Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 juni 2023

Nomen est Omen

 


Marga las in  De Stem een artikel over deze kappers. Hun naam?  Van de Hare. 
Het blijkt al de derde generatie kappers van die naam te zijn. Als je er meer over wil lezen: klik

Mijn bijna-buuf Kitty had een prijs in de postcodeloterij en ik vroeg me af waarom wij niet. Nou dat is omdat ze mijn bijna-buuf is. Onze postcodes verschillen een letter. Grrr. 
Maar goed, Kitty zag in het bericht dat ze kreeg van de postcodeloterij meteen een neo'tje:
Het bericht was ondertekend door Bea Post

Bloglezer Petra zag dit bericht van psychiater J. van der Ziel. Hoe is het mogelijk hè?


Lydia (Purperpolletje) stuurde deze. Een rechter in opleiding en begonnen als agent, genaamd Hugo de Boef. Stond in Trouw


En deze werd me ook gestuurd door Lydia. Ha, Lisette Reve van Doordromers



Dan  Marga weer. Zij zag in Vroege Vogels Jelmer Groen, ecoloog

Nog een keer Petra. Zij schrijft het volgende: 

Bij Bert Kranenbarg (Radio 5) was er een item met een woordvoerder van een naturisten-camping; ze waren op zoek naar jongere leden.
Na het nieuwsitem bleef het een poosje verdacht stil op de radio, daarna zei een piepende Bert Kranenbarg dat ze niet lachten om het onderwerp maar om de naam van de woordvoerder…..de nieuwlezeres was niet meer in staat om het weerbericht voor te lezen, dat werd met onderdrukte lach gedaan door Bert himself. Hoe heette die man dan? Kruis.

Tot slot nog eentje die ik zelf zag, in Edam:


Met dank aan alle inzenders!


18 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Blijft een leuke rubriek.

Judy zei

Wat goed weer! Ja, hoe is het mogelijk.

izerina zei

Je zou het niet zelf verzinnen

anja zei

Doorstromers is denk ik de naam van een bedrijf?

anja zei

Doordromers!!!

roentare zei

The hairdresser dresses like a college professor

Kitty zei

Ze zijn weer geweldig!

pourquoi pas ??? zei

Ik had een psych en die heette Wijsbek. Echt waar.

Emie zei

Je zal als rechter De Boef heten! Verwarrend.

Iris Flavia zei

I only "got" the Van de Hare, haha.

Sjoerd zei

Schitterende vondsten weer...

Jolande zei

Er zijn toch eigenlijk heel wat van dit soort namen bij beroepen en ze blijven leuk.

miekequilt zei

Die meneer de Boef is toch wel de leukste.

Aleida zei

Lijkt me geweldig als je werk bij je naam past :-)

Purperpolletje zei

Van Lisette Reve, droom is rêve in het Frans, vandaar 😴

anja zei

@ purperpolletje ach ja! Die had ik dus niet door🙃

Koffie Digitalix zei

Meneer Boef vind ik wel een hele leuke ... 🙃

Ferrara zei

't Is net als met de gezichtjes, er komt geen eind aan. Blijft leuk!