Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 juni 2023

Roodkapje

 


Deze kaart kreeg ik van C.  Zij schreef:  'Roodkapje  moest oppassen voor de wolf. Naar aanleiding van de akelige , onverwachte beet van een hond, moet Roodsjaaltje op de kaart ook maar oppassen voor dat blije hondje. Je weet maar nooit!'
Nou lieve C. sjaaltje of niet, ze gaat gewoon als Roodkapje in mijn verzameling hoor, ik vind haar superlief en jou ook. Dankjewel voor Roodkapje 304.

De kaart is natuurlijk een Anton Pieck  en verbeeldt Het Huchtje in Amerongen. 
Ik googelde  even en zo ziet Het Huchtje er  nu uit:


Nou zeg zelf, er zou zo een Roodkapje de trap af kunnen komen. Op weg naar grootmoeder...

17 opmerkingen:

Judy zei

Ik keek naar die onderste foto en dacht: dit is Amerongen. En ja hoor, ik had gelijk. Ik woonde daar vier jaar. Leuke kaart en aardig van C.

Iris Flavia zei

What a very nice surprise!

izerina zei

Gaat het tijd kosten om zonder voorzichtigheid langs een hond te lopen?

sjannesblog.com zei

Wat leuk zo'n prent van dat prachtige stadje.

Bertiebo zei

Izerina ja. Dat had ik niet verwacht maar ik ben ineens bang voor loslopende honden. En ook voor aangelijnde honden als het een lange lijn is. Ik probeer mezelf er over heen te denken, maar het lukt nog niet echt.

Sjoerd zei

Wow, wat lief...

miekequilt zei

Wat een enige kaart. Je verzameling blijft groeien, enig hoor. Ik houd ook niet van loslopende honden of aan een lange lijn. Maar ja, de baasjes denken daar anders over. Ik ga bij ons ook niet in de lift als er een hond in is. En na jouw verhaal echt helemaal niet meer. Ik wens je sterkte met het verwerken.

nicole orriens zei

Ik vind het een prachtige, lieflijke en sfeervolle kaart!

Emie zei

Schattig en troostrijk kaartje!

Nietzomaarzooo zei

Heel schattig kaartje en vooral de lieve woorden van de verzender. Geef het tijd.

Kitty zei

Leuk plekje en mooie kaart!

roentare zei

The painting is cute and lovely.

In de weer zei

Oud en nieuw, beide leuk.

Hans zei

Beide leuke kaarten, ja Roodkapje een verhaal apart. Hans

Josephine zei

Nou wat een lief gebaar van C, maar roodkapje is bij jou in goede handen. Alle Roodkapjes in
jouw verzameling zorgen wel dat die springende hond Roodkapje met rust laat.

Josephine zei

Dat huis staat te koop:
https://www.funda.nl/koop/amerongen/huis-42154300-nederstraat-16

Ferrara zei

Wat een lieve reactie. Ik begrijp je wel, zo wonderlijk dat hondenliefhebbers reageren of hun hond geen kwaad in het zin heeft. De borden met honden aanlijnen kunnen zo groot niet zijn, toch je hond los laten lopen in een gebied waar dat echt niet kan. Of de hond aan een lange lijn en dan dwars over een fietspad laten lopen. Om van de brede hondenkarren op smalle fietspaden maar te zwijgen. Moet kunnen vindt de hondenliefhebber, jij zonder hond stapt maar even af.