom dus. 
Zei ik al dat ik het zo'n leuke stad vond?
Nou dat vond ik.
Want afgezien van het feit dat er veel te zien is en dat er heerlijke terrassen zijn, vond ik ook nog eens dat er veel leuke winkels waren. 
Een supermooie en gezellige tweedehands kledingzaak en vlak daarbij een mooie... ja hoe moet ik het eigenlijk noemen? 
Op het bord  boven de ingang was in ieder geval duidelijk aangegeven wat ze er hebben.

En daarbij hebben ze ook nog een hele leuke winkelmevrouw. Enthousiast over haar werk. Ze heeft nog gewoon een reguliere baan vertelde ze, maar een paar dagen in de week doet ze de winkel erbij. De ruimte huurt ze.  En al met al levert het haar genoeg op voor een vakantie. Plus dat ze natuurlijk op speurtocht gaat om materiaal voor de winkel te scoren. 


Alles leuk geplaatst, maar ook weer niet zo gestyled dat je denkt dat het helemaal geen ouwe meuk is.


De winkelmevrouw liet ook nog een mooi voorwerp zien, een soort speeldoos. Daarmee is ze te zien geweest in Tussen Kunst en Kitsch. Het had inderdaad waarde, maar ze had in haar winkel al een veel hoger bod gekregen.


En Bettie, heb je je beheerst? Je bent toch zo van het opruimen? Nou nee, natuurlijk niet. 

We hebben er lang over nagedacht en uiteindelijk op een terras een spelletje gedaan: wel of niet kopen. Ik nam een papiertje in mijn hand, maakte een vuist en als mijn man raadde in welke hand het papiertje zat, dan ... 
Hij raadde het en zo kwam ik thuis met een groene bloempot en twee kopjes. 







19 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Geweldig leuk winkeltje en verkoopster (zo te lezen). Bijna onmogelijk toch om daar weer uit te lopen zonder iets te kopen.........

izerina zei

Een andere variatie op knopen tellen

Judy zei

Zulk soort winkels, daar kun je bijna niet weg zonder iets te kopen. Mooi kopje!

Iris Flavia zei

Nice cup and fun way how you got it! Oh, the mannequin looks cool!

sjannesblog.com zei

Ik vond Bergen op Zoom ook een verrassend leuk stadje.

Sjoerd zei

Haha, een snoepwinkel dus...

Marieke zei

Leuk souvenir.

Kitty zei

Toen ik begon te lezen dacht ik al: 'O, die komt vást met een leuk kannetje of minikandelaartje thuis...', hahaha. Maar dit kopje is ook heel mooi.

conny's quilts en creaties zei

Heerlijk zo'n winkel, daar kom je niet gemakkelijk met lege handen vandaan

KnutzEls zei

Een theekopje, dat had ik ook niet laten staan. En bloempotten zijn geen sta-in-de-weg. Die horen bij een plant.

roentare zei

These shop items are so exquisitely beautiful.

Jolande zei

Toen we in Roosendaal woonden kwam ik regelmatig in Bergen op Zoom, inderdaad een heel leuk stadje.
Kopjes en bloempotten heb je toch altijd nodig?

Nicole Orriëns zei

Wat is die winkel inderdaad bijzonder leuk ingericht!!!

miekequilt zei

Wij kwamen ieder jaar met carnaval in Bergen op Zoom. De tante van Jeroen woonde er en het was dan iedere keer feest. Dus ik ken het station en omgeving, verder niets. Moet maar eens verandering in komen denk ik, als ik dit lees. Je kocht enige kopjes en die bloempot was vast ook bijzonder.

Hans zei

Het zijn van die leuke winkels, waar ook een enthousiaste eigenaar zijn liefde in heeft gestopt. Hans

Marthy zei

Voor zo'n winkeltje zou ik afreizen naar Bergen op Zoom.

Koffie Digitalix zei

Schattig kopje. Zo zie je ze niet vaak meer.

Floor zei

Heerlijk zo'n snuffelwinkeltje! Daar kan ik me zeker niet beheersen en waarom zou je ook?
Prachtig kopje heb je gekocht, al is het alleen maar om naar te kijken.

Elly zei

Wat leuk, mijn moeder had exact deze kopjes. Mijn oudste dochter heeft ze nu en ik drink er weleens thee uit. Mijn moeder zei altijd: thee is lekkerder uit een kopje dan uit een beker. Het is in ieder geval een traktatie uit zo'n mooi kopje.