Totaal aantal pageviews

maandag 28 augustus 2017

Billen

Zaterdag was de jaarlijkse rommelmarkt in Edam en dat is echt een favoriete rommelmarkt. Het is te overzien, je loopt door een prachtig stadje. Veel inwoners verkopen vanuit hun huis aan de grachten en er zijn nauwelijks handelaren.
Oh en het is er erg druk, maar als je vroeg gaat is het prima te doen. Wij  (man, dochter en ik) waren er om 8 uur.De foto is gemaakt toen we bijna weg gingen, zo om een uur of twaalf


Mijn dochter is heel goed in rommelmarkten, ze vindt over het algemeen precies wat ze zoekt. Zelf ben ik er ook wel goed in, maar ik vond deze keer niet de dingen die mijn schoondochter had willen hebben.
Mijn man kocht een schep, ik zal later nog wel eens vertellen waar die voor nodig is. Mijn dochter kocht vestjes voor de tweeling en leggings. Ze kocht slaapzakken, een verkeerskleed en auto'tjes. En ze kocht spelletjes.  Ik kocht een boek, een draaimuziekje en nog een boek. Spiksplinternieuw.  Totale kosten voor mij: 2 euro.
Een van die boeken is zo leuk.
Het heet 'Het grote Billen Boek' en is geschreven en getekend door Guido van Genechten. Het is een prentenboek.
Kijk:
Iedereen heeft twee billen. Er zijn dikke billen

Dunne billen


Er zijn zachte billen, van een varken. Gestreepte billen, van een zebra,  en gevlekte billen van een hond. Je hebt billen vol pluimen, van een kip en ook piepkleine billetjes:


Er zijn beresterke billen van een ijsbeer en groene billen van een kikker'



En Jos tenslotte, heeft blote billen. Als hij op zijn potje zit...
Een heel erg leuk boek vind ik. En heel goed te gebruiken als je kleintjes hebt die nog aan de zindelijkheidstrainingen moeten beginnen. Of je kent kleintjes. Het is ook wel een leuk en origineel kraamcadeautje lijkt me.

Wel blij dat ik niet op het potje hoefde met mijn eh ...billen, daar in Edam

12 opmerkingen:

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

hihi, wat leuk dat je zo goed geslaagd bent zonder dat je met je billen bloot moest. Edam is een prachtig plekje, jaren terug hebben we daar gekampeerd, alleen was er toen geen rommelmarkt, groetjes Pauline

Anoniem zei

Prachtig stukje schrijven hahaha ik heb ervan genoten hoor

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

jaaa... dat boekje ken ik!
Had het ook voor mijn kleinkinderen destijds... maar weer doorgegeven.

Leuk, zo'n rommelmarkt in Edam.
Heel gezelig en gemoedelijk.

Was gisteren in Hoorn en ik dacht: als ik nou weet waar Bertiebo woont ga ik haar even dagzeggen.
Misschien komt dat er ooit nog wel eens van...

Groetjes van Marlou

.

Jolande zei

Dat klinkt als een leuke en gezellige rommelmarkt.
Het boekje ken ik en vind het erg leuk.

Het lieve leven... zei

lijkt mij heel leuk zo'n rommelmarkt...leuke buit had je!

Matroos Beek zei

Leuk met al die billen!!

Els04 zei

hihihi!

Jeanne zei

Een boek naar mijn hart. En irritant, dat die markt me even ontgaan was. Had ik graag eens bezocht. Volgend jaar dan maar!

Mrs. T. zei

Leuke tekeningen. Ik wed dat het een succes is bij de kleintjes.

Pippa's Hus zei

Altijd fijn een rommelmarkt. En dan nog zo'n heerlijk boek op de kop tikken. Zalig! XX Esther

Sjoerd zei

Haha, ze worden weer verwend, ik betrap mezelf er ook op dat ik meer aan de kleine meid denk dan aan mezelf...

Marthy zei

Vanmorgen boodschappen gedaan en ik kom met twee cadeautjes voor de kleinkinderen thuis wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was. En in Nederland zijn dat vaak boeken maar dat gaat hier niet, haha.