Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 juni 2023

Het vervolg

Wat een lieve en meelevende reacties kreeg ik nadat ik gebeten was door die hond. Dankjulliewel. En ook dank voor de tips die jullie gaven over de afhandeling van de zaak. 
Dat hielp me om een beslissing te nemen. De mensen in mijn buurt, de mensen in het ziekenhuis  én onze kinderen vonden ook allemaal dat ik er werk van moest maken.  
Het argument was dat ik er had kunnen lopen met mijn kleinkinderen. Zij ongeveer op de hoogte van mijn arm. 

Wat ik gedaan heb is dit: ik heb de (algemene) politie gebeld en advies gevraagd. 
Zij hebben toen contact opgenomen met onze wijkagent, die daarna contact opnam met mij. 
In dat laatste gesprek bleek heel duidelijk dat zij ook zonder enige twijfel vonden dat ik een melding moest doen en dat heb ik gedaan. Het voelde een beetje als klikken, als verraad.  De eerste dag in de schrik en de pijn was ik het ook niet van plan, maar de volgende dag voelde het toch anders. 

Enfin, de wijkagent is toen met de vrouw in kwestie gaan praten en heeft mij later op de hoogte gebracht van dat gesprek. 
Het bleek dat mevrouw vond dat het mijn schuld was. Volgens haar heeft haar hond gevoeld dat ik een hekel aan honden heb en is die daardoor in de aanval gegaan.
Tsss... m.a.w. iemand die een hekel aan honden heeft... nou ja , vul maar in. 

Toen ik dat hoorde dacht ik dat niet alleen de hond gestoord is! 

Het mooie is dat ik helemaal geen hekel aan honden heb. Helemaal niet, integendeel. 
Wij hebben zelf vijftien jaar lang een hond gehad, mijn zoon heeft een hond... ik hou van honden. Al zal ik er nooit zomaar op afgaan. 
Verder was mevrouw niet van plan de hond te muilkorven, zoals ze tegen mij had gezegd. 
Enfin, de agent kreeg er een naar gevoel bij. Ze kan zelf weinig doen, maar heeft de zaak overgedragen aan de gemeente en het is aan hen om er naar te kijken en eventueel passende maatregelen te eisen of te nemen. 

Ik was een paar dagen weg en dat was maar goed ook, want ik kon het hele verhaal maar moeilijk van me afzetten. Ik liep deze week met een ruime bocht om honden die ik tegenkwam heen en kreeg al twee keer te horen: hij doet niks hoor. Grrrrr!

29 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Goed dat je actie ondernomen hebt. En als ik dan haar argument hoor, dan vormen zij en de hond samen een groot gevaar. Het is te hopen dat de gemeente er snel mee verdergaat en dat ze de hond moet muilkorven. Tegenwoordig zijn de muilkorven niet meer van die harde plastic dingen, maar snoetjes van nylon en daardoor minder vervelend. Als de hond die draagt op plaatsen waar andere mensen en honden komen moet dat toch niet zo erg zijn, lijkt me. Er kan in elk geval een hoop leed mee voorkomen worden.

Petra1945 zei

Wat een eng mens... als het een minder bedreigende situatie betrof zou je haar wegwuiven als zweefteef, maar dit kan ernstig worden. Hopelijk pakt de gemeente door. En eerlijk gezegd: zelfs àls ze opgelegd krijgt dat het beest een muilkorf moet dragen, wie controleert dat dan? Een spuit lijkt me in alle opzichten veiliger.

Sjoerd zei

Heel verstandig van je, wellicht helpt het jou niet verder met deze dame, maar als het met anderen ook gebeurd heeft de dame in ieder geval een historie.

KnutzEls zei

Wat een raar mens. Verstandig om aangifte te doen. Die hond is gestoord en een gevaar.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik snap niet dat de politie niet kan eisen dat zo'n hond een muilkorf MOET!

Emie zei

Een verhaal met een naar en raar staartje dus. Hopelijk pakt de politie door.

miekequilt@hotmail.com zei

Wat een vreselijke vrouw. Haar redenering is gewoon te erg voor woorden. Hoe weet zij dat die hond zo denkt? Heeft hij al meer mensen aangevallen dan?? De politie moet hier echt mee aan de slag. Sterkte voor jou.

Marieke zei

👍

Judy zei

Wat goed dat je de politie hebt ingeschakeld, en fijn dat de wijkagent je op de hoogte bracht van het gesprek. Nu weet je tenminste dat dat mens niet spoort. Nou hoop ik maar dat jouw verhaal consequenties heeft.

izerina zei

Goed,dat je melding deed. Maar vreemde regelgeving. Hoeveel mensen/kinderen moeten er nog gebeten worden,voor de instanties iets (kunnen)doen? Trouwens die mevrouw mag zelf wel oppassen voor haar hond

guusje zei

Oei, kan ik volgende week nog wel veilig met mijn nichtje naar huize Bonck wandelen?

sjannesblog.com zei

Zo'n vrouw is eigenlijk het gevaar!

sjannesblog.com zei

Zo'n vrouw is eigenlijk het gevaar!

Nietzomaarzooo zei

Mooi dat je toch melding hebt gemaakt en zo te lezen ook nog hard nodig ook. Want baasje van de hond neemt niet haar verantwoording, maar legt dat bij anderen, in dit geval bij jou.
Hoop dat je snel achter je kan laten.

Wieneke zei

Goed dat je het gemeld hebt en dat de wijkagent er achteraan is gegaan. Het is natuurlijk volstrekt niet te hopen dat die hond het weer gaat doen, maar de redenering van zijn eigenares is volslagen idioot. Dus iedereen die gewoon op straat loopt en toevallig niet van honden houdt kan gebeten worden en dat is dan volgens haar helemaal oké. Hoe gek én onverantwoordelijk kun je zijn, zeg?
Gaat het nu beter met je arm?

simone zei

Wat een gek mens, zij is minstens zo gevaarlijk als haar hond. Hoop dat iedereen zijn werk gaat doen. Gelukkig geneest je arm goed, gisteren gecontroleerd in het museum. Leuk je ontmoet te hebben en huize Bonck staat op het programma als jij een keertje dienst hebt.

Miriam zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Miriam zei

Ik vind dat je het goed hebt aangepakt.

conny's quilts en creaties zei

Goede actie hoor. Wordt hopelijk ook goed vervolgd.

Bertiebo zei

@Wieneke: Ja hoor, de pijn is weg. Sinds gisteren

Bertiebo zei

Simone: Echt gek was dat hoor én erg leuk!

biebkriebels zei

Jeetje wat een naar verhaal en dat die vrouw niet de verantwoordelijkheid neemt voor haar huisdier. Dit is toch niet een normale reactie van die hond! Mag ze wel eens een gedragscursus mee gaan doen.

schrijfselsvanmij zei

Wat een rare en ook nare reactie van die hondenmevrouw

Floor zei

Ben echt met stomheid geslagen!
De hond zou mensen bijten die een hekel aan honden hebben?
Echt niet te geloven dat zo'n mens dat kan verzinnen.
Denk haast dat dat mens een hekel aan mensen heeft.
Als de hond mensen aanvalt omdat hij slechte ervaringen met mensen (vrouwen?) heeft gehad is het aan de baas (de leider) om daar wat aan te doen.
Te gek dat ze hem wel aan de lijn had, maar dat ie toch de kans heeft gehad om je te bijten.
Goed dat je een melding hebt gedaan. Krijgen ze er meer, dat wordt ie in beslag genomen.

Ferrara zei

Wonderlijk hoe hondenbezitters kunnen reageren. Goed dat je er werk van hebt gemaakt en hopelijk haalt het iets uit.

N8W8 zei

Al vele malen heb ik zo'n reactie van de hondeneigenaar tegenover degene die gebeten is.
Er is zelden een hondeneigenaar die ruiterlijk schuld bekend.
Wist je dat je alle kosten, medische kosten, kapotte kleding, etc. etc. op die vrouw kunt verhalen?

Artikel 1404 Burgerlijk wetboek!

Misschien moet je wel even de hulp inroepen van een rechtswinkel die een niet zo vriendelijke en dwingende brief schrijft! Vraag aan de politie wel een kopie van de aangifte en sluit die bij!
Succes en beterschap!

elly zei

O wat erg voor je. Veel sterkte en ik hoop dat er iets met jouw aangifte wordt gesaan. Het beste ermee. Nee die vrouw spoort niet helemaal. Erg hoor

Marthy zei

Niet leuk om te doen maar ik denk dat je jullie zorgverzekeraar op de hoogte moet stellen van het gebeuren. Jij moet dan een formulier in vullen over het wat en hoe en zij gaan de ziekenhuiskosten verhalen op die mevrouw. Het is hard maar door haar botte gedrag vraagt ze hierom.

Sami zei

Hope your arm is recovering from the dog bite. What a nasty episode and the owner is totally in denial. Here if a dog bites a child for example, they are put down. It's sad, but I think the owner should know the dog's behaviour and put a muzzle on it to take it out for walks.